Werk Ik werk 8u per dag op kantoor aan de laptop en mijn werkgever stelt voor mij ter beschikking:

Ik werk 8u op kantoor aan een laptop en mijn werkgever geeft mij...


  • Totaal aantal stemmers
    324
Ik ben net heel tevreden van mijn MX 3s.
Wat tijd nodig gehad om eraan gewend te geraken, maar eenmaal gewend echt een topmuis.
De free scroll gebruik ik wel niet omdat dit niet leuk werkt.

Standaard was het een bedrade lenovo 10€ muis, dus een upgrade is het sowieso.

Enige wat ik nog mis is een draadloze hoofdtelefoon voor teams te doen. Nu zo een cheapo bedrade, echt wat een rotzooi. Onze IT trekt qua hardware echt op de ballen.
Free scroll is volledig uit den boze. Maar het kliksgewijs scrollen werkt echt niet goed. Een tikkeltje te hard scrollen en het glijdt door, en je moet er al niet veel moeite voor doen.

Ik geef het nog even tijd.

Ik las overigens dat bij de ene het scrollwiel te vast is en bij de andere dan weer te los. Blijkbaar is de kwaliteitscontrole bij Logitech een ramp als ik het zo lees op verschillende fora.
 
Free scroll is volledig uit den boze. Maar het kliksgewijs scrollen werkt echt niet goed. Een tikkeltje te hard scrollen en het glijdt door, en je moet er al niet veel moeite voor doen.

Ik geef het nog even tijd.

Ik las overigens dat bij de ene het scrollwiel te vast is en bij de andere dan weer te los. Blijkbaar is de kwaliteitscontrole bij Logitech een ramp als ik het zo lees op verschillende fora.
Geen WD-40 inspuiten he.

Ik had de vorige MX muis en het was wennen effe wennen bij de nieuwe maar op het einde top. (ik hoop dat deze zin weer niet uit context wordt genomen)
 
Ik weet dat je vroeger via het “Logitech Options +” programma de weerstand van het scrollwiel kon instellen
Al zitten zoeken en vind dat nergens terug.

Kan je nu nog steeds instellen via de Logiflow (?) Software.
Zal ik eens bekijken! De standaard software voor de instelling kan het alvast niet.

Geen WD-40 inspuiten he.

Ik had de vorige MX muis en het was wennen effe wennen bij de nieuwe maar op het einde top. (ik hoop dat deze zin weer niet uit context wordt genomen)
Ik had ook de allereerste MX en was daar super content van! Maar plots is die gestopt met werken. Ik kon nog klikken, maar de muis bewoog niet meer.
 
Al zitten zoeken en vind dat nergens terug.


Zal ik eens bekijken! De standaard software voor de instelling kan het alvast niet.


Ik had ook de allereerste MX en was daar super content van! Maar plots is die gestopt met werken. Ik kon nog klikken, maar de muis bewoog niet meer.
kun je niet via windows -> muis instellingen- zo de snelheid van de cursor niet instellen?
 
Ik werk niet met een laptop.
Maar heb wel:

- 2 computers
- 8 schermen
- 2 toetsenborden (1 azerty, 1 qwerty)
- 2 muizen
- vast telefoontoestel
- bekabelde headset
Ondertussen:

Laptop
Basic bekabelde muis en toetsenbord.
2 externe schermen, 24"
In hoogte verstelbare bureau
Bekabelde headset
 
Verstelbare laptopstandaard, laptop, rugzak, headset, muismatteke, muizeke en 1000 euro budget vrij uit te geven aan bureaumateriaal voor homeworking (ik heb er reeds ne verstelbare bureau van gekocht van zo'n 500 euro en een bureaustoel)
 
Ik kreeg als externen een laptoptas met een basic toetsenbord en muis alsmede een headset van Plantronic (naast de laptop). Ik kan connecteren via een dockingstation dat geconnecteerd is met minstens een dual monitor setup of een ultra wide dat op een in de hoogte verstelbare bureau staat.
Maar ik ben eens mijn toetsenbord en muis vergeten en sindsdien gebruik ik gewoon het klavier v/d laptop 🤣
Ik heb zelf ook een headset gekocht omdat die Plantronic bucht is.

Dat is de basic setup voor bij de klant. Zelf heb ik een ultrawide (Lenovo ThinkVision P40w-20) een nieuwe desktop, 2.1 speakers, ergonomische stoel en elektrisch verstelbare bureau in een afzonderlijke bureauruimte.
 
Laatst bewerkt:
Om heel eerlijk te zijn ben ik geen fan van externe spullen op werk als deze shared zijn. Een gedeeld keyboard raak ik niet aan.
Desalniettemin stelt mijn werkgever mij wel een tweede scherm ter beschikking.

Feitelijk gebruik ik het nooit, ik kan genieten van een laptop model met 3840 x 2400 resolutie en voel dat ik dit extra scherm niet nodig heb. Voor thuiswerken hebben wij ook een vergoeding en mogen wij voor een bepaald bedrag schermen, docking stations, etc... bestellen om thuis te zetten.
 
