Het bibliotheektopic

Hoe vaak ga je naar de bibliotheek?

  • Nooit

    Stemmen: 20 29,9%
  • Zelden

    Stemmen: 11 16,4%
  • Af en toe

    Stemmen: 20 29,9%
  • Regelmatig

    Stemmen: 16 23,9%

  • Totaal aantal stemmers
    67
Ondanks het digitale merk ik dat er algemeen toch nog vrij veel boeken worden uitgeleend.
Zeker de thrillers zijn nog steeds een succes!

95% van mijn eigen uitleningen zijn strips voor volwassenen, daar horen soms ook jeugdstrips bij (meestal Kiekeboe) en graphic novels. Ik selecteer puur op het verhaal en niet perse op auteur.

Ook interesseert non-fictie mij. Dat kan gaan van informatieve boeken over katten verzorgen naar psychologische onderwerpen en waargebeurde verhalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb thuis zelf een bibliotheek. :laugh:

Maar we zijn wel van plan met onze dochter regelmatig te gaan als ze wat ouder is. Als kind vond ik dat altijd een fijne uitstap en ik wil haar daar graag in stimuleren.
 
Iedere maand met de klas, om leesboeken voor de klas te halen.

Voor mezelf kom ik er eigenlijk nooit. Als kind ging ik wel echt wekelijks en las ik superveel boeken, ik las ook veel Engelstalig. Ik las werkelijk alles en begon naar de volwassenen fictie te gaan toen de jeugdafdeling "op" was. Toen het te druk werd in het secundair ben ik tussen alle verplichte lectuur door eigenlijk gestopt met lezen voor mijn plezier, buiten wat poëzie omdat dat "kort" was, Crush van Richard Siken is nog steeds een favoriet die ik soms nog eens lees. Na mijn afstuderen wel geprobeerd om terug te beginnen lezen en dat heeft doorheen de jaren geresulteerd in een groeiende stapel titels om te lezen "wanneer ik eens tijd heb".

Ik heb uit nostalgie dit jaar de hele Harry Potter reeks in een mooie Engelstalige box gekocht, dus die staan op de "to read" list. Verder ook "The art of not giving a fuck" gekocht, bij wijze van zelfhulp. :biglaugh:
 
Met m'n kinderen ben ik wel van plan om regelmatig te gaan, net zoals ik als kind deed. Zelf ga ik nooit meer naar de bibliotheek omdat ik te weinig vooruitgang boek en bijna nooit boeken uitlees op 3 of 6 weken. Ik lees er ook meestal 2-3 door elkaar.
 
Vroeger wekelijks! Maar sinds mijn burn-out en daarna de dochter: nauwelijks. Vroeger las ik 2-3 boeken per week, ook vooral thrillers, nu eerder 2-3 per jaar.

Nog maar 1x met de dochter naar de bib geweest, na een uur toen ik echt wel wilde vertrekken een stevige driftbui 🤪

Ik genoot enorm van de zondagochtend naar de bib te gaan, zou dat met de dochter zeker willen doen, maar dan gaan we al gaan zwemmen tijdens de openingsuren.

Dat tempo wordt ongetwijfeld terug verhoogd, enkel nog geen idee van de timing. 🤷🏼
 
Bijna nooit. Ik ging vroeger af en toe maar ik vond er vaak niet wat ik zocht. Sinds ik een e-reader heb ben ik niet meer naar de bib gegaan. Misschien moet ik het nog eens bekijken, maar... Als ik een boek gratis wil lezen zoek ik eerst of ik het niet ergens gratis kan downloaden :unsure:
 
Af en toe om boeken te ontlenen die ik nodig heb maar niet wil kopen. Vaak non fictie boeken die ik maar 1x zal lezen om mij in een onderwerp te verdiepen maar daarna niet meer zal herlezen. Voor mij is het een grote meerwaarde dat je online al kan kijken of ze de boeken hebben die je nodig hebt. Toen ik nog on campus mocht werken sprong ik ook soms spontaan eens binnen in de krook tijdens mijn middagpauze. Maar dat is nu helaas al lang geleden.
Af en toe neem ik ook eens een kookboek mee, de beste recepten die ik nog wil maken komen dan thuis in een A4 map voor recepten.
 
