Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

ga je ene halen?

• ja

Stemmen: 58 25,9%
  • nee

Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

Stemmen: 38 17,0%

• Totaal aantal stemmers
    224
Nu verschuif je je argument van 'de moeite niet waard' naar de totale maatschappelijke kost die we in rekening moeten nemen. Dat is een heel ander standpunt.

En inderdaad, ik kan me best inbeelden wat die huisarts zou zeggen. Niet ja, niet nee, maar een genuanceerd advies in functie van de *context* van de patiënt. Denk je nu echt dat een huisdokter gewoon zou zeggen: huh Munoz, ne gezonde 25jarige kerel moet die vaccinatie toch niet heb en. Gij zijt STERK

Ik begrijp niet goed waarom je er zo een zwart-wit verhaal van wilt maken. Ongelooflijk dat alle uitleg alle info van de afgelopen jaren niet blijkt door te dringen. Je mag gerust vinden dat het niet nodig is voor jou, maar gebruik dat aub goede argumenten. Want het is niet alsof ze niet bestaan...

Tuurlijk is het niet zwart-wit, zeg ik ook niet. Veel mensen zullen ergens in de lichtgrijze zone rondzweven en voor zichzelf de keuze moeten maken of ze het de moeite vinden.
Voor mij persoonlijk is het de moeite en de mogelijke last het (voor mij) verwaarloosbare voordeel totaal niet waard. En dat is een afweging die ik in minder dan een seconde heb gemaakt. Ik heb corona zowel voor en na de vaccinaties gehad, en ik was daar nooit noemenswaardig ziek van. Van de vaccinaties was ik elke keer wel zieker dan van de covidbesmetting in 2020. Dus ik zie niet in waarom ik persoonlijk de zoveelste booster zou moeten gaan halen. En zo zullen er waarschijnlijk nog veel mensen zijn, en ik zie niet in met welke argumenten je nog moet afkomen. Voor de nieuwe/komende variant(en) moet je het toch niet meer doen, want die 'zwakken' toch alleen maar af.

Bon, I rest my case. Jullie mogen die vaccinaties zo vaak gaan halen als jullie willen, ik zie er voor mezelf geen voordelen in. Moest ik niet elke keer ziek zijn geworden van dat vaccin, dan liet ik ze wrs ook zetten en passant dat ik nog eens bij de apotheek binnenspring.

@Muñoz Het ging er niet om dat jij je booster gaat halen of niet. Men zit hier niet 'op je kap' omdat je er geen haalt; als het voor jou het niet waard is dan is dat helemaal prima. Maar dan moet je niet afkomen met zever als 'de kosten-batenanalyse is voor mensen die niet behoren tot risicogroepen eerder negatief' want dat is gewoon onzin.

Ook hier weer:
Voor de nieuwe/komende variant(en) moet je het toch niet meer doen, want die 'zwakken' toch alleen maar af.

Dat weet jij toch helemaal niet? Waarom zoiets claimen?

Allemaal goed en wel hoor, dat jij letterlijk elke keer ziek wordt van een vaccin en het daarom niet gaat halen. Dat is helemaal OK. Maar geef dan gewoon dat als reden in plaats van met foutieve of niet-onderbouwde claims jouw beslissing te proberen ondersteunen.

Tuurlijk is het niet zwart-wit, zeg ik ook niet. Veel mensen zullen ergens in de lichtgrijze zone rondzweven en voor zichzelf de keuze moeten maken of ze het de moeite vinden.
Voor mij persoonlijk is het de moeite en de mogelijke last het (voor mij) verwaarloosbare voordeel totaal niet waard. En dat is een afweging die ik in minder dan een seconde heb gemaakt. Ik heb corona zowel voor en na de vaccinaties gehad, en ik was daar nooit noemenswaardig ziek van. Van de vaccinaties was ik elke keer wel zieker dan van de covidbesmetting in 2020. Dus ik zie niet in waarom ik persoonlijk de zoveelste booster zou moeten gaan halen. En zo zullen er waarschijnlijk nog veel mensen zijn, en ik zie niet in met welke argumenten je nog moet afkomen. Voor de nieuwe/komende variant(en) moet je het toch niet meer doen, want die 'zwakken' toch alleen maar af.

Bon, I rest my case. Jullie mogen die vaccinaties zo vaak gaan halen als jullie willen, ik zie er voor mezelf geen voordelen in. Moest ik niet elke keer ziek zijn geworden van dat vaccin, dan liet ik ze wrs ook zetten en passant dat ik nog eens bij de apotheek binnenspring.
Je mag die keuze voor jezelf maken, maar zeggen dat de vaccins meer nadelen dan voordelen hebben voor "gezonde" mensen, dat is koren op de molen van anti-vaxxers die naar dat soort statements op zoek gaan om zichzelf gerechtvaardigd te zien in hun ongefundeerde opvattingen (die wel verder gaan dan de jouwe). Zoals door andere leden aangestipt, gaat dat in tegen de gevestigde wetenschap en zijn er wel meerdere gegronde redenen om je wel te laten vaccineren, ook als jonge fitte twintiger.

Je mag die keuze voor jezelf maken, maar zeggen dat de vaccins meer nadelen dan voordelen hebben voor "gezonde" mensen, dat is koren op de molen van anti-vaxxers die naar dat soort statements op zoek gaan om zichzelf gerechtvaardigd te zien in hun ongefundeerde opvattingen (die wel verder gaan dan de jouwe). Zoals door andere leden aangestipt, gaat dat in tegen de gevestigde wetenschap en zijn er wel meerdere gegronde redenen om je wel te laten vaccineren, ook als jonge fitte twintiger.

Maar allee enfin, ik ga toch niet in tegen de "bevestigde wetenschap" (bevestigd?). Ik zei dat vaccins werken en ze ons uit de pandemie hebben geholpen, maar alleen dat het voor gezonde jonge mensen toch weinig nut heeft om die te gaan halen?
Het voordeel van het vaccin is dan, wat?, een nog lagere kans op ernstig ziek worden, de kudde-immuniteit nog wat uppen, je empathisch zintuig wat strelen? Welke voordelen zijn er nog? Terwijl de nadelen er toch ook zijn?

Ik zie niet in wat daar zo spectaculair schandalig aan is aan die uitspraken, maar bon ik heb dat gevoel wel vaker als je sommige discussies hier volgt en waar dezelfde mensen dan op springen.

Ik ga mij niet laten boosten.
Nog nooit zo ziek geweest als na de booster.

:oi22:

Maar allee enfin, ik ga toch niet in tegen de "bevestigde wetenschap" (bevestigd?). I
Jawel.

Of zoals ik al zei: de kosten-batenanalyse is voor mensen die niet behoren tot risicogroepen eerder negatief.

Voor de nieuwe/komende variant(en) moet je het toch niet meer doen, want die 'zwakken' toch alleen maar af.

Dat is ofwel gewoon bullshit. Of gewoon niet-onderbouwde gokjes. Een vaccin nemen is nooit 'eerder negatief'. Hoogstens een zogezegde nuloperatie, maar zelfs dan zou ik argumenteren dat dat ook niet klopt. Dat van die nieuwe en komende (kan jij in de toekomst kijken?) varianten die sowieso milder zouden zijn is een niet-onderbouwde claim.

Zoals ik al zei: jij wordt blijkbaar van elk vaccin goed ziek (dat gaat niet voor iedereen op, dus als je je daar op baseert om te zeggen dat de balans 'eerder negatief' is voor alle jongeren dan is dat ook fout) en dat is voor jou de reden om er geen te nemen. Perfect.

Maar laat het daar dan bij in plaats van jouw beslissing (die perfect aanvaardbaar is) te proberen onderbouwen met op zijn zachtst heel twijfelachtige en op zijn ergst gewoon compleet foute wetenschappelijke 'argumenten'.

En enfin, weer iemand die gewezen wordt op fouten in zijn/haar redenering of tegenwind krijgt bij een post en gaat klagen over 'dezelfde groepjes' die samenspannen. Flauw hoor.

Je zit gewoon fout. Zo simpel is het.

Maar allee enfin, ik ga toch niet in tegen de "bevestigde wetenschap" (bevestigd?). Ik zei dat vaccins werken en ze ons uit de pandemie hebben geholpen, maar alleen dat het voor gezonde jonge mensen toch weinig nut heeft om die te gaan halen?
Het voordeel van het vaccin is dan, wat?, een nog lagere kans op ernstig ziek worden, de kudde-immuniteit nog wat uppen, je empathisch zintuig wat strelen? Welke voordelen zijn er nog? Terwijl de nadelen er toch ook zijn?

Ik zie niet in wat daar zo spectaculair schandalig aan is aan die uitspraken, maar bon ik heb dat gevoel wel vaker als je sommige discussies hier volgt en waar dezelfde mensen dan op springen.

:oi22:
Ik heb nergens gezegd dat er geen nadelen zijn bij jezelf te laten vaccineren. Ik heb mezelf ook een dag of 2 ziek gevoeld nadien. De langere termijn gevolgen van een coronabesmetting kunnen echter veel nadeliger zijn, ook voor jonge mensen, dus jouw kosten-baten analyse is gewoon te eenvoudig gesteld.

Er wil niemand hier je aan de schandpaal nagelen dat je geen vaccin wilt, en dat je het voor jou de moeite niet waard vindt, maar je bent geen billboard voor een generatie "gezonde, fitte" mensen. Die groep kan je niet zo gemakkelijk definiëren. En in een tijdsgeest waarin mensen vooral via het internet aan "onderzoek" doen en ook op forums als deze terechtkomen, willen we wel een verduidelijking bij jouw uitspraak zetten dat je geen harde waarheid verkondigt.

Nochtans zie ik geen enkele expert pleiten dat iedereen het vaccin terug zou moeten gaan halen.
Zijn Mayo clinic, Cleveland clinic, en CDC voldoende expertig voor jou?
Zowel covidbooster als griepvaccin zijn aanbevolen voor iedereen boven de 6 maand/5 jaar:

Daarnaast zijn er hier volgens mij nogal wat die ten prooi vallen aan het nocebo-effect, als ik al die wilde verhalen zo hoor.

"For adverse reactions to medicines, nocebo implies that patients are more likely to experience an adverse effect if they expect or are worried about the adverse effect.
The adverse effects may be physically experienced by the patient and are often clinically diagnosable.
An example of the nocebo effect is the severe adverse effects experienced by patients taking a placebo during a clinical trial."

Laatst bewerkt:
Paxlovid
Paxlovid (nederlands)

De vorm van bescherming/behandeling in pilvorm is er blijkbaar ook al even. (althans langer dan ik zelf dacht)
Geen idee of iemand hier al mee in aanraking is geweest of iemand kent die dit al gebruikt heeft?
Doet me denken aan antigrippine voor oa. de griep.

koorts, lamlendig, geen energie, spierpijn, donkere gedachten en ik kon echt een gedurende tijd amper sportieve prestaties neerzetten.
En heb je je toen ook laten testen? Want je kan evengoed een Covidbesmetting gekregen hebben kort voor of na je het vaccin kreeg. Het duurt namelijk 2 weken eer het vaccin werkt.
Op de huisartsenpraktijk ook patiënten gehad "die niet moesten getest worden want ze hadden hun spuit net gehad" om dan wel degelijk positief te testen...

En heb je je toen ook laten testen? Want je kan evengoed een Covidbesmetting gekregen hebben kort voor of na je het vaccin kreeg. Het duurt namelijk 2 weken eer het vaccin werkt.
Op de huisartsenpraktijk ook patiënten gehad "die niet moesten getest worden want ze hadden hun spuit net gehad" om dan wel degelijk positief te testen...
Jazeker.
Toen het echt bleef aanslepen heb ik mij laten testen en de uitkomst was negatief. Daarna nog enkele zelftesters die ook negatief waren.

Huisarts zei trouwens dat ik niet de enige was met dergelijke klachten maar dat hij zo al enkele mensen gezien had.

Jazeker.
Toen het echt bleef aanslepen heb ik mij laten testen en de uitkomst was negatief. Daarna nog enkele zelftesters die ook negatief waren.

Huisarts zei trouwens dat ik niet de enige was met dergelijke klachten maar dat hij zo al enkele mensen gezien had.
Da's echt k*t voor jou dat je daar zo sterk op hebt gereageerd. 🙁

Hier heeft de huisdokter mijn ouders gewoon een spuit gegeven zonder afspraak te moeten maken .
Ze hadden het niet aangevraagd dus misschien dat hij preventief werkt want ze kwalen gewoon voor de 3 maandelijkse controle van de vader .
Ze behoren tot de risico groep dus het kan zeker geen kwaad dan .
Griepspuit krijgen ze in november , die ligt al klaar . ;)

Ikzelf ben nog altijd niet gevaccineerd en ben ook niet van plan om nu te gaan .
Heb ook nog altijd blij mijn weten geen covid gehad of heb het niet gemerkt dat ik het heb gehad .
Moest het nu toch gebeuren zal ikzelf wel mijn voorzorgen nemen en thuisblijven en terug maskertje dragen .
Ik ga dan zeker niet onder de mensen ook al zijn ze gevaccineerd . ;),

Hier heeft de huisdokter mijn ouders gewoon een spuit gegeven zonder afspraak te moeten maken .
Ze hadden het niet aangevraagd dus misschien dat hij preventief werkt want ze kwalen gewoon voor de 3 maandelijkse controle van de vader .
Die spuiten zijn maar een paar uur houdbaar, dus zal eerder geweest zijn omdat anderen wèl een afspraak hadden en niet zijn komen opdagen (vergeten of ziek zijn) dat ze die gekregen hebben. Alternatief is namelijk de vuilnisbak in...

Gisteren mijn booster gehad maar loop wat ziek (virus van de dochter gekregen, zelftest negatief) en vanmorgen toch dafalgan en ibuprofen genomen want hoofdpijn+ last van de spieren. Eerste keer dat ik er wat minder van loop.

Die spuiten zijn maar een paar uur houdbaar, dus zal eerder geweest zijn omdat anderen wèl een afspraak hadden en niet zijn komen opdagen (vergeten of ziek zijn) dat ze die gekregen hebben. Alternatief is namelijk de vuilnisbak in...

Gisteren mijn booster gehad maar loop wat ziek (virus van de dochter gekregen, zelftest negatief) en vanmorgen toch dafalgan en ibuprofen genomen want hoofdpijn+ last van de spieren. Eerste keer dat ik er wat minder van loop.
Ze hadden pertang een afspraak om 8.30 en de dokter zit vanaf 8.15 (maar is gewoonlijk wat later . ;) )
Nu kan het wel zijn dat hij via zijn agenda ziet wie er die dag komt en dan besluit om alvast wat spuiten in ontvangst te nemen en die gewoon te zetten…meestal gaan de mensen dan ook akkoord op dat moment denk ik en de dokter weet wel bij wie hij dat kan gedaan krijgen . ;)
(want normaal zou mijn moeder geweigerd hebben omdat ze ook na volledige vaccinatie en boosters nog 2 keer covid heeft gehad blijkbaar en het was ook van …die spuiten helpen toch niet waarom dan nog ...nu heeft ze toch de spuit gehad . ;) )

Soit , kzal het hem eens vragen als ik nog eens op controle bezoek ga . ;)

Terug
Bovenaan