Werk Ik werk 8u per dag op kantoor aan de laptop en mijn werkgever stelt voor mij ter beschikking:

Ik werk 8u op kantoor aan een laptop en mijn werkgever geeft mij...


  • Totaal aantal stemmers
    324
Hier ne laptop gekregen om op te werken. Dat was het dan ook. Ah neen wacht ik heb ook ne headset verkregen ... just ..

Ik heb hard gezaagd voor een deftige bureaustoel, maar ik heb deze niet gekregen. Ik heb nu gelukkig wel nog ne goeie rug dus ik zit hier op ne bureaustoel van mmm 50€ max denk ik ..

Als ik rugklachten zou krijgen zou ik wel doorduwen maar nu .. bah wah ... het gaat wél :)
 
Laatst bewerkt:
Hier in de controlekamer is er veel aandacht aan besteed en we hebben wel top notch bureaus.

24/7 stoelen van BMA : https://www.bma-ergonomics.be/producten/controlekamer-24-7/secur-pro
Elektrisch verstelbaar bureau
Eén 49" scherm en twee 24" schermen

Dan hebben we ook nog een videowall die we vrij kunnen gebruiken. Die bestaat uit 12 x 60 inch tv's waar we zaken kunnen op zwieren die we willen opvolgen terwijl we doorwerken aan iets anders.
 
2 deftige schermen, een PC met een Intel Core i9 processor en Gforce RTX 3060 kaart. Alhoewel dat niet geheel ideaal is voor fotorealistische renders.
Muis is een MX Master S3 van Logitech.

De vorige MX master is plots gestopt met werken en daar was ik heel content van. Die nieuwe S3 ben ik niet tevreden over. Het muiswiel in 'ratchet' mode sleert precies altijd door waardoor je niet accuraat kan scrollen. Heel frustrerend, jammer genoeg weinig goede alternatieven op de markt.

Iemand een aanraden voor een goede muis?
 
* Sinds een paar maand geleden hebben we op den bureau allemaal een 49" scherm gekregen, ik denk dat er budget over was want we hadden allemaal al 2 schermen staan. :unsure: Wel super nice eigenlijk
* Allemaal nieuwe instelbare bureaustoelen sinds dit jaar
* 2 docking stations: eentje op den bureau, eentje thuis (van Parijs/Brussel mag het theoretisch gezien niet maar in praktijk hebben veel collega's er 2)

Eigenlijk wordt daar bij ons allemaal geen spel van gemaakt. Als ze content zijn van u en ge hebt iets nodig en ge kunt dat goed argumenteren komt dat in principe altijd in orde. Zolang de cijfers goed zijn gaat daar ook niet meteen verandering in komen vermoed ik.
 
Ik heb een (niet-dichtgetimmerde) laptop, 2e scherm (1080p), extern azerty-toetsenbord, ergonomische (linkshandige) muis, een docking station, een ergonomische bureaustoel, een (draadloze) headset met NC en een gsm + abonnement.
 
Hoe deden de mensen eigenlijk dat bureauwerk in de jaren 80, enkel wat floppy disks, niet elke werknemer een pc. Zwarte schermen met groene of oranje letters.

Het kan toch ook niet gezond zijn voor de ogen om 8u naar een scherm te kijken?
 
Hoe deden de mensen eigenlijk dat bureauwerk in de jaren 80, enkel wat floppy disks, niet elke werknemer een pc. Zwarte schermen met groene of oranje letters.

Het kan toch ook niet gezond zijn voor de ogen om 8u naar een scherm te kijken?
Denk ook niet dat ze zoveel waren die effectief 8u aan een stuk achter hun scherm zaten.

Denk dat bureauwerk ook nog veel met het typemachine was
 
Hier heel tevreden van logitech LIFT. Wel al aan mijn 2e exemplaar, vorige is in garantie vervangen.
Dat zou ik eerst eens moeten testen, zoals die trackball. Geen idee of zo'n verticale muis mij zal liggen.

