Sense of urgency uitspraak was pre-omikron. En laat dat nu net de reden zijn dat ze willen versnellen. Zoals al meermaals gezegd, verandert de situatie constant. Ik haal ook geen ouwe koeien van u uit de sloot om dan te zeggen "kijk, ik had toch gelijk!!!!" terwijl de situatie niet meer te vergelijken valt...
Ach:
Janus
23 oktober: "Waarom worden boosters niet ter beschikking gesteld voor wie dat wil?"
"En wat als de 2-doses vaccins nog meer in effectiviteit blijken af te nemen met de tijd?
Gaan we dan bij de 5de golf en variant Zeta opnieuw zeggen "ah ja, maar nu is het te laat ivm booster voor deze golf, iedereen terug mondmaskers aub en horeca toe"
Misschien kan je mij stevig pakken in mijn ongelijk met het feit dat ik het variant Zeta noemde, terwijl het Omicron werd.
- En hierin staat exact mijn punt van de vorige keer: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/1...tiecentra-tijdelijk-gesloten-tijdens-de-fees/
"We mogen niet vergeten dat de mensen die in de centra werken, de vrijwilligers en zorgprofessionals, intussen een jaar bezig zijn. We moeten daar ook respect voor hebben", stelt Dirk Ramaekers van de Taskforce Vaccinatie.
"Bovendien hebben we ook gemerkt dat mensen die uitgenodigd worden om tijdens de feestdagen een prik te krijgen, toch wat minder geneigd zijn om naar de centra te komen."
Ramaekers?
Ik zal anders zijn job overnemen, dan stonden we er veel beter voor.
22 oktober: fenomenale data komen uit voor boosters.
Janus: "
Hopelijk trekken ze de vaccinatie open naar -65 ook, dan hebben we geen gezever in december en januari, zeker moest er een grotere griepuitbraak bijkomen."
23 oktober, Ramaekers: "Ten slotte stipt het hoofd van de Taskforce Vaccinatie aan
dat een algemene derde prik uitrollen geen ad-hocoplossing is om de stijgende coronacurve in Vlaanderen een halt toe te roepen. “
Waarom wordt niet gekeken naar eenvoudige maatregelen die hun nut al bewezen hebben, zoals het mondmasker en het COVID Safe Ticket?”,
vraagt Ramaekers zich luidop af."
Deze kan tellen.
Honderden extra hospitalisaties, doden, en miljoenen economische schade door de fenomenale inschattingsfouten van die man.
En nu durft hij nog zonder blozen te zeggen "ja, 2 weekjes congé is ok, die vrijwilligers zijn al een jaar in de weer". Alsof je niet voor een minimumbezetting kan zorgen of alternatieven kan vinden.
Het is net de meest acute periode ooit, Omicron heeft een verdubbeltijd van 2,5 dagen, DE oplossing (boosteren) is voorhanden, maar in de periode van exponentiële curve die er aan zit te komen, bazelt die man er gewoon opnieuw op los.