Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    185
Deed ik vroeger ook, was totaal zinloos bij de mijne: die eet en drinkt niet als er niemand thuis is. Slapen daarentegen... 🙈
Hier ook, hij doet ook niet anders dan slapen of naar buiten liggen kijken.
Hij eet en drinkt ook pas wanneer ik terug thuis ben.

Elke dag heeft hij wel eens 5min het zot waarbij hij in de zetel ligt te rollen, de doek en kussens op de grond smijt en daarna terug een tukje gaat doen :unsure:

Ik had indertijd ook een camera gekocht om hem af en toe te kunnen checken, maar 95% van de tijd zie je hem niet eens.

Het is wel te merken dat hij in de week veel slaapt, de zondag slaapt hij in de dag veel minder omdat ik er wel ben.
De maandagmorgen is het dan echt zo’n typische puber die niet uit zijn bed kan.
Zodra hij binnenkomt van ochtendwandeling kruipt hij direct in zijn mand om verder te slapen :tongue:
 
Vroeger mocht ik niet bougeren zonder dat ik een levende schaduw achter me aan had. Nu kijkt hij niet eens meer op wanneer ik opsta... Om dan na 1 of 2u een neuspor tegen de livingdeur te horen en zodra ik die open doe, een half beledigde blik te krijgen.... Waar haal ik het lef vandaan om alleen op te staan?!?

(Maar als ik 's avonds zeg: "gaan we gaan slapen?" Dan is hij er als de kippen bij om naar boven te spurten!)
 
Ik was daarstraks aan het wandelen op een bosweggetje met schuine kanten ernaast. Op een gegeven moment komen daar twee witte hondjes los afgelopen richting ons. Baasjes niet meteen te bespeuren, die waren nog niet eens om de hoek. :sarcastic: Ik hoorde ze wel al van ver constant "hier! hier! hier!" roepen, maar de hondjes bleven maar verder komen. In het begin probeerde ik nog wat achteruit te gaan, maar ja die van mij sputterde wat tegen natuurlijk dus die hadden ons sowieso bijgebeend. Dus maar blijven staan en mijn hond onder controle kunnen houden en zien wat er zou gebeuren. Gelukkig kwam één van de twee niet dichter dan een kleine meter.

Ondertussen waren hun baasjes er ook bijna en hebben ze hun honden opgepakt, maar niet vooraleer ik ze een serieuze uitbrander had gegeven uiterard. Wtf zeg. Voor hetzelfde geld bijt die van mij (Duitse Herder) hun gewoon in 1x dood en ben ik weer de slechterik met de grote hond. :unsure:

Onverantwoord tot en met.
 
Ik was daarstraks aan het wandelen op een bosweggetje met schuine kanten ernaast. Op een gegeven moment komen daar twee witte hondjes los afgelopen richting ons. Baasjes niet meteen te bespeuren, die waren nog niet eens om de hoek. :sarcastic: Ik hoorde ze wel al van ver constant "hier! hier! hier!" roepen, maar de hondjes bleven maar verder komen. In het begin probeerde ik nog wat achteruit te gaan, maar ja die van mij sputterde wat tegen natuurlijk dus die hadden ons sowieso bijgebeend. Dus maar blijven staan en mijn hond onder controle kunnen houden en zien wat er zou gebeuren. Gelukkig kwam één van de twee niet dichter dan een kleine meter.

Ondertussen waren hun baasjes er ook bijna en hebben ze hun honden opgepakt, maar niet vooraleer ik ze een serieuze uitbrander had gegeven uiterard. Wtf zeg. Voor hetzelfde geld bijt die van mij (Duitse Herder) hun gewoon in 1x dood en ben ik weer de slechterik met de grote hond. :unsure:

Onverantwoord tot en met.

Hmm, ik maak me er ook schuldig aan om onze jack russell los te laten lopen en vanaf ik een andere hond zie, maak ik haar terug vast.
Ze blijft eigenlijk ook altijd bij ons lopen, nog geen 10 meter verder eigenlijk.

Hoeveel afstand schat je er tussen?
 
Hmm, ik maak me er ook schuldig aan om onze jack russell los te laten lopen en vanaf ik een andere hond zie, maak ik haar terug vast.
Ze blijft eigenlijk ook altijd bij ons lopen, nog geen 10 meter verder eigenlijk.

Hoeveel afstand schat je er tussen?
Geen idee. Baasjes waren niet te zien in eerste instantie.

Sowieso not done om uw honden te laten loslopen op een bosweg waar je geen zicht hebt in de verte.

