Hoe heb jij jouw vriend(in) ten huwelijk gevraagd?

TitaTovenaar

Well-known member
Het gaat hier nu over het feest.
Zou ook wel leuk zijn hoe en wat er gebeurd is voor het feest.
Hoe hebben jullie bv de vraag gesteld?

(Ik ooit mijn ex op vakantie in Kreta. Boottochtje naar Balos. Ring 'gesmokkeld in de handbagage enzo)
 
Het gaat hier nu over het feest.
Zou ook wel leuk zijn hoe en wat er gebeurd is voor het feest.
Hoe hebben jullie bv de vraag gesteld?

(Ik ooit mijn ex op vakantie in Kreta. Boottochtje naar Balos. Ring 'gesmokkeld in de handbagage enzo)
Stiekem verlof genomen op een dag dat m'n vrouw niet moest werken. Zogezegd vertrokken naar werk en terug thuis gekomen met ontbijt. Auto was al geladen. Na ontbijt vrouw ontvoerd. Locatie middenin een bos afgehuurd waar een hot tub stond en een proper gedekte tafel. 's Avonds kwam men ons voorzien van eten en drank. Op de knie gegaan. Fles champagne open. Hot tub binnen. Er stond ook een klein huisje in dat bos om te overnachten. We hebben daar nog een film gekeken op groot scherm met beamer.

Was top. Maar ze had het wel al door. Moest ik het opnieuw doen zou ik er misschien niet zoveel tralala rond maken en meer voor het verrassingseffect gaan.
 
Ik had kaartjes gemaakt (laten maken) met op de voorkant foto's van ons of belangrijke momenten van ons en op de achterkant aanwijzingen. Het was op Hemelvaartsdag meen ik en we zouden gaan tennissen. Toen zij zich ging klaarmaken, heb ik het eerste kaartje op een zichtbare plek gelegd en ben stiekem vertrokken. Op elk kaartje stond dan waar ze naartoe moest gaan en op het einde, met een mooi uitzicht, stond ik dan te wachten. Daar dan op mijn knieën gegaan en uiteindelijk een glaasje bubbels gedronken.
 
Ik had kaartjes gemaakt (laten maken) met op de voorkant foto's van ons of belangrijke momenten van ons en op de achterkant aanwijzingen. Het was op Hemelvaartsdag meen ik en we zouden gaan tennissen. Toen zij zich ging klaarmaken, heb ik het eerste kaartje op een zichtbare plek gelegd en ben stiekem vertrokken. Op elk kaartje stond dan waar ze naartoe moest gaan en op het einde, met een mooi uitzicht, stond ik dan te wachten. Daar dan op mijn knieën gegaan en uiteindelijk een glaasje bubbels gedronken.
Zalig!
 
Het gaat hier nu over het feest.
Zou ook wel leuk zijn hoe en wat er gebeurd is voor het feest.
Hoe hebben jullie bv de vraag gesteld?

(Ik ooit mijn ex op vakantie in Kreta. Boottochtje naar Balos. Ring 'gesmokkeld in de handbagage enzo)
Ijsgrot in Ijsland hier.
Zoiets dus (pic gestolen van google :p):
38af5f01-7b08-4585-b21f-63a07b61c1c9-1.jpg
 
Ik heb nog even overwogen om de eigen foto te zetten en te blurren, maar toch maar gekozen voor een foto van een of andere blog :D
't Maakt me niet uit. Een gezicht heb je.

Idem, kreeg zelfs dé vraag moeilijk gesteld :unsure: .
Vreemd hé. Ze had me gezegd dat als ik het niet vroeg binnen het jaar, ze het zelf zou vragen. Maar m'n mannelijkheid speelde me dan parten. Dus ze ging sowieso 'ja' zeggen.

Best decision ever wel, 't is een topvrouw.
 
Hier was het op een hotelkamer in NY met ontbijt op bed.
Mijn vrouw en ik cringen beide van aanzoeken in het openbaar 😬

En moest het nog niet opgevallen zijn, ik ben allesbehalve origineel.
 
Hier met een ontbijt met bubbels thuis. De vrouw wou geen openbaar en extravagant aanzoek daarmee. Ik wou het wel filmen voor later, speciaal de camera opgesteld met de juiste hoek etc. Halverwege mijn eerste zin 'biebiebiep' batterij plat 😅
Idem, de madam zei me altijd geen openbaar of extravagant aanzoek. We waren ook al hele tijd samen. (18 jaar of zo)

Dus ik op haar verjaardag de meest ridicule cadeaus gekocht. Vooral zaken die we ervoor besproken hadden dat we wel nodig hadden maar nu niet echt verjaardagscadeau waardig zijn. E.g.