Sinds ik held heb om boeken te kopen, nooit.

Als kind ging ik om de twee weken denk ik?
Hoewel ik de bibliotheek erg leuk vond is gewoon de selecties Engelse (fantasy) boeken niet uitgebreid genoeg voor mij. Nu heb ik thuis zelf een bibliotheek. Ik vind boeken in een interieur ook mooi.
 
Als kind maandelijks boeken gaan wisselen. Ergens in mijn mid 20jaren gestopt met de bib.
Koop soms nog wel boeken die me interesseren, altijd non-fictie.

Nu met de kleine gaan we ook elke maand naar de bib, die kijkt elke ochtend in zijn boeken of tis miserie.
 
Vaak, maar vooral voor de kinderen. Voor mezelf breng ik wel eens wat reisgidsen of een kookboek mee. Fictie koop ik eerder.
 
Als kind en tiener ging ik wekelijks, zot veel boeken en strips gelezen. Als volwassene eigenlijk nooit gegaan, ik ben mijn eigen bibliotheek begonnen bij wijze van spreken.
 
Als kind was ik niet weg te slaan uit de bib. Het was mijn favo hangoutplek. Sinds mijn puberjaren is dit wel sterk verminderd, daarna ben ik beginnen werken en had ik geld om boeken te kopen, maar ik las nog steeds veel minder.
Als ik kinderen kreeg ben ik wel opnieuw meer beginnen gaan, maar dan vooral voor hen.
Op den duur wel tot de vaststelling gekomen dat boeken kopen leuk en gemakkelijk is, maar boeken nemen ook enorm veel plek in. Waar zet je dat op den duur nog allemaal? Ongeveer gelijktijdig ben ik in een burn-out terecht gekomen en heb ik de bib terug ontdekt. Ik zat thuis, had tijd en ging om de twee weken boeken gaan ontlenen en las ze thuis. Ik heb hier enorm veel aan gehad. Het hielp om mijn hoofd leeg te maken, eventjes weg te zijn. Ook het leuke gevoel om in de bib rond te lopen en allerhande boeken te ontdekken bracht wel wat nostalgie teweeg.
Ondertussen heb ik die burnout achter mij gelaten, maar ik ga wel nog steevast om de 2-3 weken naar de bib.
 
Ik heb bibliotheekwetenschappen gestudeerd en ga zelden naar de bib. 😂 Had graag in een wetenschappelijke of unief bib willen werken maar de vacatures zijn daar helaas zeer schaars. Mijn interesse gaat dan eerder naar wetenschappelijke tijdschriften, wetenschappelijke databanken, bibliometrie, citatie-indexen, enz. Een openbare bib is echt niks voor mij. Voor lezen maak ik te weinig tijd, behalve soms op vakantie.

@FuseTea In wat voor / welke bib werk je?
 
Met momenten ga ik wel eens naar de bib. Echter nu al een tijd een paar boeken te lezen op de boekenplank en het lidmaatschap dus even niet verlengd.
 
Ik heb bibliotheekwetenschappen gestudeerd en ga zelden naar de bib. 😂 Had graag in een wetenschappelijke of unief bib willen werken maar de vacatures zijn daar helaas zeer schaars. Mijn interesse gaat dan eerder naar wetenschappelijke tijdschriften, wetenschappelijke databanken, bibliometrie, citatie-indexen, enz. Een openbare bib is echt niks voor mij. Voor lezen maak ik te weinig tijd, behalve soms op vakantie.

@FuseTea In wat voor / welke bib werk je?
aah, username checks out!
 
Terug
Bovenaan