Bij ons kan iedereen dat allemaal krijgen, zolang er een gegronde reden is. Ik heb bv zelf een paar weken geleden een 4k scherm gekregen omdat dit mijn productiviteit toch wel verhoogt tov laptop + 1080p/1200p.
Onze standaard werkpost is laptop met docking station, 2e ergonomisch scherm van minstens 1080p, muis en tobo, laptopstand. Mensen die iets extra willen kunnen dat dus krijgen mits motivatie. Er zijn bv mensen die 2 extra schermen hebben ipv 1.
Rugzak of tas is ook geen probleem, en sommigen vragen ook een 2e muis voor in de tas. Die krijgen dat ook.

Ergonomie doen we ook aan mee. Er zijn verschillende mensen met een zit-sta bureau en we hebben op onze afdeling allemaal een nieuwe stoel gekregen. Ergonomische HID worden ook ter beschikking gesteld voor wie dit wil.
 
Wij zijn wat met ons gat in de boter gevallen.
Alle bureau's standaard met twee externe schermen (2K-resolutie) uitgerust, alsook een docking station die de laptop oplaadt. Dit zowel de standaard administratieve laptops als de laptops met aparte GPU die 170 of 230 watt vereisen.

Daarnaast krijgt iedereen een persoonlijke muis en toetsenbord, alsook een headset. Deze zijn comfortabel maar hebben geen ANC. Voor Covid19 was het toetsenbord "shared", sindsdien persoonlijk.

Voor thuis krijgen we, afhankelijk van de functie, ofwel dezelfde set-up als op kantoor (voor tekenaars en ingenieurs), administratieve functies krijgen 1 scherm (alles is gestandaardiseerd op 27") waarin een docking station en camera zitten (AIO).

Wie QWERTY wil, kan dat aanvragen, maar enkel voor het externe toetsenbord. Laptops zijn altijd AZERTY.

Alles wordt op dag 1 netjes in een rugzak afgegeven, met zo'n verstevige rugzijde om het wat comfortabeler en ergonomischer te maken.
 
Wat een luxepaarden hier allemaal :ROFLMAO:

Anekdote die alles duidelijk maakt: collega had graag een ergonomisch muismatje besteld - dit is niet toegestaan, te duur.
Herkenbaar.

Hier laptops met maar 1 usb poort terwijl usb muis en headset (we bellen veel). Ze weigeren het koppelstuk om er 2 in te kunnen steken, moet je zelf maar kopen als je dat wilt 😅
 
Wat een luxepaarden hier allemaal :ROFLMAO:

Anekdote die alles duidelijk maakt: collega had graag een ergonomisch muismatje besteld - dit is niet toegestaan, te duur.
Wij zijn ook ooit moeten gaan lobbyen voor extra RAM geheugen trouwens. Toen heeft iemand eens uitgerekend hoeveel 1 extra uur per maand voor elk van ons kost, en dat tov de kost van iedereen een extra setje RAM geheugen te geven gezet :p
Toen was het plots wel in orde.
 
Wat een luxepaarden hier allemaal :ROFLMAO:

Anekdote die alles duidelijk maakt: collega had graag een ergonomisch muismatje besteld - dit is niet toegestaan, te duur.

Ga dan gewoon naar de dokter met polsklachten en laat u op lange termijn thuis zetten hé.

Ik weiger te werken met goedkoop materiaal dat een negatieve impact kan hebben op mijn gezondheid. Als het op die paar 100 euro extra aankomt kunnen ze zich geen werknemer veroorloven.
 
Ga dan gewoon naar de dokter met polsklachten en laat u op lange termijn thuis zetten hé.

Ik weiger te werken met goedkoop materiaal dat een negatieve impact kan hebben op mijn gezondheid. Als het op die paar 100 euro extra aankomt kunnen ze zich geen werknemer veroorloven.
Nu ik de overstap naar ergonomisch materiaal gemaakt heb, vind ik het absurd wat voor rommel ik altijd meekreeg bij klanten. De goeikoopste muis/toetsenbord/headset die je kan vinden. Absurd als je ziet aan wat voor andere dingen er geld wordt gegeven.
 
Nu ik de overstap naar ergonomisch materiaal gemaakt heb, vind ik het absurd wat voor rommel ik altijd meekreeg bij klanten. De goeikoopste muis/toetsenbord/headset die je kan vinden. Absurd als je ziet aan wat voor andere dingen er geld wordt gegeven.
Ik ken niet alle details, maar er is ooit bij ons een contract in onderling overleg beëindigd omdat iemand rugklachten had en niet de hele dag kon zitten. Ze had een verstelbaar/staanbureau aangevraagd, met doktersbriefje, maar dat is toen afgewezen. Een paar jaar later stonden hier 3 verstelbare bureaus...
 
Terug
Bovenaan