Hoe heb jij jouw vriend(in) ten huwelijk gevraagd?

Wij gaan veel wandelen, en hier ook de opmerking gekregen dat in het openbaar een absolute no-go was, dus 1+1=2. Leuke wandeling uitgezocht die ergens bij een meer stopte. Gezellige plaats gezocht en daar iets gepicknickt en op de knie gegaan.

Het leuke was dat we een redelijk zware nacht met de kleine hadden gehad en we effe gingen wandelen om het hoofd wat leeg te maken terwijl de kleine man bij mijn schoonmama was, dus ze had het totaal niet zien aankomen. Als man vond ik dat toch ook wel leuk dat het wel gelukt was om haar echt te verrassen.
 
We waren al een paar keer naar Parijs geweest en vinden dat allebei een geweldige stad, ik verras ze sowieso al wel eens met een weekendje weg of zo'n dingen, dus ik had toen we 9 jaar samen waren ze ook verrast met een nachtje Parijs. Daar dan gewoon zoals altijd wat rondgewandeld, iets gaan eten, ... en 's avonds naar de Eifeltoren (toen kon je er gelukkig nog gewoon onderdoor wandelen) en dan op m'n knie gegaan. Een jaar later (10 jaar samen) getrouwd en nog steeds zéér gelukkig samen :love:.

Achteraf zei ze me wel dat ze het door had, vrouwen voelen zoiets aan zeker?
 
Na een wijnproefavond waren we redelijk zat, toen we in bed lagen kreeg ik het idee om te vragen of ze wou trouwen. Een zatte ja teruggekregen en de dag erna zijn we samen een verlovingsring gaan kopen.
We zijn allebei niet zo romantisch ingesteld :smile:
 
Gewoon in een restaurant zonder veel poeha.
Had ook pas in de autorit erheen het idee gekregen van “fuck it, nu gaat het gewoon gebeuren”.
 
mijn eerste vrouw op de seine (bootje) met de eifel toren op de achtergrond.
(was wel maar een boedhistisch huwelijk, stelde niet veel voor. Trouwen voor een gemeentehuis ben ik nog niet meteen voor te vinden)
 
Gewoon in een restaurant zonder veel poeha.
Had ook pas in de autorit erheen het idee gekregen van “fuck it, nu gaat het gewoon gebeuren”.
Da's echt of wat? Ik dacht dat je zeverde aangezien jullie door de katten niet kunnen samenwonen?
 
Vraag me af als er aanzoeken gedaan worden zonder ring? En achteraf samen eentje kopen die ze echt graag wil als verlovingsring. Of gewoon skippen en enkel trouwring
Trouwringen obv samen (laten maken, niet van een merk ofzo).
Ik had een verlovingsring gekozen (moest titanium zijn wegens allergieën, niet gigantisch veel keuze in) en dan met de juwelier afgesproken dat ze deze mocht inruilen naar iets dat ze zelf graag wou. Zo heb je én een ring voor de dag zelf, én eentje die ze nadien ook nog kan/wil dragen :p.

Imo is een ring ook iets zoals schoenen, dat kan je pas beslissen eens je hem aan hebt. De kans dat je random een goeie keuze maakt, lijkt me vrij klein :D
 
Terug
Bovenaan