Werk Ik werk 8u per dag op kantoor aan de laptop en mijn werkgever stelt voor mij ter beschikking:

Ik werk 8u op kantoor aan een laptop en mijn werkgever geeft mij...


  • Totaal aantal stemmers
    324
Ook heel basic bij ons op kantoor.
17" Laptop, 2e scherm (24", maar vele zijn al vrij oud & moeten dan via D-Sub aangesloten worden, ook niet in hoogte verstelbaar, dus een gedoe), basic bureau stoel.

Als je wil krijg je ook zo'n laptop stand + wreed basic keyboard & mouse (ik wil dat niet, die cheapo keyboards are annoying & 'k heb mij nen MX Master 2S geregeld, welke dus niet standaard is).

Hier thuis heb ik mij 2 van die schermen van den buro mee getjoept want hier had ik niets in huis.
 
Kantoor: Laptopstand, 27" 1080p scherm, ergonomische bureaustoel
Thuis: Laptopstand, 24" 1080p scherm, ergonomische bureaustoel

Beide schermen (ook thuis dus) zijn van de firma. Toetsenbord heb ik ook en pak ik mee naar huis en naar kantoor. Headset hebben we ook, maar zit echt niet goed, dus ik gebruik mijn eigen Marshall bluetooth.

Koffie en water a volonté.
 
Waarom niet eigenlijk? Ik denk dat het verzekeringsgewijs niet veel uit maakt of ge op kantoor of thuis een laptop laat vallen?
Klopt, maar een halve verhuis regelen om een bureau + stoel te verhuizen heb ik weinig zin in. Alsook het dubbel aankopen om er dan misschien mee te blijven zitten als je een jobswitch hebt. Een toetsenbord/muis zou ik nu ook niet zo'n probleem van maken.
 
Klopt, maar een halve verhuis regelen om een bureau + stoel te verhuizen heb ik weinig zin in. Alsook het dubbel aankopen om er dan misschien mee te blijven zitten als je een jobswitch hebt. Een toetsenbord/muis zou ik nu ook niet zo'n probleem van maken.
De muis is voor mij wel een breekpunt. Ik kan echt niet productief zijn met die cheapo brol muiskes van 10 EUR.
Zelfs bij klanten, waar het regelmatig nog erger is als men u forceert een laptop van daar te pakken (15", cheapo keyboard/mouse) ... dan neem ik altijd m'n MX Master mee & gebruik die op die laptop dan via blauwe tanden (de muis kan gekoppeld worden aan 3 devices & er is een 'switch' button). Zo bezigde ik 1 muis voor zowel m'n eigen laptop als die v/d klant.

Hier thuis werk ik met 2 externe schermen, da's wat ik liefst heb. Nothing fancy, gewoon 1 via D-Sub & 1 op HDMI. Beide zijn dus van 't bedrijf.
Op kantoor heb ik dan slechts 1 extern scherm nu & jah ... 'k moet daar maar 1d in de week zijn eh.
 
Toch bizar hoe degelijk materiaal toch vaak zo’n moeilijke kwestie is.
Voor een technieker vinden ze het normaal om die voor enkele duizenden euro's aan werkmateriaal te geven.
Maar iemand die voor een laptop zit 8h beetje materiaal geven is te duur :crazy:

Zo is voor de teamleaders vorige keer ook een headset afgeketst omdat die via de officiële weg besteld was en dan moeten er verschillende mensen hun akkoord geven.
Op het einde van de rit zijn ze dan verbaasd dat er via onofficiële wegen materiaal wordt aangekocht.
 
Ik heb een groot scherm (27 inch) gekregen maar heb nog een oud vierkant bij genomen dat stof stond te vangen om documenten op te lezen. Verder een rugzak gekregen voor de laptop, headset en muis + keyboard. Ik heb buiten een laptop stand (die ik zelden gebruik) ook nog een plastiek ding gekregen dat gemakkelijk over mijn keyboard schuift voor documenten op te leggen.
 
Hier alleszins niet te klagen over mijn configuratie die ik op kantoor heb (en gewoon mee naar huis mocht nemen sinds corona):

Macbook Pro met zowat hoogst mogelijk configuratie (ook al was dat geen noodzaak), 2X 27inch schermen met ingebouwde USB C-hub, Jabra Evolve headset, ...

Op kantoor ook nog standing desks maar die heb ik uiteraard niet zomaar eventjes meegenomen toen de eerste lockdown begon. Maar als ik écht wou denk ik nu niet dat ze daar moeilijk over gedaan zouden hebben.