Uw honden los laten mag sowieso niet, maar op open vlaktes/velden waar je een goed overzicht hebt kan ik tenminste nog begrijpen. Op voorwaarde dat je ze bij u kan houden uiteraard.
 
@Pinkman een beetje iets gelijkaardig voorgehad vorige week.
Ik ging 's middags wandelen, ik weet sowieso dat doordat ik er 3 bijheb en de kleinste zich sowieso al wat vijandiger gedraagt naar andere honden als hij aan de leiband is, dat ik best contact met andere honden vermijdt.
Komt er daar ineens een hond a la Border Collie om de hoek, los, zonder baasje in de buurt. Die kwam dichter en dichter, dus ik ging al achteruit. Zowel de grootste als de kleinste stonden al scherp, de middelste houdt zich altijd afzijdig in die situaties. Het baasje kwam dan aangelopen en na een paar keer roepen kreeg ze toch z'n aandacht, nét op tijd.
Ze verontschuldigde zich, maar ik wil me niet bedenken wat er zou gebeuren als haar hond dus wel dichter kwam.

Toen wij enkel de grootste maar hadden liep die soms los bij mij, maar enkel als ik een zeer wijd overzicht had en omdat ik wist dat die bij mij bleef, als ik nog maar een beetje dacht dat er een andere hond ergens verscheen hing die meteen aan de leiband. Dit was een totaal andere situatie, ik wandel hier achterin door de bossen en daar zijn zeer veel dode hoeken, ik zou het hier dus nooit doen, en terecht, zo blijkt.
 
Mijn jongste Australische herder ( net iets ouder dan een jaar) heeft helaas vorige vrijdag rattenvergif gegeten.
Vrijdag moest hij precies steeds hoesten / braken en zijn we dan maar bij de dierenarts langs gegaan.
Volgens de dierenarts ging het om kennelhoest en we zijn dan maar naar huis gegaan , in de veronderstelling dat dit in het algemeen niet te erg is.

Helaas werkt rattenvergif bij honden maar na enkele dagen en maandag begon hij zich zwakker en zwakker te voelen.
Er kwam ook altijd een beetje bloed uit zijn mond en we hebben dan maar meteen terug een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
Toen we daar aankwamen werd het ons dus duidelijk , hij was interne bloedingen aan 't doen en alle symptomen wezen uit naar rattenvergif.

Dierenarts maandag meteen naar de spoeddienst in Deinze gebeld , waar we dan meteen naartoe gereden zijn.
Kwam er dus op neer dat hij al bijna de helft van zijn lichaamsbloed had verloren en dat dat zich opstapelde in het vlies aan zijn longen.
Hij is dan met spoed geopereerd, drain in het gebied rond de longen en meteen bloedplasma toegediend.

Onze hond daar achter gelaten en met een zeer klein hart en veel verdriet gehoopt dat het goed kwam.
Dag nadien de verlossende telefoon dat hij goed gereageerd had , parameters waren stabiel en hij mocht dinsdag avond naar huis.
Helaas hebben we die dag ook gevonden waar het rattenvergif vandaan kwam , nl , in onze tuin , komende van de buren .. ( al dan niet opzettelijk)

Nu zijn we toch nog zeer ongerust en merken we ( zeker vandaag) dat hij nog heel zwaar ademt en kleine oogjes heeft.
Voor het overige lijkt alles wel oké. Hij eet goed en is in t algemeen wel happy.
Dierenarts heeft ons ook bevestigd dat er nog wat vocht rond de longen zit, daarom dat hij nog zo fel ademt.
Het lichaam moet dat blijkbaar zelf oplossen.


Het wordt dus nog enkele dagen / weken bang afwachten en hij moet zeker nog 4 weken vitamine K nemen voor de stolling van het bloed.
 
Amai seg proper van de buren zelfs al is het niet "bewust"... .

Ik hoop mee dat het volledig goedkomt, het ergste lijkt mij wel achter de rug of de meest precaire momenten.
 
Amai seg proper van de buren zelfs al is het niet "bewust"... .

Ik hoop mee dat het volledig goedkomt, het ergste lijkt mij wel achter de rug of de meest precaire momenten.
Achja, politie gebeld en die hebben ons verzocht de mensen ermee te confronteren.
Alles liep goed, ze gingen het volledig terugbetalen , tot ze hoorden hoeveel het ging zijn en wat ze voor franchise gingen moeten betalen ..

Toen gingen ze opeens alles ontkennen.

Gif was pas later gestrooid, gif had andere kleur, wij trokken ratten aan omdat we honden eten geven buiten. ( nog nooit gedaan)
Als dit niet goedkomt via hun verzekering, zal er een PV moeten worden opgesteld. ( Wij hebben 10 tallen foto's)
Anyway, de hond zijn gezondheid is het belangrijkste maar zo ziet ge maar ..
 