-Een soundbar voor de TV waar ze echt nooit geld wou aan geven.
-Een frietketel (de oude was versleten)
-Een kantenmaaier zo heel strak ingepakt dat je het vanaf een kilometer ver kon zien dat het een kantenmaaier was.
-Zo nog van allerhande prullen waar ze totaal geen nood aan had of totaal niet geschikt waren als verjaardagscadeau.

Gelukkige verjaardag schatje! :D
Je zag echt de teleurstelling in haar ogen. Even laten sudderen en dan gezegd... ah wacht ik heb nog een cadeautje. Ze rolde met haar ogen,
Op de knieen gaan zitten en ze is direct in tranen uitgebarsten, ze schudde met haar hoofd van nee (ik in paniek:eek:) maar was eerder uit ongeloof. Toch een ja gekregen :p
 
Wij hadden een vakantie geboekt naar Lapland en ik geloof dat ik tegen mijn man zei "misschien moeten we daar een huwelijksreis van maken" en een paar uur later "op maandag is het gratis om trouwen in onze gemeente" en zo hebben we de datum gekozen 😅.

We hebben trouwens ook geen feest gegeven. Gewoon een lunch met de dichte familie om hen een plezier te doen.
 
Wij hadden een vakantie geboekt naar Lapland en ik geloof dat ik tegen mijn man zei "misschien moeten we daar een huwelijksreis van maken" en een paar uur later "op maandag is het gratis om trouwen in onze gemeente" en zo hebben we de datum gekozen 😅.

We hebben trouwens ook geen feest gegeven. Gewoon een lunch met de dichte familie om hen een plezier te doen.
Hier krak hetzelfde maar dan zwangerschap als reden ipv een reis. En een brunch ipv lunch. 😁

Persoonlijk had ik een echt aanzoek wel veel fijner gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk de fout gemaakt van in het begin van de relatie dat ietwat uit de weg te willen duwen en direct "als we ooit 10 jaar samen zijn, dan vraag'k u ten huwelijk" gezegd.

Wat de spontaniteit niet echt ten goede kwam en gewoon ook snel veel te lang bleek naar mijn goesting. Ik wist het eigenlijk ironisch genoeg al van jaar één.

Na een jaar of 5 had ik dan beslist haar hand toch vroeger te vragen, maar dan trouwde het één na het ander koppel dat we kende en dan leek het mij ook te snel alsof "hey laten we ook.."

Een zwoele zomeravond 3 jaar geleden na ze op de zetel nog aan het nablozen was en te suf om een eventuele nee te kunnen zeggen, de vraag dan gesteld. Met een beetje vertraging door de Rona ondertussen een jaartje getrouwd.
 
Vraag me af als er aanzoeken gedaan worden zonder ring? En achteraf samen eentje kopen die ze echt graag wil als verlovingsring. Of gewoon skippen en enkel trouwring
 
Vraag me af als er aanzoeken gedaan worden zonder ring? En achteraf samen eentje kopen die ze echt graag wil als verlovingsring. Of gewoon skippen en enkel trouwring
Ik zou dat liever zelf uitkiezen eigenlijk.
Mijn zus heeft er ene gekozen toen ze voor de trouwringen gingen, was dus ook een aanzoek zonder ring, was niet de bedoeling om er eentje te kopen, tot ze bij de ontwerper zaten... 😁
 
Idem, de madam zei me altijd geen openbaar of extravagant aanzoek. We waren ook al hele tijd samen. (18 jaar of zo)

Dus ik op haar verjaardag de meest ridicule cadeaus gekocht. Vooral zaken die we ervoor besproken hadden dat we wel nodig hadden maar nu niet echt verjaardagscadeau waardig zijn. E.g.

-Een soundbar voor de TV waar ze echt nooit geld wou aan geven.
-Een frietketel (de oude was versleten)
-Een kantenmaaier zo heel strak ingepakt dat je het vanaf een kilometer ver kon zien dat het een kantenmaaier was.
-Zo nog van allerhande prullen waar ze totaal geen nood aan had of totaal niet geschikt waren als verjaardagscadeau.

Gelukkige verjaardag schatje! :D
Je zag echt de teleurstelling in haar ogen. Even laten sudderen en dan gezegd... ah wacht ik heb nog een cadeautje. Ze rolde met haar ogen,
Op de knieen gaan zitten en ze is direct in tranen uitgebarsten, ze schudde met haar hoofd van nee (ik in paniek:eek:) maar was eerder uit ongeloof. Toch een ja gekregen :p
Zalig gedaan gewoon!!! Ik zie het al voor mij. Gij gaat punten hebben gescoord toen :love:

Is inderdaad op een onbewaakt moment, en meer spontaan kunt ge bijna niet verzinnen. Ik moet hier notitie nemen in het geval het ooit zover komt...
 
Terug
Bovenaan