Hoe deden de mensen eigenlijk dat bureauwerk in de jaren 80, enkel wat floppy disks, niet elke werknemer een pc. Zwarte schermen met groene of oranje letters.

Het kan toch ook niet gezond zijn voor de ogen om 8u naar een scherm te kijken?
Sowieso is dat niet zo gezond. De 20-20-20 regel toepassen en ver genoeg van je scherm zitten. Maar dat is niet altijd evident.

Ik ben van MX Master 2 naar Basilisk muizen gegaan. Ik werk er veel liever mee.
Basilisk V3 Pro is mijn favoriet.
Die heb ik ook al zitten bekijken. Een vaster scrollwiel?
 
Dat zou ik eerst eens moeten testen, zoals die trackball. Geen idee of zo'n verticale muis mij zal liggen.


Sowieso is dat niet zo gezond. De 20-20-20 regel toepassen en ver genoeg van je scherm zitten. Maar dat is niet altijd evident.


Die heb ik ook al zitten bekijken. Een vaster scrollwiel?
Als je heel specifieke eisen hebt richting scrollwheel zou ik wel eerst eens uitproberen. Of kopen op afstand, proper opendoen en terugsturen als het niet bevalt?
 
Als je heel specifieke eisen hebt richting scrollwheel zou ik wel eerst eens uitproberen. Of kopen op afstand, proper opendoen en terugsturen als het niet bevalt?
Strak plan!

Hoh, het scrollwiel moet relatief 'vast' zijn. Als ik stop met scrollen moet het beeld ook effectief stoppen (in- en uitzoomen) terwijl de MX 3S nu precies doorglijdt. Het stapsgewijs scrollen (ratchet mode) werkt voor geen meter. Te hard scrollen en hij draait door. Als je snel in- en uitzoomt precies of je op ijs staat.
 
Strak plan!

Hoh, het scrollwiel moet relatief 'vast' zijn. Als ik stop met scrollen moet het beeld ook effectief stoppen (in- en uitzoomen) terwijl de MX 3S nu precies doorglijdt. Het stapsgewijs scrollen (ratchet mode) werkt voor geen meter. Te hard scrollen en hij draait door. Als je snel in- en uitzoomt precies of je op ijs staat.
Ik ben net heel tevreden van mijn MX 3s.
Wat tijd nodig gehad om eraan gewend te geraken, maar eenmaal gewend echt een topmuis.
De free scroll gebruik ik wel niet omdat dit niet leuk werkt.

Standaard was het een bedrade lenovo 10€ muis, dus een upgrade is het sowieso.

Enige wat ik nog mis is een draadloze hoofdtelefoon voor teams te doen. Nu zo een cheapo bedrade, echt wat een rotzooi. Onze IT trekt qua hardware echt op de ballen.
 
Enige wat ik nog mis is een draadloze hoofdtelefoon voor teams te doen. Nu zo een cheapo bedrade, echt wat een rotzooi. Onze IT trekt qua hardware echt op de ballen.

Ja dit.
Dan belt men u via Teams, moet je nog naar die headset zitten zoeken, die draad uit elkaar trekken die gegarandeerd weer in een bolletje zit, inpluggen en oeps, te laat voor de call aan te nemen.
 
Neen, heb ze nu bijna een jaar (kerstkado), nog geen last gehad van de duim.
Wel ingesteld op gevoeligste(snelheid) setting, zodat de bewegingen minimaal zijn.
Duurt echt niet lang voordat spiergeheugen zijn werk doet en een korte flick je naar de locatie brengt waar je moet zijn.
Idem, al switch ik wel tussen de ergo met trackball en de ergo verticale muis. De eerste week was mijn duim moe, maar nu niks last meer van.
Heel fijne bewegingen lukken wel minder goed dan met een klassieke muis. Maar het feit dat uw arm gewoon stil ligt, heeft bij mij wel veel miserie opgelost eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan