Finished Bordspeltoernooi: Ronde 1 - Wingspan

header-wingspan.jpg

Er zitten redelijk wat fervente boardgamers op BeyondGaming dus daarom organiseren we nu ons allereerste boardgame toernooi via Boardgamearena. Iedereen kan en mag meedoen en elke 3 maanden starten we een nieuwe ronde op. Dat betekent dus dat er voor dit jaar 4 rondes zullen zijn. Diegen die daarna het meeste punten heeft mag zich kronen tot BeyondGaming Boardgame Koning! Zijn jullie er klaar voor?

In de eerste ronde spelen we:

Wingspan​

Om mee te doen dien je een boardgamearena account te hebben. Per ronde zal je 5 spellen tegen verschillende spelers spelen. Het werkt turned-based. Dit betekent dat dat je wat bedenktijd hebt en het spel niet in 1 sessie moet uitspelen. Je hebt 7 dagen bedenktijd over al je beurten heen (dus enkel wanneer jij aan de beurt bent, gaat je tijd lopen). Wanneer je tijd op is, kan de tegenstander je uit het spel zetten en verlies je dat spel. Per win krijg je +1 punten.

Inschrijven kan hier.

Deadline om in te schrijven: 20 januari om 21:00
Daarna gaat het toernooi ook meteen van start op BGA. Hou de website in de gaten!
Het algemene wedstrijdreglement van BeyondGaming is ook van toepassing.
 
Laatst bewerkt:
Er zit ook wel een stukje geluksfactor in. Niet alleen welke vogels je trekt maar ook op welk moment is zeker mee bepalend.
Ik heb nu een paar spelletjes gespeeld via BGA. Maar de luck factor is inderdaad toch wel behoorlijk groot in dit spel vind ik.
 
Ik heb nu een paar spelletjes gespeeld via BGA. Maar de luck factor is inderdaad toch wel behoorlijk groot in dit spel vind ik.
In het boardgame topic had ik dit ook al eens geschreven. Als je startvogels geen tot weinig goeie mechanics hebben is dat een lastige start die moeilijk in te halen valt als de eerste 2 vogels die je trekt ook niet veel voorstellen.
 
Ik vind dat eigenlijk wel meevallen? Als de persoon echt beter is, verlies ik altijd, ongeacht mijn kaarten :p

Omgekeerd ook trouwens :unsure:
 
Wingspan staat erom gekend héél veel op geluk gebaseerd te zijn afhankelijk van het getrokken starthand.
Er zijn enkele alternatieven bij de start van het spel, waarbij je bijvoorbeeld kaarten draft. Maar dat zit niet geïmplementeerd in BGA.
 
Hoe zit dat eigenlijk met zo’n toernooi? Ik heb verloren (domme ik die de regels maar half gelezen had). Lig ik er volledig uit of krijg ik nog kansen? :D
 
Close calls in de laatste potjes wel
2DA09F32-C59B-41A6-B274-46F63AA40257.jpeg


Nog 5 tafels bezig tot we naar de 2e game kunnen.

Iemand wie weet wie dit zijn? Zijn nog niet begonnen:
64799EC3-F380-4AD5-AFEE-7DC2BD01D99F.jpeg
 
Wat indien er iemand niet speelt? deadline per spel?
Als de tijd op is, is dat idd een loss en verliest die persoon ook reputatie en elo.

Deadline is 7 dagen bedenktijd per persoon. Vanaf daarna kan de andere persoon je uit het spel gooien of als het dan nog te lang duurt stopt het spel in toernooi modus vanzelf en wint diegene met de meeste bedenktijd over. Een ronde kan dus max 14 dagen duren :unsure:
 
Terug
Bovenaan