Het verbaast me vooral dat tweede schermen niet altijd standaard deel uit te maken van het materiaal dat mensen ter beschikking hebben. Bij de vele reportages op tv ivm thuiswerk zag ge geregeld mensen die gewoon op een 13 of 15 inch laptopscherm zaten te werken zonder meer. Dat is goed om wat te mailen, maar ik zou zo écht niet 8 uur lang productief kunnen werken (en ik doe dan maar gewoon een administratieve functie, dus niks grafisch ofzo).
 
Het thuiskantoor ziet er hier koninklijk uit ten opzichte van de kantoor werkplekken.
Hier :
- 2 27-inch schermen op ooghoogte te verstellen; zelf aangekocht maar dienen ook voor persoonlijk gebruik.
- Een bureau tafel van 2meter op 80cm, erfenis van tante.
- Een bureaustoel die ik nog van op kot heb, maar feitelijk supergoed is, was toen een kado van de nonkel;
- Persoonlijke Mac mini voor het ene scherm;
- Werklaptop die enkel wordt opengeklapt voor de camera;
- 2 toetsenborden en 2 muizen, zelf aangekocht om draadloos te zijn;


Daar :
- bureaustoelen van den Aldi, waar menig rug onder lijdt.
- 24 inch schermen als '2de' scherm, in de praktijk gebruikt niemand zijn laptopscherm daar.
- toetsenborden genoeg, van QWERTY, QWERTZ, AZERTY tot apple specifieke toetsenborden.
- muizen van hetzelfde, al zijn die best brol.

Nu goed, binnen de IT doen ze echt niet moeilijk om bepaalde dingen te voorzien, maar waar mijn familie op heeft moeten werken, ik had soms wel medelijden met de keukentafel setups van sommigen.
 
mja, ik ben de persoon die het materiaal besteld en installeer.
Eigenlijk heerst er een standaard in het bedrijf waar ik werk.

Kantoor:
- 2x 24" 1080p ips monitor (verstelbaar, met speakers etc)
- Default USB toetsenbord + Muis (Draadloze muis kan aangevraagd worden, basis model ... zelf heb ik een M720)
- Docking van laptop fabrikant (HP)
- Vaste telefoon
- Sommige burelen zijn uitgerust met electronisch verstelbare bureau's (standing desk)

Dingen die verder nog zonder bezwaar gevraagd worden:
- USB headset voor Teams meetings
- draadloos toetsenbord
- USB Storage
- DAB radio (yep, it happened)

Voor onze sales managers word er ook nog een Printer+scherm+docking voorzien voor hun thuiskantoor. Toners kunnen ze ook weer via mij bekomen.

Onze medewerkers betalen ook geen VAA op hun laptops/materiaal. We zitten momenteel ook in een overgangsperiode waar ze minder en minder kunnen doen met hun toestel ... omdat het ondanks alle waarschuwingen toch gezien werd als privé bezit door de medewerkers (en ging men dus games beginnen installeren op hun Zbooks etc).
 
hier ook allemaal wel deftig gerief:
Docking
2 24" schermen of 1 24" / 1 TV aan de muur afhankelijk van bureau
Draadloze toetsenbord & muis.
Apple oortjes voor te bellen.

ik had graag in hoogte verstelbare bureau's gehad.. da's toch een gemis.
 
Ik heb hier eigenlijk zeker niet te klagen:

- Manueel in hoogte verstelbare bureau
- 2 x 24" 1440p Dell Ultrasharp schermen
- Thunderbolt docking
- Jabra Evolve over-ears headset
- Draagbare telefoon (Dus bovenop mijn gewone gsm)
- Bureaustoel die op alle manieren ergonomisch in te stellen is. Niet de allerduurste optie, maar zeker geen goedkope rommel

Enkel de draagbare muis is de meest basic mini draadloze Logitech muis van 20 euro. Dus ik pak wel mijn eigen G305 mee om te gebruiken.
 
In mijn vroeger bedrijf hadden een interne pc/apple shop en kan je alles meenemen wat je maar wilt. Ale met bepaalde uitzonderingen. Max 2 schermen bvb. Andere kleinere zaken max 3 goederen per week. Met uw badge kon je gewoon uitchecken. Dat was om mee te nemen naar huis.

Op kantoor hadden we alles + gratis Coffee bar + gratis (healthy) snacks + wellness (massage, zo van die ei capsules met water en licht therapie) en andere free stuff.
 
