Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

ga je ene halen?

  • ja

    Stemmen: 58 25,9%
  • nee

    Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

    Stemmen: 38 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    224
Ja. Zowel thuis als op kantoor kom ik met risicopatiënten in contact. Maar moest dat niet zijn, ging ik er ook een halen.
 
Ja, ik val onder de risicogroep maar in tegenstelling tot sommigen hier konden de arts noch de apotheek mij al definitief laten weten wanneer dus ben benieuwd of ik er op tijd van ga horen :')
 
Absoluut niet... De laatste keer dat mijn booster ben gaan halen was ik er stront ziek van. Deze rotzooi hoeft voor mij ook al een tijd niet meer.
 
Nope, vorige ook al niet meer gaan halen. Ik meen ook dat onderzoek aantoont het vaccin geen impact heeft op transmissie van het virus. Het is puur voor persoonlijke bescherming en niet voor anderen te beschermen.
 
Ik draag een fietshelm dus mij laten vaccineren vind ik ook maar logisch!
Ik draag er geen dus vaccinatie dan ook maar niet :p.

Maar even serieus, ik voel me nog niet oud genoeg voor een jaarlijkse prik. Neem voor de rest ook geen jaarlijkse vaccinatie of preventieve pilletjes.

En zoiezo genoeg aan mijn hoofd zonder dit erbij te nemen.
 
Nee ik ga het niet meer halen. Van elk vaccin serieus ziek geweest + een aantal weken erg vermoeid. Onlangs nog eens covid gehad en was echt nog minder dan verkoudheid. Tegenwoordig ben ik precies wel altijd 1 maand gezond en dan weer een week ziek. Dus voor mij geen covid vaccins meer.
 
Ik meen ook dat onderzoek aantoont het vaccin geen impact heeft op transmissie van het virus. Het is puur voor persoonlijke bescherming en niet voor anderen te beschermen.

Klopt niet, al zal je altijd tegenstrijdige info vinden. Anders hadden de Wappies (ik zeg niet dat jij dat bent!) natuurlijk geen been om op te staan. 😉

 
Enkel destijds die verplichte vaccins gedaan om op reis te kunnen. Overigens was ik slechter, lomer, zieker van de vaccins dan van de 3 keer dat ik covid had. Heel die heisa was voor niks nodig, draconische maatregelen om de overbevolking en vergrijzing in stand te houden. Paniek, heksenjacht op mensen die geen vaccin of booster hebben, continu het geweer van schouder veranderen en vooral een verspilling van miljoenen euro's.

Men had beter dat geld geïnvesteerd in de gezondheid van jonge mensen. Er sterven nog te veel jonge ouders en kinderen aan kanker, dat is 1000x erger.
 
Vorige maand een mail gehad van mijn huisartsenpraktijk dat ik risicopatiënt ben en dat ik best een griepvaccin en covidvaccin laat zetten. Ineens een afspraak gevraagd voor beide tegelijk, dat was een optie. Wel nog nooit een griepvaccin gezet. Vorig jaar wel geen uitnodigingen gehad en dit jaar ineens wel 🥲
 
Heel die heisa was voor niks nodig, draconische maatregelen om de overbevolking en vergrijzing in stand te houden. Paniek, heksenjacht op mensen die geen vaccin of booster hebben, continu het geweer van schouder veranderen en vooral een verspilling van miljoenen euro's.
Kunnen we die discussies niet achterwege laten? Draconische maatregelen, paniek, heksenjacht, ... Daar hebben we het al allemaal tienduizend keer overgehad in de betreffende topics, en zever als 'het was voor niks nodig' is daar ook al tot in het oneindige weerlegd.

Meningen over bepaalde maatregelen mogen natuurlijk altijd (de boom in met avondklokken wat mij betreft) maar tenzij je gaat zeggen dat die sterftecijfers en overvolle ziekenhuizen verzonnen waren kan je simpelweg niet zeggen dat 'heel die heisa voor niks nodig was'. Zelfs als je de (verwerpelijke) houding aanneemt dat we COVID maar hadden moeten laten doen om de vergrijzing en overbevolking tegen te gaan, dan nog zat je met reguliere zorg die werd uitgesteld omwille van personeelstekorten enzovoorts. Je hebt het over kanker, maar er zijn dus mensen die niet voldoende behandeld zijn geweest met hun kankers omwille van de overvolle ziekenhuizen en de uitval van personeel door COVID, dus hadden we dat maar gewoon laten tieren waren de gevolgen voor jonge mensen met kanker (want fuck de ouderen en zwakkeren zeker?) nog erger geweest.

Enfin, ik ga die discussie niet opnieuw beginnen, maar ik wilde wel even op je zever reageren. Er was zeer zeker een respons nodig op dat virus, zo simpel is het. Zeggen dat we niks moesten doen is fout.
 
Zijn er wel genoeg besteld om wanneer iedereen dat zou willen er eentje te geven?

Verder (en dit kan tussen mijn oren zitten) heb ik echt de indruk dat ik veel vaker ziek ben sinds ik de vaccins gekregen heb. En dat doet me toch ook extra twijfelen.

Ik ben sinds de pandemie ook veel vaker ziek. Vorige winter was het van de ene zware verkoudheid in de andere, en daar zal ook wel nog eens een covid besmetting tussen gezeten hebben.
 
Ik weet het nog niet. Ik volg de aanbevelingen van de virologen. Kan wel zijn dat ik hem uiteindelijk toch zet als de situatie zich voordoet.

Wel straf hoeveel onzin weer in deze draad staat. Zoveel jaren later, zoveel bewijzen en nog de grootste onzin verkondigen. Je moet het maar kunnen.
 
Terug
Bovenaan