Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

ga je ene halen?

  • ja

    Stemmen: 58 25,9%
  • nee

    Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

    Stemmen: 38 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    224
Gestopt na de eerste twee.

Van de eerste twee geen last gehad. (de tweede keer zag ik zelf niet eens waar ze geprikt hadden)
De derde niet gaan halen en tot hiertoe ook nog geen last van gehad.

Dus deze laat ik ook voorbij gaan.
 
Om de covid/griep vaccinatie geweest.

"Haha mijnheer, wat doe je hier? Dat is enkel voor 60+ hé, jij bent jong en gezond en hebt dat niet nodig, hahaha!"
- "Maar ik zou er toch 1 willen"
"Sorry, we mogen niet"
- "Geen probleem, ik betaal het wel"
"Nee, het mag niet hier in het ziekenhuis, we mogen geen uitzonderingen maken, je zal het aan een privédokter moeten gaan vragen ergens".

Het nadeel van in een apenland te wonen.
Hier snap ik niets van: waar ben je geweest, was dat op specifieke afspraak voor vaccinatie (qua bewaring moet dat namelijk, ze hebben die niet zomaar liggen) en waarom zou het een apenland zijn? 🤔
 
Ik heb de mijne gekregen, maar ben best teleurgesteld dat er zoveel van mijn zorgverlenerscollega's het niet willen.
 
Vrijdag (5de) vaccin gehad, zaterdag beetje last gehad van stijve arm, maar verder niets van last.
Was totaal niet vergelijkbaar met allereerste vaccinatie, toen had ik heel erg stijve en pijnlijke arm. De 2de tot 4de vaccin totaal geen last gehad.
 
Woensdag rond 20u vaccin gekregen. Donderdagochtend in bed (vrije dag) wel wat gerild en koortsig gevoeld, zo vooral heel veel moet uitrekken en dat je spieren zo koortsig voelen. En warm. Maar toen ik opgestaan was en mijn koorts nam, was dat 36,7° 🤷‍♂️ Kan zijn dat het ergste voorbij was of dat ik weer uitermate hypochondrisch was 😂 En wel wat pijnlijk op vlek van de vaccinatie maar verder OK.

Ik heb 2x Moderna gehad (24u later hele avond koorts gehad, verder OK, gewoon in zetel gelegen en dwaze film gekeken), 1x Pfizer (niks last) en nu deze dus. Ook Pfizer maar met een accentje, en wel wat koortsig in bed maar allemaal doenbaar hoor.
 
Hier komend weekend onze booster gaan halen bij de huisarts (vrouw neemt immunosuppressors).
Ondertussen wel al wat radiospotjes gehoord, maar ik vernam de nieuwe werkwijze toch ook via dit topic.
 
Ik heb juist nog eens MyHealthViewer opengedaan. Bij mijn medische voorgeschiedenis staat 4 keer "coronavirusinfectie: bewezen geval COVID19". Ik heb 3 keer covid gehad (zover ik weet), waarvan 2 keer 'officieel' met pcr, dus geen idee hoe die aan 4 komt. 🤣

Voor de kenners hier, welk vaccin moet je eigenlijk om de zoveel jaren herhalen? Buiten die covid-vaccinaties heb ik de laatste 10 jaar geen andere vaccinaties gehad dan tegen gele koorts en hepatitis A. Die tegen tetanus/difterie moet ik om de 10 jaar terug gaan halen, maar moet ik die voor hepatitis B (3 gehad) en tegen mazelen/bof/rode hond (1 keer) eigenlijk ook herhalen?
 
Woensdag rond 20u vaccin gekregen. Donderdagochtend in bed (vrije dag) wel wat gerild en koortsig gevoeld, zo vooral heel veel moet uitrekken en dat je spieren zo koortsig voelen. En warm. Maar toen ik opgestaan was en mijn koorts nam, was dat 36,7° 🤷‍♂️ Kan zijn dat het ergste voorbij was of dat ik weer uitermate hypochondrisch was 😂 En wel wat pijnlijk op vlek van de vaccinatie maar verder OK.

Ik heb 2x Moderna gehad (24u later hele avond koorts gehad, verder OK, gewoon in zetel gelegen en dwaze film gekeken), 1x Pfizer (niks last) en nu deze dus. Ook Pfizer maar met een accentje, en wel wat koortsig in bed maar allemaal doenbaar hoor.
Mijn eerste Pfizer heb ik enkel een stijve arm gehad.
De volgende Pfizer wat rillerig geweest de volgende dag. Zelfde voor die Moderna booster, daar voelde ik mij nog het slechtst van, vermoeid, rillerig, spierpijn.
Daarna denk ik nog eens Pfizer gekregen en dat was ongeveer hetzelfde als die Moderna booster.
Het is dus niet omdat je de eerste spuit bijna niet voelt dat je daarna geen last gaat hebben, integendeel.
Echt doodziek ben ik er nog niet van geweest, het is eerder zoals een beginnende griep die er dan uiteindelijk niet doorkomt.
 
