Hoeveel is jouw waterverbruik?

Vorig jaar de tuin aangelegd (groot stuk gazon) en dus redelijk wat moeten sproeien op een bepaald moment. Dat in combinatie met het opzetzwembad te vullen resulteert dit jaar in 177m³ waterverbruik (vorig jaar 166m³).
Ik weet dat wij sowieso een hoog verbruik hebben (2 volwassenen en 2 kinderen), mede door geen regenwaterput en regelmatig in bad te gaan.

Ik hoop alleszins dat het naar volgend jaar toe terug daalt.

76 m³ voor 2 volwassenen en een baby hier. Alles op leidingwater.
Appartement of huis? Ik stel de vraag maar om te checken of jullie een tuin hebben waar je water gebruikt, want als jij dat post lijken wij ineens wel HEEL VEEL water te verbruiken.

Vorig jaar op een appt 105m³ voor 2 volwassenen
Dit jaar in ons huis (geen bad meer) 95m³ voor 2 volwassenen. Vriendin is grootverbruikster maar ze wil het niet inzien :unsure:

91m3 voor 2 volwassenen en een kind.
Hell, hoe mensen onder de 50m3 geraken, beats me :unsure: . Ik neem nu wel graag al is een bad ipv te douchen. Maar verder zijn wij daar dacht ik zuinig mee. Wel geen regenwater e.d voor de toiletten.

Dit jaar toch weer wat hoger dan vorig jaar, maar logisch vermits er een lid bij is gekomen. 57m3 voor 2 volwassen en 2 jonge kinderen :) (wc’s, kraan buiten en wasmachine op regenwater)

Vorig jaar de tuin aangelegd (groot stuk gazon) en dus redelijk wat moeten sproeien op een bepaald moment. Dat in combinatie met het opzetzwembad te vullen resulteert dit jaar in 177m³ waterverbruik (vorig jaar 166m³).
Ik weet dat wij sowieso een hoog verbruik hebben (2 volwassenen en 2 kinderen), mede door geen regenwaterput en regelmatig in bad te gaan.

Ik hoop alleszins dat het naar volgend jaar toe terug daalt.
Dat is toch echt gewoon een gigantisch hoog verbruik? Zelfs met sproeien en dat zwembadje lijkt me dat enorm hoog.

Dat is toch echt gewoon een gigantisch hoog verbruik? Zelfs met sproeien en dat zwembadje lijkt me dat enorm hoog.
Ja, ik begin het ook te denken. Zoals ik zei natuurlijk alles op leidingwater. Zwembad is een 10 000 liter denk ik, bad wordt hier zeer vaak gebruikt en ik heb vorig jaar wel echt redelijk veel gesproeid door de aanleg van onze tuin (ongeveer 400m²).

Nu gaat er vanaf dit jaar normaal wel een deel regenwater opgevangen worden in een ton, dat gaan we gebruiken voor de planten/groenten.

76 m³ voor 2 volwassenen en een baby hier. Alles op leidingwater.
Appartement of huis? Ik stel de vraag maar om te checken of jullie een tuin hebben waar je water gebruikt, want als jij dat post lijken wij ineens wel HEEL VEEL water te verbruiken.
Hier een huis met tuin en alles op leidingwater. Afgelopen jaar hebben we met 2 volwassenen 77 m3 verbruikt.
Sinds kort hebben we wel een regenton van 1000l in de tuin dus dat zal helpen om het waterverbruik wat naar omlaag te krijgen.

Ja, ik begin het ook te denken. Zoals ik zei natuurlijk alles op leidingwater. Zwembad is een 10 000 liter denk ik, bad wordt hier zeer vaak gebruikt en ik heb vorig jaar wel echt redelijk veel gesproeid door de aanleg van onze tuin (ongeveer 400m²).

Nu gaat er vanaf dit jaar normaal wel een deel regenwater opgevangen worden in een ton, dat gaan we gebruiken voor de planten/groenten.
Maar dat zwembad vul je toch 1 misschien 2 keer? Als je ziet dat je bv vorig jaar ook 160+ had zonder sproeien dan veronderstel ik zou ik toch maar eens kijken op een lek.

Wij hebben hier bv een regendouche en 10 minuten daaronder is meer verbruik dan een bad vullen, die wordt ook dagelijks gebruikt.

27m³ verbruik. Twee volwassenen, een regendouche en geen bad, wasmachine & beide toiletten op regenwater (regenput van 10.000l), de rest is alles op leidingwater!

Openstaande bebouwing met tuin. We sproeien wel niet veel, maar gebruik het wel om fiets wekelijks te wassen.

69m³, 2 volwassenen, 2 kinderen < 4 jaar
leidingwater: regendouche, bad, wasmachine, vaatwas
regenwaterput van 10.000l waar enkel de toiletten op aangesloten zijn

Binnenkort gaan we hier de tuin aanleggen (incl zwemvijver). Ik ga toch eens een keer kijken op welk voor een termijn we een grondwaterput voor drinkwater zouden kunnen 'terugverdienen' (rekening houdend met huidige waterprijzen en taxatie op het opgepompte water). Ik vermoed dat dit vrij lang gaat duren als ik kijk naar de prijs van de putboringen van de warmtepomp...

Verwacht jaarverbruik is 180m3
Vorig jaar zwembadje gevuld (20M3)
Op basis van mijn huidige meterstand gaat het iets zakken: 145m3

Situatie:
co ouderschap helft van de tijd zijn we met 6. (4 meisjes :p)
2 douches en een bad, 2 wasmachines, 2 wc's
Alles op leiding water. grond en regenwaterput zijn er, maar moet nog een pomp aanschaffen. Leiding tot bij de wasmachines en een extra buitenkraantje moet lukken. Wc's wil ik ook (of toch die op gelijkvloers), maar weet niet als ik die leidingen kan trekken zonder al te veel breekwerk.

Deze zomer zwembad vullen (60m3). Leidingwater of zijn er betere/goedkopere alternatieven? Grond en regenwater wil ik vermijden, dan ben je het geld kwijt aan producten

Net meterstanden moeten doorgeven, vorig jaar ook op 20/03 gedaan.

Wij komen met 2 volwassenen en 3 kinderen op een verbruik van 91m,3.

Eerste afrekening voor onze nieuwbouw woning is voor volgende maand. We zullen eindigen op ~40m3 schat ik, een pak minder dan in onze oude woning.
- 2 volw + 3 jonge kinderen (die nog samen in bad/douche gaan)
- regenput van 10m3 (voor toiletten, buitenkraan en wasmachine)

Verwacht jaarverbruik is 180m3
Vorig jaar zwembadje gevuld (20M3)
Op basis van mijn huidige meterstand gaat het iets zakken: 145m3

Situatie:
co ouderschap helft van de tijd zijn we met 6. (4 meisjes :p)
2 douches en een bad, 2 wasmachines, 2 wc's
Alles op leiding water. grond en regenwaterput zijn er, maar moet nog een pomp aanschaffen. Leiding tot bij de wasmachines en een extra buitenkraantje moet lukken. Wc's wil ik ook (of toch die op gelijkvloers), maar weet niet als ik die leidingen kan trekken zonder al te veel breekwerk.

Deze zomer zwembad vullen (60m3). Leidingwater of zijn er betere/goedkopere alternatieven? Grond en regenwater wil ik vermijden, dan ben je het geld kwijt aan producten
Ben jij samen met @Bubba ?
Of is die met 7? 🤔

Terug
Bovenaan