Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

ga je ene halen?

  • ja

    Stemmen: 58 25,9%
  • nee

    Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

    Stemmen: 38 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    224
Nee tenzij er weer zo'n één of andere gekke variant komt aankakken.🙄
Ben geen risicopatiënt en kom er ook niet mee in contact.
 
Gaat iedereen dan een uitnodiging krijgen, of enkel de risicopatiënten, if is het volledig op eigen initiatief?
Hier heeft het medisch huis een mail gestuurd naar alle aangesloten patienten met de data wanneer er kan gevaccineerd worden. Dit voor zowel mensen waarvoor het aangeraden wordt en de mensen wie hieronder niet vallen.
 
wat heeft het halen van een booster te maken met het feit dat ik ziek word van een booster? alles, eigenlijk.

allez, ik ga met het openbaar vervoer naar mijn werk op de luchthaven, in een job waar ik tegen de passagiers meermaals moest zeggen dat ze hun masker aan moesten laten, en waar die anderhalve meter in de praktijk ook gewoon niet gerespecteerd werd (nu ook, mensen komen bij het stellen van een vraag al op 10 cm van mijn gezicht staan). Ik zou dus heel gemakkelijk op de natuurlijke weg meermaals besmet moeten geraakt zijn.

en het is alleen door die booster dat ik 10 dagen thuis heb gezeten.
 
wat heeft het halen van een booster te maken met het feit dat ik ziek word van een booster? alles, eigenlijk.

allez, ik ga met het openbaar vervoer naar mijn werk op de luchthaven, in een job waar ik tegen de passagiers meermaals moest zeggen dat ze hun masker aan moesten laten, en waar die anderhalve meter in de praktijk ook gewoon niet gerespecteerd werd (nu ook, mensen komen bij het stellen van een vraag al op 10 cm van mijn gezicht staan). Ik zou dus heel gemakkelijk op de natuurlijke weg meermaals besmet moeten geraakt zijn.

en het is alleen door die booster dat ik 10 dagen thuis heb gezeten.
Eerst zeg je dat je besmet bent geweest na je booster, daarna dat je 10 dagen ziek bent geweest door die booster.
Beweer je nu dat die booster je Covid heeft gegeven of wat moeten we er nu precies uit afleiden? :unsure:
 
De vierde indertijd gehaald 'voor de papieren' gezien ik veel reis voor het werk en er nog wat beperkingen waren. Is nu niet meer van toepassing dus ga deze overslaan. Al 3-4 keer covid gehad zonder veel erg dus denk niet dat ik het daarvoor moet doen.
 
Na de vorige vaccinaties geen (symptomatische) infectie gehad, maar nu het laatste vaccin ongeveer 1j geleden was serieus ziek geweest van COVID en nu meer dan een week later nog altijd niet helemaal hersteld. Gezien de recente besmetting weet ik niet of het nuttig is me ook nog eens te laten vaccineren in feite?
 
Misschien omdat je anders in het ziekenhuis terechtgekomen was, of nog veel langer met die symptomen had gezeten? Niemand zegt dat vaccins je symptomen naar 0 herleiden. Jij kan toch niet weten hoe zwaar je verloop zonder vaccin was gegaan? Voor hetzelfde geld heeft dat vaccin je gered van de dood.
Net zoals jij dat ook niet kan weten dan hè. Ik heb ook nergens gezegd dat mijn symptomen naar 0 moesten herleid worden.

Ik heb trouwens een sterk immuunsysteem. Ik ben zelden of raar ziek, af en toe eens wat verkouden, maar alleszins quasi nooit van die aard dat ik moet thuisblijven van het werk. Vanaf covid is opgekomen heb ik mij twee keer door ziekte moeten thuiszetten: éénmaal door het vaccin en éénmaal door covid zelf.

Ik ben daarnaast ook geen voorstander van allerlei medicatie/vaccins/whatever in te nemen in mijn lijf waarvan ik totaal geen idee heb wat het juist uitsteekt, dus dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
 
Dus de vaccinaties hebben hun effect bij jou niet gemist.
Hij zei onlangs. Gezien de laatste booster campagne (periode van zetten) lijkt het me straf dat dit door toedoen zou zijn van het vaccin. Eerder een versterkte immuunsysteem in een periode dat dit ook vrij sterk staat.
Edit.
Alsook tis wellicht nog eens een andere variant dat hij gehad heeft.
 
Net zoals jij dat ook niet kan weten dan hè. Ik heb ook nergens gezegd dat mijn symptomen naar 0 moesten herleid worden.

Ik heb trouwens een sterk immuunsysteem. Ik ben zelden of raar ziek, af en toe eens wat verkouden, maar alleszins quasi nooit van die aard dat ik moet thuisblijven van het werk. Vanaf covid is opgekomen heb ik mij twee keer door ziekte moeten thuiszetten: éénmaal door het vaccin en éénmaal door covid zelf.

Ik ben daarnaast ook geen voorstander van allerlei medicatie/vaccins/whatever in te nemen in mijn lijf waarvan ik totaal geen idee heb wat het juist uitsteekt, dus dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Dus eigenlijk geen enkel vaccin of medicatie neemt ge dan of alleen van die homeopathische middelen? Daarnaast kun je nooit weten hoe je immuunsysteem reageert op eender welke ziekte. Ik heb in de covid-periode zo vaak gehoord "ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem" of "mijn immuunsysteem is sterk". Dan vraag ik me oprecht af hoe ge zoiets vaststelt?

Niet dat ik vind dat ge een booster moet halen. Ik heb zelf, door omstandigheden, de vorige ook niet gehad, dat terzijde. De aanbevelingen zijn anders en ook de situatie is veranderd.
 
Ik heb trouwens een sterk immuunsysteem. Ik ben zelden of raar ziek, af en toe eens wat verkouden, maar alleszins quasi nooit van die aard dat ik moet thuisblijven van het werk.
Of gewoon veel chance.
Ik ben risicopatiënt door immuniteitsziekte maar ben ook bijna nooit ziek en kom op mijn werk in contact met honderden collega's.
Ik ben daarnaast ook geen voorstander van allerlei medicatie/vaccins/whatever in te nemen in mijn lijf waarvan ik totaal geen idee heb wat het juist uitsteekt, dus dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Stop dan ook maar met (ultra)bewerkte voeding te eten want daar zit ook veel in waarvan men (de consument) niet weet wat het juist doet.
 
Dus eigenlijk geen enkel vaccin of medicatie neemt ge dan of alleen van die homeopathische middelen? Daarnaast kun je nooit weten hoe je immuunsysteem reageert op eender welke ziekte. Ik heb in de covid-periode zo vaak gehoord "ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem" of "mijn immuunsysteem is sterk". Dan vraag ik me oprecht af hoe ge zoiets vaststelt?

Niet dat ik vind dat ge een booster moet halen. Ik heb zelf, door omstandigheden, de vorige ook niet gehad, dat terzijde. De aanbevelingen zijn anders en ook de situatie is veranderd.
Klopt, tenzij verplicht zoals de eerste 2/3(?) vaccins die er waren in de covidperiode.

En hoe stel je dat vast? Niet. Je vertrouwt op uw eigen lichaam hè.
 
Klopt, tenzij verplicht zoals de eerste 2/3(?) vaccins die er waren in de covidperiode.

En hoe stel je dat vast? Niet. Je vertrouwt op uw eigen lichaam hè.
Ik bedoel eerder, ge neemt dus nooit een pijnstiller, onstekingsremmer, neusspray, noem maar op? En uw kinderen krijgen dan ook geen vaccinaties?
 
Terug
Bovenaan