Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Hier hadden we het met honingzalf en een sok aan gedaan (plakband bovenkant rond sok, dat hij strakker zat en niet zakte) en genoeg verversen. Niet simpel , maar het heeft toch geholpen :D tijdje volhouden en geduld hebben zeker 😅
 
Mijne zit weer met een wondje of ontsteking tussen zijn kussens op zijn voorpoten. Hele dagen aan het likken en aan het wrijven over de mat.
De vorige keer naar de dierenarts geweest en die had de vacht tussen zijn kussens geschoren en zalf meegegeven maar dat likt hij er meteen af ALS hij het al toelaat om het erop te doen. Schoentjes of kousen wil hij ook niet aandoen :sop:

Tips?
Heeft hij dat heel vaak?
1 van de 3 hier heeft een schildklierprobleem/ziekte, als die zijn pilletjes niet elke dag krijgt blaast onder andere zijn nek op, zie je dat aan z'n vacht, maar krijgt die ook zeer snel wondjes aan z'n kussentjes.

Om het te behandelen: honingzalf kan inderdaad helpen, wij deden er dan een windel rond, maar die knagen ze er vaak wel wat af.
 
Heeft hij dat heel vaak?
1 van de 3 hier heeft een schildklierprobleem/ziekte, als die zijn pilletjes niet elke dag krijgt blaast onder andere zijn nek op, zie je dat aan z'n vacht, maar krijgt die ook zeer snel wondjes aan z'n kussentjes.

Om het te behandelen: honingzalf kan inderdaad helpen, wij deden er dan een windel rond, maar die knagen ze er vaak wel wat af.
Gohja, 2e keer ofzo? Maar hij graaft graag tijdens het wandelen en dierenarts zei dat er waarschijnlijk daardoor soms een sneetje in/tussen zijn kussen komt
 
Iemand die weet hoe je je hond vlooi vrij houdt als je hem vaak wast?
Ik gebruik vaak die pipetjes maar die moet je iedere keer opnieuw doen als je de hond wast. Enfin vind da wa duur om zo vaak te doen 😅

Ofwel een handige manier om de hond minder te laten ruiken?
Heb hondenshampoo en parfum maar vind da ni top. Nu ook droogshampoo gehaald om es te testen.
 
Bravecto werkt hier al jaren feilloos tegen vlooien en teken.

De hond wordt hier trouwens nooit gewassen, totaal geen last van geurtjes ofzo. Maar dat zal een beetje afhankelijk zijn van de soort denk ik.
 
Bravecto werkt hier al jaren feilloos tegen vlooien en teken.

De hond wordt hier trouwens nooit gewassen, totaal geen last van geurtjes ofzo. Maar dat zal een beetje afhankelijk zijn van de soort denk ik.
Ik ben geen dierenarts en geef hier geen medisch advies en spreek enkel over een eigen ervaring met bravecto.
Onze oudste heeft de laatste keer dat we hem bravecto gaven (een jaar geleden denk ik) daar zeer slecht op gereageerd, oren werden dik, nek werd dik, m.a.w. een allergische reactie, dus ik geef dat sindsdien niet meer maar zoek ook nog altijd een goeie vervanger. De enige oplossing lijkt zo'n halsband?
 
Wij geven Credelio pillen.
Tot nu niets te zien van bijwerkingen terwijl de mops dan weer slecht reageert op Advantix pipetten.
Er gaan veel verhalen de ronde over verschillende middelen, maar je leest vaak enkel de negatieve ervaringen natuurlijk.

Wassen doen wij hier trouwens nooit tenzij ze in een vettige beek of stront hebben gezeten. Een hondenvacht is van nature wat vettig, dat laagje zorgt voor bescherming en glans. Met shampoo ga je dat laagje net telkens wegwassen. Vachtconditie hangt trouwens sterk samen met de voeding, andere voeding kan soms wonderen verrichten.
 
Iemand die weet hoe je je hond vlooi vrij houdt als je hem vaak wast?
Ik gebruik vaak die pipetjes maar die moet je iedere keer opnieuw doen als je de hond wast. Enfin vind da wa duur om zo vaak te doen 😅

Ofwel een handige manier om de hond minder te laten ruiken?
Heb hondenshampoo en parfum maar vind da ni top. Nu ook droogshampoo gehaald om es te testen.
Seresto vlooienband al sinds we de onze hebben. Zit net achter zijn normale halsband. Kan enkel "op voorschrift", is per gewicht van de hond, wij betalen 40 euro voor onze band en halen die rechtstreeks bij de dierenarts.

Ook benieuwd naar wat je hond ruikt trouwens, de onze wordt 1-2x/jaar gewassen.
 
