Het BeyondGaming bordspelreviews topic

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
In dit topic komen de bordspelreviews van BeyondGaming.
Voel je vrij om ze te lezen en commentaar/feedback te geven :)
 
 
 
  • Leuk
Waarderingen: Tova
Is het de bedoeling dat er enkel spellen besproken worden die de meeste mensen gaan aanspreken? Zoals de meer mainstraeam, midweight spellen? Of gaat onze reviewer zich ook al vaker eens wagen aan eentje dat wat in de zwaardere categorie valt? (en neen, dan doel ik niet enkel op Mindclash, Splotter of Lacerda's :p)

Is geen kritiek, of toch zo niet bedoel, maar een eerlijke vraag :p
 
Is het de bedoeling dat er enkel spellen besproken worden die de meeste mensen gaan aanspreken? Zoals de meer mainstraeam, midweight spellen? Of gaat onze reviewer zich ook al vaker eens wagen aan eentje dat wat in de zwaardere categorie valt? (en neen, dan doel ik niet enkel op Mindclash, Splotter of Lacerda's :p)

Is geen kritiek, of toch zo niet bedoel, maar een eerlijke vraag :p
Momenteel hangt het puur af van onze eigen collectie. Ik ben in gesprek met 999 Games en hoop dat daar ook iets mooi uitkomt.

Een van de volgende reviews wordt Fuji Koro (door @Cerulean).

Je mag mij altijd gegevens PM'en van uitgevers en dan probeer ik wat te regelen.
 
Is het de bedoeling dat er enkel spellen besproken worden die de meeste mensen gaan aanspreken? Zoals de meer mainstraeam, midweight spellen? Of gaat onze reviewer zich ook al vaker eens wagen aan eentje dat wat in de zwaardere categorie valt? (en neen, dan doel ik niet enkel op Mindclash, Splotter of Lacerda's :p)

Is geen kritiek, of toch zo niet bedoel, maar een eerlijke vraag :p
Ik sta open voor alles, al betwijfel ik of ik een spel van een 4+ complexity rating ooit op tafel zal krijgen.
Maar inderdaad, de spellen komen uit eigen collectie, en de enige beperking die ik mezelf heb opgelegd is "geen spellen van meer dan een jaar oud". Ik zie regelmatig nog spellen gereviewd worden die 3-4 jaar zijn, maar tenzij het om een reprint gaat van iets dat niet meer verkrijgbaar was, zie ik daar weinig nut in.
Ik ga ook enkel voor spellen die ik effectief heb. Iets als Nemesis ken ik nu door en door dankzij TTS maar dat ga ik dus niet doen. Ok, 2 beperkingen dus :p
 
Ik sta open voor alles, al betwijfel ik of ik een spel van een 4+ complexity rating ooit op tafel zal krijgen.
Maar inderdaad, de spellen komen uit eigen collectie, en de enige beperking die ik mezelf heb opgelegd is "geen spellen van meer dan een jaar oud". Ik zie regelmatig nog spellen gereviewd worden die 3-4 jaar zijn, maar tenzij het om een reprint gaat van iets dat niet meer verkrijgbaar was, zie ik daar weinig nut in.
Ik ga ook enkel voor spellen die ik effectief heb. Iets als Nemesis ken ik nu door en door dankzij TTS maar dat ga ik dus niet doen. Ok, 2 beperkingen dus :p
Bwa, je kan een soort periodieke column doen waarbij je eens in je collectie grasduint en een semi-review doet. Ik denk dat zeker op vlak van boardgames dat wel nut blijft hebben.
 
Efkes terzijde, als jullie nog iemand zoeken om een review te schrijven van board games :unsure:

(Ik wil ook mijn eigen toch wel vrij exclusieve *kuch kuch* collectie gebruiken)
 
Is het de bedoeling dat er enkel spellen besproken worden die de meeste mensen gaan aanspreken? Zoals de meer mainstraeam, midweight spellen? Of gaat onze reviewer zich ook al vaker eens wagen aan eentje dat wat in de zwaardere categorie valt? (en neen, dan doel ik niet enkel op Mindclash, Splotter of Lacerda's :p)

Is geen kritiek, of toch zo niet bedoel, maar een eerlijke vraag :p

Mijn volgende review zal van Paris zijn, minder mainstream, maar zeker ook geen Food Chain Magnate-achtig spel. Geen idee in welke categorie jij die zou dumpen :)
 
 
 
 
Ik zit het hier godverdomme al jaren te roepen... "Carcassonne is een masterclass in design en 1 van de grootste boardgame classics", blij dat ge het eindelijk ook inziet :tongue:
 
 

Dit weekend voor de eerste keer gespeeld met 4 vrienden.
Wat een top spel!
Op een avond de eerste 6 levels gedaan, volgend weekend de volgende 6.
 
Terug
Bovenaan