Nee, heb in totaal maar 1 prik gehad. Twee de prik viel samen met medicatie voor mijn eczeem en als ik die prik nam mocht ik een maand niks nemen voor mijn huid dat is echt een no go voor mij. En nu ga ik het ook niet doen,mijn vrouw zal haar zesde of zevende prik moeten krijgen den ik ( nier patiënt en in april getransplanteerd)
 
Nee, heb in totaal maar 1 prik gehad. Twee de prik viel samen met medicatie voor mijn eczeem en als ik die prik nam mocht ik een maand niks nemen voor mijn huid dat is echt een no go voor mij. En nu ga ik het ook niet doen,mijn vrouw zal haar zesde of zevende prik moeten krijgen den ik ( nier patiënt en in april getransplanteerd)
Was bij mij ook zo, zat maar een week tussen de 2 en heb het toch gedaan (op aanraden van de professor).
Eczeem is nochtans een auto-immuniteit ziekte dus wordt in principe wel aangeraden.
Ik heb ze allemaal gehad en nu woensdag heb ik ook weer eentje gekregen.
 
Gisteren vaccin gaan halen via de apotheker. Daar gehoord dat het griepvaccin nu ook in de apotheek kan, dus meteen een afspraak gemaakt voor midden november.
Met kinderen in de kleuter- en lagere school die vanalles meebrengen, speel ik liever toch op veilig.
 
Ik heb juist nog eens MyHealthViewer opengedaan. Bij mijn medische voorgeschiedenis staat 4 keer "coronavirusinfectie: bewezen geval COVID19". Ik heb 3 keer covid gehad (zover ik weet), waarvan 2 keer 'officieel' met pcr, dus geen idee hoe die aan 4 komt. 🤣

Voor de kenners hier, welk vaccin moet je eigenlijk om de zoveel jaren herhalen? Buiten die covid-vaccinaties heb ik de laatste 10 jaar geen andere vaccinaties gehad dan tegen gele koorts en hepatitis A. Die tegen tetanus/difterie moet ik om de 10 jaar terug gaan halen, maar moet ik die voor hepatitis B (3 gehad) en tegen mazelen/bof/rode hond (1 keer) eigenlijk ook herhalen?
Nop tetanus elke 10 jaar is de enige.
Mazelen bof rode hond is 2 keer aangeraden, tenzij je voor 1970 geboren bent omdat je het dan wellicht Al gehad hebt ooit. Na 2 vaccins moet het nooit meer herhaald worden.

Als je op reis gaat wel altijd te bekijken verder. Hep B is in orde als je er 3 had. Hep A mogelijks te herhalen als je er maar 1 kreeg, bij 2 levenslang beschermd ook. Polio wordt bij reizen ook nog eens een herhaling aanbevolen of tekenencefalitis afhankelijk van het land.

Griepvaccin kan je ook jaarlijks doen en pneumokok bij 65+. Als je nooit waterpokken (ziekte) had en veel content met kinderen kan je ook over dat vaccin nadenken. Voor kinderen zou ik ook nadenken over de extra vaccins tegen meningitis die er zijn.
 
Begin okt mijn booster gehaald. Een stijve arm en een beetje een suf gevoel de dag erna waren de enige symptomen. Voorlopig ben ik gespaard gebleven van covid voor zover ik weet. Bij elke covid-achtige symptomen de afgelopen jaren heb ik mij getest (zowel zelftest als PCR) en telkens negatief. Nochtans reis ik veel voor het werk en privé. Ik zit gemakkelijk 30 keer per jaar in een vliegtuig. Maar als ik niet in het buitenland ben werk ik enkel van thuis. Verder heb ik mij ook altijd aan de toen geldende corona maatregelen gehouden en logisch verstand gebruikt.
 
Gisteren vaccin gaan halen via de apotheker. Daar gehoord dat het griepvaccin nu ook in de apotheek kan, dus meteen een afspraak gemaakt voor midden november.
Met kinderen in de kleuter- en lagere school die vanalles meebrengen, speel ik liever toch op veilig.
Ik heb een kind in de creche en eentje in de laatste kleuterklas. Die brengen constant van alles binnen. Ik heb er 3 gehad en daar ga ik het persoonlijk bij laten. Ondertussen ook al corona gehad met het hele gezin en al bij al viel dat bij allemaal wel goed mee. Kinderen en ikzelf zijn veel zieker geweest van een RSV besmetting in maart. Daarmee heb ik echt een week in bed gelegen.
 
Nop tetanus elke 10 jaar is de enige.
Mazelen bof rode hond is 2 keer aangeraden, tenzij je voor 1970 geboren bent omdat je het dan wellicht Al gehad hebt ooit. Na 2 vaccins moet het nooit meer herhaald worden.

Als je op reis gaat wel altijd te bekijken verder. Hep B is in orde als je er 3 had. Hep A mogelijks te herhalen als je er maar 1 kreeg, bij 2 levenslang beschermd ook. Polio wordt bij reizen ook nog eens een herhaling aanbevolen of tekenencefalitis afhankelijk van het land.

Griepvaccin kan je ook jaarlijks doen en pneumokok bij 65+. Als je nooit waterpokken (ziekte) had en veel content met kinderen kan je ook over dat vaccin nadenken. Voor kinderen zou ik ook nadenken over de extra vaccins tegen meningitis die er zijn.

Heb intussen al wel een afspraak gemaakt bij het Tropisch Instituut aangezien ik voor tenminste 10 weken naar Zuidoost-Azië ga en niet alleen aan de kust en in de grote steden blijft.
 
Terug
Bovenaan