Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

ga je ene halen?

  • ja

    Stemmen: 58 25,9%
  • nee

    Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

    Stemmen: 38 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    224
D

Deleted member 451

Guest
Nu het terug herfst zal worden,
en covid weer meer de kop op zal steken, gaan jullie een booster vaccin halen of niet?

ik twijfel:



pro:
vorige 4 vaccins ook gehaald, geen problemen gehad
weer nieuwe QR code, voor moesten de landen het opeens terug invoeren
veilig voelen voor nieuwe besmetting


contra:
langs gaan bij huis arts, wachtzaal met zieke mensen
is het eigenlijk nog wel nodig voor gezonde mensen (hoeverre is het virus ondertussen al niet afgezwakt)
je kan je blijven inspuiten natuurlijk met zaken die niet 'in den lange dure' getest zijn, tot het eens mis gaat zeker?
 
Nee, ik behoor niet tot een risicogroep en kom ook amper in contact met mensen die tot een risicogroep behoren. Ik weet ook niet of COVID terug een pandemie zal worden, maar zolang het endemisch blijft en "onder controle" denk ik niet dat we nog al te veel belemmeringen gaan tegenkomen. Is een vaccinatie nog verplicht als je op reis wil naar bepaalde landen?
 
Ja hoor, mijn apotheek plaatst ze dus samen met het griepvaccin bescherm ik mezelf èn risicopatiënten waarmee ik in contact kom, zoals mijn moeder.

Je kan trouwens niet "efkes een afspraak maken bij de huisarts" daarvoor en moet niet tussen zieken zitten.
Omwille van de heel beperkte bewaring kan je enkel op afspraak gaan op het moment dat ze de flacons ontvangen. De meeste praktijken (zullen) 1 of meerdere dagen voorzien waarbij je enkel voor de vaccinaties kan langsgaan.
 
Ja, 13 okt krijg ik mijn booster bij mijn huisdokter. Ik ben zelf geen risico patiënt maar in mijn directe familie wel en daarvoor doe ik het. Ik reis ook veel voor het werk en relatief vaak privé. Mocht ik dan toch covid ergens opscharrelen heb ik liever geen al te zware symptomen.

Ik verwacht weer een dag een stijve arm te hebben en verder niks.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Vooral interessant als je tot een risicogroep behoort of ermee werkt. Mocht dit nu meekomen met de griepvaccinatie op het werk zou ik er geen nee tegen zeggen.
je kan je blijven inspuiten natuurlijk met zaken die niet 'in den lange dure' getest zijn, tot het eens mis gaat zeker?
Typisch voorbeeld van "als mensen het genoeg horen blijft het hangen en gaan ze erin beginnen geloven".
De vuiligheid die de gemiddelde westerling eet, dat is pas een risico. Stopt iemand daarmee?
Er zijn altijd nevenwerkingen voor een beperkte groep mensen maar langetermijnrisico's bij een RNA vaccin...? Weet je hoe die dingen werken? Nee, dat past geen DNA aan, het gebruikt de "eiwitfabriekjes" in uw cellen om een stukje corona-like eiwit aan te maken zodat uw immuunsysteem daarop getraind wordt. En daarna wordt dat RNA afgebroken in dezelfde componenten als uw lichaamseigen RNA.
 
Ik ben veel zieker geweest van mijn laatste booster dan toen ik echt covid had. Geen risicopatiënten in mijn omgeving dus ik ga deze overslaan.

Verder (en dit kan tussen mijn oren zitten) heb ik echt de indruk dat ik veel vaker ziek ben sinds ik de vaccins gekregen heb. En dat doet me toch ook extra twijfelen.
 
Na mijn laatste vaccin een ongelofelijke boost van energie, niet kunnen slapen en 24h aan één stuk gewerkt

Ik ga dus passen deze keer.

En nu serieus: wellicht niet deze keer - hopelijk maken de risicogroepen er gebruik van.
 
