Beste manier voor jonge hond op te vangen eerste weken

CaseBlue

Active member
Hey iedereen,

Wat is de beste manier om honden in huis te halen, die eerste weken dan.

Zijn er hier honden-liefhebbers die die eerste weken al doorstaan hebben? Hoe gaan jullie om met slaap en gehuil snachts? Gebruiken jullie een crate (bench)?

Dus wat zijn de juiste en foute manieren van met een hond om te gaan die uit het nest komt in het begin?

Anders verdere tips?
 
Ik heb de eerste 2 weken op de zetel geslapen naast de bench. Telkens als hij begon te piepen: buiten ermee (vandaar op de zetel vlak aan de achterdeur). Piske of kakske? Hoera!
Niets doen omdat hij wil spelen? Geen woord zeggen en terug naar binnen gaan, die volgt wel snel!
Ik neem een paar korrels van zijn eten en gooi die in de bench, moet hem bijna nooit "dwingen" om er in te gaan. Ook als hij flink stil is, gooi ik er wel eens iets in: brokjes, een kong,...

Hij is nu een dikke maand bij mij, maakt me nog steeds wakker voor zijn behoefte maar ik slaap probleemloos in mijn eigen bed nu, hij maakt me niet wakker voor aandacht.

Wat ik de laatste week pas ontdekt heb: 's morgens na zijn ontbijt werd hij pup op speed. Op de zetel springen, bijten,... Nu strooi ik zijn ontbijt in het gras en moet hij er dus voor werken. Veel rustiger nadien en als hij dan toch vervelend begint te doen: met zijn bot in de bench en hij wordt binnen enkele minuten terug rustig.
 
Kan Mulans antwoord alleen maar beamen.

Hier eerst paar uur geprobeerd in de bench en wij boven in bed, pup huilde enorm hard en dus mij ernaast gelegd (bench achter de zetel).
Elke avond bench paar meter verder van de zetel weg, na 1 week sliep ik weer boven zonder één geluidje 's nachts.

2x 's nachts buiten gelaten, euforisch doen na pipi en even ermee spelen. Ook commando "pipi" roepen net wanneer de pipi komt, link is snel gelegd.

Korrel eten geven om in de bench te gaan en na een tijd kent hij/zij het commando "bench" goed en is dat korreltje niet meer nodig. Sowieso geen echte snoepjes in de bench geven, als pup er dan lang in moet kan hij/zij dorst krijgen.
 
In het honden-topic staat ook veel informatie:
 
Terug
Bovenaan