Hoe warm is het bij jou?

14 graden buiten. 21 graden binnen zonder chauffage. Ik heb tot nu toe geen reden tot klagen. Tot volgende week! Dan zal het wat anders zijn. Vorig jaar is het tot 11 november ofzo gelukt zonder chauffage.
 
Vrijstaande niet-gerenoveerde woning van 1979. Zoldervloer heb ik dit voorjaar geïsoleerd, het hellend dak zit ik halfweg maar toen werd het te warm, dus dat moet ik komende weken nog eens afwerken 😛
Tot nu toe gaat het niet onder 20,5°C 's nachts en overdag gaat het gewoon weer naar 21-22°C dus dat zit wel best goed.
Morgen wel de ketel terug opstarten want ik heb geen zin om maandag thuis te komen in een ongetwijfeld kille woning.
Vorig jaar zat ik aan 15 MWh gas, ik ben wel eens benieuwd wat het dit jaar met de nieuwe dakisolatie zal geven.
 
Nu 19° C was 20° C deze ochtend maar de zon scheen hier en heb alles open gezet en laten verluchten misschien dat ik vanavond de verwarming een uurtje aanzet
 
23,5 graden boven en onder.
Ben wel noet zo categoriek als @gamer5 , bij 22 graden gaat de verwarming gewoon aan.

Heeft weinig zin om het verder af te laten koelen als ge later toch moet opstoken.
 
26°C. Deze morgen was het 25.5. Maar eventjes zon geweest en bam 26°C.

Ik trek het normaliter wel tot november.
Opstoken hangt af van hoelang je het trekt. Is zelfde principe als met de boiler voor warm water. Als je die 1 maand niet gebruikt kan je die gerust uit zetten ipv op warmhoudstand.
 
22°C. Halfopen woning uit 1932, volledig gerenoveerd in 2017. Wel temidden in de velden dus een 'trekgat'. Verwarmen kan ik met LL warmtepomp en een pelletkachel. Ondertussen dit jaar eindelijk een deftige deur gestoken tussen mijn gang en woonkamer en enkele weken terug mijn elektrische boiler vervangen door een warmtepompboiler na defect. Ben benieuwd welk effect dit zal hebben op mijn verbruik. Tot nu toe nog niet moeten verwarmen, enkel in mijn slaapkamer kan het wel frisjes zijn 's morgens zoals vandaag.
 
Hoe warm was het dan deze zomer bij jou?
Gemiddeld gezien tussen de 26 en de 29°C.
Dat went om eerlijk te zijn. En sinds ik hier woon, zit ik veel in short en onderhemd...

Af en toe zet ik mijn airco op.
Mijn eerste jaar toen ik hier woonde zat ik aan 40 - 44°C toen het 14+ dagen achter elkaar 30+ was... Heb toen veel proberen op te lossen met een doek voor de achterruit te spannen (maar was toch niet je dat) en achterdeur en bovenraam open tijdens de koude momenten om het zo snel mogelijk af te laten koelen.

Ben echter super blij met mijn airco... dat trekt het zonder problemen naar 25°C. Enkel in putje zomer staat die dan de ganse tijd te blazen op eco mode. En zoals gezegd, maximale verbruik in al die jaren op een jaar was 275kwh voor de zonnepanelen. Dat heb ik er zeer zeker voor over. Zeker met mijn zonnepanelen...
 
  • Leuk
Waarderingen: herc
Best warm wel, maar je voordeel is in de winter vooral.

Hier was het in de zomer 24,5-25,5 (was ook de max), maar geen zon in de winter is meer verwarmen natuurlijk.
 
De afgelopen 2 nachten is er telkens 0,5 grasen afgegaan. Gezien het momenteel buiten maar 1 graden is valt dat wel mee.

Het is nu 22 graden boven en onder, dus als het zo blijft gaat de verwarming morgen aan (bij 21.5).
 
Deze ochtend was het in de leefruimte 19.5 en in de keuken en berging 18.5. De verwarming aangezet tot 20.5 en nu de kachel terug aan.
 
Deze morgen om 6u 19.2 °C dus de verwarming maar eens laten draaien, eerste keer dit jaar. Voor mij zou die temperatuur nog ok zijn, maar voor vrouw en kind toch wat stoken.
 
Terug
Bovenaan