Seresto vlooienband al sinds we de onze hebben. Zit net achter zijn normale halsband. Kan enkel "op voorschrift", is per gewicht van de hond, wij betalen 40 euro voor onze band en halen die rechtstreeks bij de dierenarts.

Ook benieuwd naar wat je hond ruikt trouwens, de onze wordt 1-2x/jaar gewassen.

Goh ja hij ruikt naar hond.
Ik ruik het zelf niet meer maar bezoek, collega's enzo merken dat toch wel op.
 
Goh ja hij ruikt naar hond.
Ik ruik het zelf niet meer maar bezoek, collega's enzo merken dat toch wel op.
Dan snap ik het wel, bij ons ruikt het thuis niet naar hond. 😁
(Mijn moeder zou zich absoluut niet inhouden het te zeggen mocht het zo zijn!)
 
Seresto vlooienband al sinds we de onze hebben. Zit net achter zijn normale halsband. Kan enkel "op voorschrift", is per gewicht van de hond, wij betalen 40 euro voor onze band en halen die rechtstreeks bij de dierenarts.

Ook benieuwd naar wat je hond ruikt trouwens, de onze wordt 1-2x/jaar gewassen.
Ewel, het is die band die ik overweeg hier. Die 40 euro, per hoeveel weken/maanden is dat?
 
Ewel, het is die band die ik overweeg hier. Die 40 euro, per hoeveel weken/maanden is dat?
Den onze heeft nog nooit vlooien gehad, wel teken. Dus maart-april schaffen we die aan, die zou 6maand werkzaam blijven maar hij houdt 'm gewoon aan tot hij de volgende krijgt in april dus omdat de teken vanaf oktober terug verdwijnen.

Edit: blijkbaar 8maand èn wel online in België te bestellen?.🤔 (Contactgegevens zijn dan weer vanuit NL?)
 
Laatst bewerkt:
Den onze heeft nog nooit vlooien gehad, wel teken. Dus maart-april schaffen we die aan, die zou 6maand werkzaam blijven maar hij houdt 'm gewoon aan tot hij de volgende krijgt in april dus omdat de teken vanaf oktober terug verdwijnen.

Edit: blijkbaar 8maand èn wel online in België te bestellen?.🤔 (Contactgegevens zijn dan weer vanuit NL?)
Blijkbaar andere werkzame stoffen dan Bravecto, dus misschien wel een optie hier.
 
Hier ook seresto band. Schaffen dat een keer per jaar aan rond maart wanneer insecten uit hun winterslaap komen. Is +- 8 maand werkzaam dus uitgewerkt wanneer het terug kouder wordt en er minder insecten zijn.

*edit* Wat Mulan zei dus :)
 
Hier ook seresto band. Schaffen dat een keer per jaar aan rond maart wanneer insecten uit hun winterslaap komen. Is +- 8 maand werkzaam dus uitgewerkt wanneer het terug kouder wordt en er minder insecten zijn.

*edit* Wat Mulan zei dus :)
Staan bij jullie de nekharen ook alle kanten op als je de band uitdoet? Ik heb de indruk dat dat sinds de seresto veel erger is dan toen hij enkel zijn halsband droeg?
 
Ongelooflijk hoe hard honden van karakter kunnen verschillen.
Hebben nu alweer 2 jaar een nieuwe Jack Russell na het overlijden van onze oude rakker Jacky.
Deze keer eens een teefje en ik vind het vergeleken met reutjes - altijd reus gehad, 1 Rottweiler en een Jack Russell - en ik moet zeggen dat ze precies aanhankelijker zijn en beter luisteren. Enige zijn die maandstonden, maarja, dat hoort erbij.

Iemand die ook eerst een reutje en een teefje heeft gehad?
 
Voor vlooien en teken heb ik hier Bravecto gehad, dan even Simparica omdat de hond na de Bravecto een dag wat ziekjes was.

Laatste controle bij de dierenarts is mijn ma met mijn hond geweest en hebben ze terug Bravecto meegegeven zag ik.
Ondertussen is hij wel volwassen dus misschien dat hij er nu minder last van zal hebben.

Op een goeie 4 jaar heeft hij nog maar 2 teken gehad, ik heb ze telkens direct na de wandeling kunnen verwijderen dus langer dan 15min gaan ze er niet gezeten hebben.

Wassen is enkel bij het bezoek aan de trimster (4x per jaar) of wanneer hij in een regenbui zit.

Best dat hij volgende week naar de trimster mag, hij zit hier volop in de rui :unsure:
 
1200x1050.jpg

DEZE DINGEN. Hoe rekenen jullie dat uit als je bv een hondje hebt van 7kg of 18kg?
 
Terug
Bovenaan