Hoeveel is jouw waterverbruik?

Musk

Well-known member
Crowdfunder FE
Kwam er nergens een topic over tegen. Hier de afrekening gehad.. wij blijven (te) grote waterverbruikers. Moeten eens wat minder vaak/lang douchen.

Gezin met 4 personen (2 kleine kinderen) = 126m³ in totaal , €633,84 incl 6% BTW.

Enkel stadswater hier, nog geen regenwaterput. (Buiten 1 IBC voor sommige plantjes in de zomer)
 
Al anderhalf jaar sinds installatie van de digitale watermeter geen factuur meer gehad en de teller staat nu op 20.8m³. Geen idee vanaf hoeveel ze een factuur sturen. :unsure:
Zowat alles staat hier op gefilterd grondwater.
 
Kwam er nergens een topic over tegen. Hier de afrekening gehad.. wij blijven (te) grote waterverbruikers. Moeten eens wat minder vaak/lang douchen.

Gezin met 4 personen (2 kleine kinderen) = 126m³ in totaal , €633,84 incl 6% BTW.

Enkel stadswater hier, nog geen regenwaterput. (Buiten 1 IBC voor sommige plantjes in de zomer)
nog geen regenwaterput zeg je... dan zou ik er eens dringend werk van maken.
 
Eventueel een poll maar opsplitsen in enkel stadswater en gecombineerd gebruik?

Hier als gezin ook rond de 120, nu zal het rond de 80 draaien met anderhalf personen.
Het "nieuwe" huis heeft een regenput waarop de toiletten zullen aangesloten worden, daarvoor heeft de loodgieter de leidingen al gelegd, maar de pomp moet vervangen worden eerst.
 
Eventueel een poll maar opsplitsen in enkel stadswater en gecombineerd gebruik?

Hier als gezin ook rond de 120, nu zal het rond de 80 draaien met anderhalf personen.
Het "nieuwe" huis heeft een regenput waarop de toiletten zullen aangesloten worden, daarvoor heeft de loodgieter de leidingen al gelegd, maar de pomp moet vervangen worden eerst.
Had erover nagedacht, maar dan moet je ook nog eens per het aantal personen in een gezin opsplitsen en dan worden het misschien wel erg veel opties?
 
Toevallig hier ook net een factuur ontvangen voor een verbruik van 126m³. 2 volwassenen, 1 kind, geen regenwater en elke zomer vullen we een groot zwembad.
We hebben wel een regenwaterput van 10.000 liter en kan de wc's en wasmachine hierop laten verbruiken, maar de buren klagen over het lawaai van die pomp dus die staat al enkele jaren uit :sarcastic:
 
Toevallig hier ook net een factuur ontvangen voor een verbruik van 126m³. 2 volwassenen, 1 kind, geen regenwater en elke zomer vullen we een groot zwembad.
We hebben wel een regenwaterput van 10.000 liter en kan de wc's en wasmachine hierop laten verbruiken, maar de buren klagen over het lawaai van die pomp dus die staat al enkele jaren uit :sarcastic:
What the hell? Steek er dan een andere pomp in :D
 
Al anderhalf jaar sinds installatie van de digitale watermeter geen factuur meer gehad en de teller staat nu op 20.8m³. Geen idee vanaf hoeveel ze een factuur sturen. :unsure:
Zowat alles staat hier op gefilterd grondwater.
Gefilterd grondwater? Wat voor systeem is dat dan?
 
What the hell? Steek er dan een andere pomp in :D
Die pomp is vrij recent, hangt in mijn garage tegen de muur waar hun huis aan grenst, op speciale dempers met een kast er rond enz.
Had iemand laten komen om een offerte te maken, die stelde natuurlijk direct een nieuwe pomp voor die stiller zou zijn.. en dan leidingen omleggen om die tegen een andere muur te bevestigen: kostprijs 2500€. Sorry maar dan gaan we veel naar de wc moeten gaan om dat er uit te halen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ah amai, dat wist ik ni.

Wel ja bon voor pakweg €300 per jaar uit te sparen ist dan toch ni interessant. (als ge al uw waterbruik kunt halveren daarmee, wat ik betwijfel)

Dan nog eens een kapotte pomp en dat zet u weer 3 jaar achteruit qua terugverdientijd..

Water is te goedkoop eigenlijk :unsure:
 
Gefilterd grondwater? Wat voor systeem is dat dan?
Heel erg simpel. Een 300 jaar oude steenput (zo een waar vroeger met de emmer water werd gepakt) die is dichtgemaakt vanboven en via een pomp aangesloten is. Achter de pomp staat dan zo'n koolstoffilter of wat is het? Water wordt jaarlijks getest en resultaten zijn goed genoeg voor leidingwater, alleen zonder de chloor.
We gingen eerst een osmosefilter zetten, maar na tests bleek dat verloren geld.
 
Alleen-wonende, vorig jaar heb ik 24 m3 verbruikt. Heb een regenwaterput, maar (nog) geen pomp, dus niet wordt niet gebruikt.
Wél:
* Douchen voor 1 persoon, soms 2 personen als de vriendin hier is.
* Afwasmachine
* 2 Toiletten

Niet:
* Wasmachine, heb ik niet.
 
30m³ hier ongeveer, 2 volwassenen. Wasmachine/toiletten beneden zitten op regenwater, douchen wel veel na het sporten dus dat scheelt natuurlijk ook.
 
Die pomp is vrij recent, hangt in mijn garage tegen de muur waar hun huis aan grenst, op speciale dempers met een kast er rond enz.
Had iemand laten komen om een offerte te maken, die stelde natuurlijk direct een nieuwe pomp voor die stiller zou zijn.. en dan leidingen omleggen om die tegen een andere muur te bevestigen: kostprijs 2500€. Sorry maar dan gaan we veel naar de wc moeten gaan om dat er uit te halen :D
Pomp in de put en je hoort ze niet meer :p

65m2 voor 2, wc's op regenwater al is de put bij langere droogte wel leeg
 
Die pomp is vrij recent, hangt in mijn garage tegen de muur waar hun huis aan grenst, op speciale dempers met een kast er rond enz.
Had iemand laten komen om een offerte te maken, die stelde natuurlijk direct een nieuwe pomp voor die stiller zou zijn.. en dan leidingen omleggen om die tegen een andere muur te bevestigen: kostprijs 2500€. Sorry maar dan gaan we veel naar de wc moeten gaan om dat er uit te halen :D
Is wel raar. Onze pomp staat in de garage tegen onze slaapkamer en die hoor je dus niet. Wat voor pomp staat er daar mss?
 
Terug
Bovenaan