Laatst bewerkt:
2e/3e scherm, toetsenbord, laptopstand en bureau in hoogte verstelbaar op kantoor

toelichting: 3e scherm is voor thuiswerk
Daarnaast: deftige bureaustoel voor thuiswerk. Men kon ook een bureau in hoogte verstelbaar voor thuis extra kiezen, ma da moeste €100 ofz opleggen (totaalprijs: €899). Van uw cafetariaplan konde ook bureauspullen voor thuis kiezen als ge wou. Maakte niet echt uit, maar moest verantwoordbaar zijn (het meest extreme dat ik heb geweten is een fancy design staanlamp, dat dan als bureaulamp kon worden gecategoriseerd, maar logischerwijs wel in de woonkamer terecht komt)

Die 2e/3e schermen zijn allen van het type waar ge uwe laptop kunt 'aanlussen' en waarbij power + muis + toetsenbord vanuit het scherm komt. (dus: stopcontact -> scherm en vanuit scherm zitten aantal usb poorten voor muis/toetsenbord/stroom laptop). Ik moet zeggen dat is miscchien een klein detail, maar is wel echt iets gemakkelijk. Ge moet maar ene USB-C insteken thuis of op werk ipv altijd alles te switch of onder bureau te kruipen voor uwe stroomkabel. Hoe gelukkige ne mens kan zijn met zoiets :)

Als ge iets nodig zou hebben, kunde altijd vragen, maar gebeurd zelden (bv ergonomische muis hebben enkele tekenaars). Type bedrijf: studiebureau 200man; 3 dagen kantoor - 2 dagen thuis (indien gewenst)
 
Laatst bewerkt:
Voor een technieker vinden ze het normaal om die voor enkele duizenden euro's aan werkmateriaal te geven.
Maar iemand die voor een laptop zit 8h beetje materiaal geven is te duur :crazy:

Zo is voor de teamleaders vorige keer ook een headset afgeketst omdat die via de officiële weg besteld was en dan moeten er verschillende mensen hun akkoord geven.
Op het einde van de rit zijn ze dan verbaasd dat er via onofficiële wegen materiaal wordt aangekocht.
Herkenbaar. Het is gemakkelijker om in het leger aan een bazooka en ander gevaarlijk wapentuig te raken dan hier aan een stomme kabel. :wallbash:
 
In mijn vroeger bedrijf hadden een interne pc/apple shop en kan je alles meenemen wat je maar wilt. Ale met bepaalde uitzonderingen. Max 2 schermen bvb. Andere kleinere zaken max 3 goederen per week. Met uw badge kon je gewoon uitchecken. Dat was om mee te nemen naar huis.

Op kantoor hadden we alles + gratis Coffee bar + gratis (healthy) snacks + wellness (massage, zo van die ei capsules met water en licht therapie) en andere free stuff.
Niet mis, waar was dat?

Gisteren trouwens ontdekt dat wij in hoogte (elektrisch) verstelbare bureaus hebben, superhandig!
 
Over ear-headphone heb ik niet maar is te verkrijgen op aanvraag. Nu heb ik een jabra voor op het werk en een wat oudere plantronic voor thuis.
Ergonomische stoel en muis zijn verkrijgbaar mits voorschrift dat duidelijk aangeeft welk type je exact nodig hebt. Ze gaan niet zomaar iets aankopen.
We krijgen allemaal 2 24" monitors die aan de docking station hangen. Maar de levering staat achter dus ik doe het nog even met 2 vierkante 19" schermen.
Vaste telefoon aan bureau hebben we niet, maar wel een looptelefoon. Die werkt als een gsm maar enkel binnen het bedrijf.
We hebben een programma op de laptop dat dienst doet als vaste telefoon.
 
Ik kan ook niet klagen bij mijn werkgever:
- 2 extra 27" QHD schermen
- draadloze noise cancelling headset met dual connection (pc en telefoon)
- docking
- deftige bureaustoel

Mijn vrouw werkt voor een IT firma en zij krijgt alleen een oud 22" scherm met niet eens FHD.
 
Waarom niet eigenlijk? Ik denk dat het verzekeringsgewijs niet veel uit maakt of ge op kantoor of thuis een laptop laat vallen?
Ik zou het vooral over de boeg gooien: andermans kan met hun fikken niet van een ander hun gerief blijven.

Laat eens 10 euro op uw bureau liggen. 99% van de gevallen ligt dat daar nog, maar als 't er ni ligt heeft niemand t zogezegd mee.
 
Terug
Bovenaan