Werk Ik werk 8u per dag op kantoor aan de laptop en mijn werkgever stelt voor mij ter beschikking:

Ik werk 8u op kantoor aan een laptop en mijn werkgever geeft mij...


  • Totaal aantal stemmers
    324

Five-seveN

Well-known member
Crowdfunder FE
Opiniepeiling om te polsen hoeveel en welk materiaal de gemiddelde persoon ter beschikking krijgt die de hele dag achter een pc moet werken.
 
Hier geen laptop maar desktop op het werk. Vaste telefoon en headset. Collega heeft rugklachten dus zij kreeg een ergonomische stoel.

Nieuwe locatie in opbouw voor over een jaar of 2, normaal krijgen we dan inspraak in de aankleding en een desk in hoogte verstelbaar zodat we ook kunnen staand werken heb ik al laten vallen om ons werk ergonomischer te maken.
 
- Een tweede scherm (basic 24" 1080p van HP met dunne schermrand)
- Een docking station (handig, zo'n usb-c kabelke inpluggen en gaan met die banaan)
- Een basic headset om te bellen/teams meetings (geen over-ear, microfoon trekt op niets)
- Ergonomische laptopstand
- Een cheap toetsenbord en muis
- Geen in hoogte verstelbaar bureau
- Wél een ergonomische bureaustoel die je op alle mogelijke manieren kan instellen (lijkt me wel duur gevalletje). Jammer genoeg heeft die nu zowat anderhalf jaar stof staan vreten. Thuiswerken gemiddeld aan 4/5 dus jammer dat zo'n fantastische stoel niet ten volle kan gebruikt worden.

We kunnen nu sinds het voorjaar tegen korting via het werk ergonomische bureau's en bureaustoelen aanschaffen. Maar blijft een duur gevalletje voor goed materiaal. Heb nu alsnog recent een bureaustoel gekocht via 't werk omdat ik merk dat 100% thuiswerk niet ideaal is met een sub-par bureaustoel atm.
Als ik op mezelf ga wonen ga ik me ook eindelijk eens een goeie verstelbare bureau kopen, inclusief vesa mounts voor m'n schermen (of zelfs vervangen door een ultrawide). Op eigen kosten dan wel, m'n schermen doen 's avonds dienst voor mijn gewone pc
 
Op het werk degelijke ergonomische stoelen, twee basic 24" monitors, een eenvoudig in hoogte verstelbaar bureau, basic toetsenbord en muis, USB docking station. Gelukkig geen vaste telefoon meer, maar gewoon via VoIP (voorlopig Skype for business).

Voor thuis een degelijke laptopstand, basic toetsenbord en muis.

Voor beide werkplekken (zeul je over en weer): 15,4" laptop met numpad, degelijke bedrade headset maar niet noise cancelling.
 
Ik heb de indruk dat ze bij ons bewust wat vaag houden wat kan op sommige vlakken. Wij krijgen standaard bij onze laptop een basismodel muis. Vorig jaar wat met mijn hand beginnen sukkelen en toen geïnformeerd voor een ergonomische muis. Ik had verwacht dat dat, zoals normaal via de overheid,via medische dienst ed. ging moeten gaan, maar ik kreeg gewoon als antwoord: links- of rechtshandig?
Dus misschien dat er nog wel dingen mogelijk zijn, maar dat je dat pas ontdekt bij noodzaak.

Verder naast laptop: basis headsetje, extra klavier, 27 inch scherm, ergonomische laptopstand en op het werk in hoogte verstelbaar bureau en ergonomische bureaustoel.
 
Hier een in hoogte verstelbare bureau, deftige bureaustoel, goeie muis en 2 grote 4K schermen ter beschikking. En plots voel ik me verwend. 🙃
Zeker aangezien mijn schermen niet als 4K ingesteld staan, doordat mijn tekenpakket dit niet goed ondersteund 😅

Ohja, het is allemaal om meer op te brengen… dus ik voel dit niet aan als verwennen hoor
 
Op het werk: extra scherm, toetsenbord, muis, in hoogte verstelbare desk/goeie bureaustoel. Over de middag verse soep, goed koffie/water automaat en frisdranken a volonté. (Slecht voor de lijn). Voor docking station moet ik nog eens kijken.

Thuis: verhoogstand, bureaustoel, toetsenbord, muis, extra scherm mogelijk (heb ik niet wegens geen deftige plaats om te zetten), docking station.
 
Ik denk ni dat veel muizen slechter zijn dan de dell muizen dat ge overal semi gratis bij krijgt, maar als uw muis nog meer basic is dan dat, innige deelneming dan
Ok het is minstens even slecht, maar het toetsenbord is zeker slechter. maar goed ik breng mijn eigen muis en toetsenbord. Allez vroeger toch nu dat ik daar nauwelijks kom hou ik me daar niet mee bezig.
 