De drama die het altijd is als onze hond medicatie moet innemen. Zelfs al vermorzel ik het tot heel kleine stukjes, hij spuwt het allemaal terug uit. Heel frustrerend.
 
De drama die het altijd is als onze hond medicatie moet innemen. Zelfs al vermorzel ik het tot heel kleine stukjes, hij spuwt het allemaal terug uit. Heel frustrerend.
Hoe geef je het?
Ik gooi bvb regelmatig beloningskoekjes naar de onze die hij dan uit de lucht plukt.
Medicatie wordt dus in vlees geduwd, balletje gehakt/salami/boterhamworst/... Wordt in de lucht gegooid en in 1 hap uit de lucht geplukt en klaar. 😁
 
Hoe geef je het?
Ik gooi bvb regelmatig beloningskoekjes naar de onze die hij dan uit de lucht plukt.
Medicatie wordt dus in vlees geduwd, balletje gehakt/salami/boterhamworst/... Wordt in de lucht gegooid en in 1 hap uit de lucht geplukt en klaar. 😁
Ik prop het in een stukje vlees en plooi dat goed dicht en zo zijn mond in maar hij spuwt het gewoon terug uit, of hij slaagt er in om het er in zijn mond uit te vissen en de medicatie terug uit te spuwen. Ook al vaker de medicatie in heel kleine stukjes gedaan en zo in een vleesbolletje gerold, spuwt hij ook terug uit. En als we de medicatie tot poeder pletten, dan blijft dat beneden in de eetbak liggen.
 
Ik prop het in een stukje vlees en plooi dat goed dicht en zo zijn mond in maar hij spuwt het gewoon terug uit, of hij slaagt er in om het er in zijn mond uit te vissen en de medicatie terug uit te spuwen. Ook al vaker de medicatie in heel kleine stukjes gedaan en zo in een vleesbolletje gerold, spuwt hij ook terug uit. En als we de medicatie tot poeder pletten, dan blijft dat beneden in de eetbak liggen.
Met wat geluk kan je het oefenen he; paar keer per maand een gehaktballetje gooien (niet geven, want wat ik geef, spuugt de mijne ook vaker op de grond om te ontleden) en als het nodig is, is hij er zo vertrouwd mee dat hij het moeiteloos inslikt.
Wat bij de mijne misschien zou helpen, is het ook nog eens in het vocht van zwanworstjes leggen, dan maskeert dat de geur van de medicatie. Maar dus nog nooit geprobeerd.
 
Met wat geluk kan je het oefenen he; paar keer per maand een gehaktballetje gooien (niet geven, want wat ik geef, spuugt de mijne ook vaker op de grond om te ontleden) en als het nodig is, is hij er zo vertrouwd mee dat hij het moeiteloos inslikt.
Wat bij de mijne misschien zou helpen, is het ook nog eens in het vocht van zwanworstjes leggen, dan maskeert dat de geur van de medicatie. Maar dus nog nooit geprobeerd.
Die is intussen bijna 10 jaar, die is veel slimmer dan wij, we kunnen die niets meer wijsmaken 😂. Als we iets gooien, laat die dat gewoon op de grond vallen en dan snuffelt hij er eerst aan want hij vertrouwt het niet.
Dinsdag wordt hij geopereerd aan een ontstoken talgkliercyste, ben nu al ongerust ☹️
 
Hier gaat het meestal goed als we het in iets steken maar bij de zaken die ze harnekkig weigeren is het pletten en mengen onder een klodder zalmolie-schapenvet, dat kunnen ze niet weerstaan en ruikt op zichzelf ook tamelijk straf.
 
Mijne zit weer met een wondje of ontsteking tussen zijn kussens op zijn voorpoten. Hele dagen aan het likken en aan het wrijven over de mat.
De vorige keer naar de dierenarts geweest en die had de vacht tussen zijn kussens geschoren en zalf meegegeven maar dat likt hij er meteen af ALS hij het al toelaat om het erop te doen. Schoentjes of kousen wil hij ook niet aandoen :sop:

Tips?
 
Honingzalf en mee gaan wandelen zodat je hem aan de leiband hebt en hij is afgeleid.
Als het lukt kan je ook van die medische tape voor dieren gaan halen en de poot aftapen (die tape heeft een bittere smaak zodat ze er af zouden moeten blijven).
Hier ook een notoire pottenlikker als er nog maar iets van klein wondje aan is.
 
Terug
Bovenaan