Bordspeltoernooi: Ronde 1 - Wingspan

Strijkijzer

Event Crew
header-wingspan.jpg

Er zitten redelijk wat fervente boardgamers op BeyondGaming dus daarom organiseren we nu ons allereerste boardgame toernooi via Boardgamearena. Iedereen kan en mag meedoen en elke 3 maanden starten we een nieuwe ronde op. Dat betekent dus dat er voor dit jaar 4 rondes zullen zijn. Diegen die daarna het meeste punten heeft mag zich kronen tot BeyondGaming Boardgame Koning! Zijn jullie er klaar voor?

In de eerste ronde spelen we:

Wingspan​

Om mee te doen dien je een boardgamearena account te hebben en minsten 100 elo in het spel op de website. Indien je dit niet hebt, kan je altijd je accountnaam sturen en dan kan ik je manueel aan het toernooi toevoegen. Per ronde zal je 5 spellen tegen verschillende spelers spelen. Het is turned-based en er is 7 dagen speeltijd per speler voorzien. Indien je dit overschrijdt, kan je door de andere speler uit het spel worden gezet.

Inschrijven kan hier.

Deadline om in te schrijven: 20 januari.

In dit topic kan je ook commentaar op alles en iedereen geven!

Het algemene wedstrijdreglement van BeyondGaming is ook van toepassing.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses voor het lange wachten. Ik had niet door dat ronde 2 bezig was tot ik melding kreeg dat mijn 7dagen tijd bijna om waren.
 
Ronde 3 toch iets korter op de bal gespeeld. Súper close: 99-97.

Ronde 4 speelde wel héél vlot weg, gewoon elke beurt eieren pakken :laugh:
 
Van mijn 7 vogels maar 2 met bruine eigenschap. Dan weet je dat het moeilijk zal worden.
Bruine eigenschappen zijn vooral sterk in ronde 1 & 2 imo, wanneer je ze in principe nog verschillende malen zal activeren. In de end-game fase is dat al een pak minder. De ene bruine actie is ook de andere niet natuurlijk. Er zitten zéér goede tussen maar evengoed erg matige. Er zitten zo van kaarten in genre "all players take 1 worm" (netto voordeel: 0), of "neem 1 kaart, gooi 1 weg". Die laatste kan leuk zijn om van kaart te wisselen maar geeft in de meestal gevallen weinig voordelen.

Veel staat of valt met de vogels die je in je hand krijgt tijdens het spel maar er zijn altijd wel nog zetten die beter zijn dan andere. De allersterkste kaarten zijn ook (geheel terecht) uitgesloten in dit tornooi, dat balanceert alles toch al een klein beetje meer.
 
Een betere kaart is, pak 1 kaart en schuif er eentje onder je vogel, dan krijg je er tenminste nog punten voor :unsure:
Als je die vroeg in het spel speelt kan dat heel hard aantikken tegen het einde. Net "steek een kaart onder je vogel, krijg een gratis ei" oid. Afhankelijk van in welke zone ze gespeeld worden kunnen dat extreem goede kaarten zijn.

Maar aan de andere kant is het in heel veel gevallen soms ook zaak van gewoon sub-optimale vogels te spelen want als je echt zit te wachten op die ene vogel met die perfecte bruine actie laat je elders wrs veel potentieële punten liggen.

Los van de luck factor blijf ik dit toch een fijn spel vinden, jammer dat het thuis quasi nooit op tafel komt omdat mijn vrouw niet echt fan is :frown:
 
Terug
Bovenaan