Laatst bewerkt:
Verder (en dit kan tussen mijn oren zitten) heb ik echt de indruk dat ik veel vaker ziek ben sinds ik de vaccins gekregen heb. En dat doet me toch ook extra twijfelen.
Mensen zijn vooral vaker ziek of zieker omdat we 2 jaar met mondkapjes hebben rondgelopen en heel wat minder virussen en bacteriën aan mekaar hebben overgedragen waardoor ons immuunsysteem een aantal dingen is "vergeten" en luier is geworden. Die continu "training" die dat immuunsysteem kreeg is 2 jaar lang weggevallen.
 
Ja, ben risicopatiënt dus ik ga hem terug laten zetten. Gewoon een afspraak gemaakt bij de huisarts die er consultaties voor voorziet.
Griepvaccin krijg ik op mijn werk.
 
Mensen zijn vooral vaker ziek of zieker omdat we 2 jaar met mondkapjes hebben rondgelopen en heel wat minder virussen en bacteriën aan mekaar hebben overgedragen waardoor ons immuunsysteem een aantal dingen is "vergeten" en luier is geworden. Die continu "training" die dat immuunsysteem kreeg is 2 jaar lang weggevallen.
Fair point en logisch opzich. Zonde wel, ik ben gegaan van misschien 1x per jaar eens willekeurig ziek zijn naar echt elke 3 maanden toch wel iets.
 
Nee. Ik werk 99% thuis en mijn partner werkt ook meestal maar met een of twee andere mensen samen. De kans dat het hier binnenkomt is klein.
 
Zolang de aanbeveling enkel voor ouderen en risicopatiënten is, niet denk ik.

Als men het morgen aanbiedt op mijn werk (zoals de griepprik), zal ik de stap misschien wel sneller zetten.
 
Heb men uitnodiging voor men booster gisteren gehad, heb enkel de eerste 2 Covid vaccins laten zetten al die boosters overgeslagen ondanks dat ik immuunonderdrukkende medicatie neem, zie daar gewoon het nut niet van in zelf de griepspuit sla ik over (47 jaar)
 
Mensen zijn vooral vaker ziek of zieker omdat we 2 jaar met mondkapjes hebben rondgelopen en heel wat minder virussen en bacteriën aan mekaar hebben overgedragen waardoor ons immuunsysteem een aantal dingen is "vergeten" en luier is geworden. Die continu "training" die dat immuunsysteem kreeg is 2 jaar lang weggevallen.
In Japan en zuid-Korea draagt men vaak mondkapjes wanneer ze ziek zijn. Gebeurde al decennia voor de pandemie.

“Dit” probleem zien we helemaal niet in Azië.

Dus nee, ik denk niet dat de mondkapjes significante invloed hebben op onze immuunsysteem.
 
Nee.

Ook nog nooit een griepvaccin gaan halen, dus dat is in deze niet anders: geen risicopatiënt dus tenzij het een verplichting wordt op internationale reizen, is het ook niet nodig.
 
Nee
Ik heb 3x covid gehad. 1x voor het vaccin, 1x maand na mijn 2de vaccin en 1x half jaar na 3de vaccin telkens even ziek geweest. Daarna beslist om nooit meer een covid prik te halen. Voor mij werkt het duidelijk niet echt.
 
Ik twijfel. Ik heb nog nooit covid gehad (of toch niet dat ik weet), wel de vier vaccins trouw genomen. In december heb ik wel meer dan een week afgezien van de griep, dus ik ga dit keer wel het griepvaccin nemen. Alle andere jaren geweigerd, maar zo'n week wil ik niet nog eens.
 
Ja, maar nog aan het twijfelen wanneer.
In april natuurlijke covid-besmetting gehad en ik ga er vanuit dat ik nu nog wat natuurlijke antistoffen heb voor een paar maanden.
Dus planningswijs misschien eerder december of januari...
 
Terug
Bovenaan