Ik werk niet met een laptop.
Maar heb wel:

- 2 computers
- 8 schermen
- 2 toetsenborden (1 azerty, 1 qwerty)
- 2 muizen
- vast telefoontoestel
- bekabelde headset
 
Toch bizar hoe degelijk materiaal toch vaak zo’n moeilijke kwestie is.

Hier is/was het ook allemaal vrij basic. Monitor is recent wat beterschap in gekomen en iedereen heeft nu toch een 24” (van 200€ ofzo) wat al een hele verbetering is tegenover ervoor.
Een tweede scherm daarentegen is uit den boze :sop: ik heb een tijdje zelf een tweede scherm voorzien maar met die flex desk policy is dat toch maar gedoe, dus ik doe het niet meer.

Muis heb ik een MX3 gekocht en in onkosten gestoken, daar wou ik echt niet op besparen.
 
Toch bizar hoe degelijk materiaal toch vaak zo’n moeilijke kwestie is.

Hier is/was het ook allemaal vrij basic. Monitor is recent wat beterschap in gekomen en iedereen heeft nu toch een 24” (van 200€ ofzo) wat al een hele verbetering is tegenover ervoor.
Een tweede scherm daarentegen is uit den boze :sop: ik heb een tijdje zelf een tweede scherm voorzien maar met die flex desk policy is dat toch maar gedoe, dus ik doe het niet meer.

Muis heb ik een MX3 gekocht en in onkosten gestoken, daar wou ik echt niet op besparen.
Dit dus. Dat zijn toch investeringen die op termijn allemaal zichzelf terugbetalen. De efficiëntiewinst van een 2e of 3e scherm, de mindere uitval door ergonomische muis/toetsenbord/stoel/bureau/..., Het missen van frustratie bij docking stations en deftige headsets, ...

Ohja, je bespaart er u misschien ook werknemers mee die weggaan omdat ze geen deftig materiaal krijgen. Mijn vorige werkgever was daar heel flexibel in, onder het motto "de kost die het is om iemand zijn goesting te geven is veel lager dan de kost om iemand nieuw te zoeken". Zo kon je bvb ook zonder problemen boven budget gaan voor uw auto (zelf op te leggen), niemand verplicht u, maar als je dat graag wil, why not...

Dat was het eerste dat ik beslist heb toen ik zelfstandige werd: "er wordt niet bespaard op materiaal om deftig te kunnen werken".
 
Dit dus. Dat zijn toch investeringen die op termijn allemaal zichzelf terugbetalen. De efficiëntiewinst van een 2e of 3e scherm, de mindere uitval door ergonomische muis/toetsenbord/stoel/bureau/..., Het missen van frustratie bij docking stations en deftige headsets, ...

Ohja, je bespaart er u misschien ook werknemers mee die weggaan omdat ze geen deftig materiaal krijgen. Mijn vorige werkgever was daar heel flexibel in, onder het motto "de kost die het is om iemand zijn goesting te geven is veel lager dan de kost om iemand nieuw te zoeken". Zo kon je bvb ook zonder problemen boven budget gaan voor uw auto (zelf op te leggen), niemand verplicht u, maar als je dat graag wil, why not...

Dat was het eerste dat ik beslist heb toen ik zelfstandige werd: "er wordt niet bespaard op materiaal om deftig te kunnen werken".
Je zou dat denken, maar als ik daar af en toe eens over begon had ik redelijk snel het gevoel dat ik de enige was die daar aandacht aan besteedde 😛 heel veel mensen zijn er niet mee bezig of weten zelfs niet dat er beter materiaal bestaat.
 
Wat ik zelf nuttig acht en graag heb. Zelfstandig zijn is leuk op dat vlak.

Voor op kantoor/bij klant: compacte laptop, goede muis (MX Master), allerhande dongles, portable extern scherm.

Voor thuiswerk: vaste PC, 35" Ultrawide op een goede en in alle richtingen verstelbare draagarm, Razer draadloze muis, deftige bureaustoel.

Gedeeld op beide locaties: XM3 headphones, Jabra 510 conf call ding.
 
Hier gewoon desktop met een basic toetsenbord en muis. Geen ergo stoel of tafel wat vreselijk irritant is want alles is te klein voor mij. Ook geen mogelijkheid om dit te veranderen tenzij het op eigen kosten is, maar ik neem echt geen materiaal mee van huis naar het werk dat duur is. Daar begin ik niet mee.
 
Hier gewoon desktop met een basic toetsenbord en muis. Geen ergo stoel of tafel wat vreselijk irritant is want alles is te klein voor mij. Ook geen mogelijkheid om dit te veranderen tenzij het op eigen kosten is, maar ik neem echt geen materiaal mee van huis naar het werk dat duur is. Daar begin ik niet mee.

Waarom niet eigenlijk? Ik denk dat het verzekeringsgewijs niet veel uit maakt of ge op kantoor of thuis een laptop laat vallen?
 
Terug
Bovenaan