Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

ga je ene halen?

  • ja

    Stemmen: 58 25,9%
  • nee

    Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

    Stemmen: 38 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    224
Individuele gevallen kan je ook niet gelijktrekken met de globale effectiviteit van de vaccins. Met vaccins verlaagt de kans op complicaties, het is bijlange geen garantie dat je geen covid gaat krijgen noch een garantie dat je geen complicaties kan krijgen.

Hier, met alle vaccinaties die iedereen kon krijgen:
besmetting 1: twee dagen extra vermoeid
besmetting 2: paar dagen snotneus
besmetting 3: 2 weken bed bijna niet uit geweest, maandenlang sukkelen met luchtwegen en conditie en in die nasleep daarbovenop gelijktijdig griep + longinfectie gekregen. Dat was dan de "milde" omicronvariant. Conclusie longarts: "Zonder vaccin was de kans groot dat je op intensieve lag".
 
Ik kan die denkwijze met de beste wil van de wereld niet begrijpen...

- Neemt vaccin (wat bedoeld is om symptomen minder zwaar te maken en de persoon te beschermen tegen zware gevallen)
- Krijgt COVID
- Symptomen zijn (zoals de bedoeling is) zeer licht
- 'Zie je wel, COVID is een grapje en vaccins zijn niet nodig!'
of 'Zie je wel, vaccins werken niet!'

Zo kan je niet winnen natuurlijk. Als het vaccin werkt is het zogezegd een bewijs dat het niet nodig is, en als het niet werkt (want zware gevallen kunnen nog steeds, ook al ben je gevaccineerd) al helemaal.

Dat is hetzelfde als die figuren die komen claimen dat vaccins niet nodig waren geweest 'want COVID is nu toch helemaal verdwenen'. Toevallig na een wereldwijde en grootschalige vaccinatiecampagne, maar goed, dat laten we maar zo. De vaccins waren niet nodig geweest.

Jezus toch.
 
Hell no. Ik was telkens zieker van de vaccinatie dan van covid zelf. Op mijn leeftijd en goede gezondheid heeft dat vaccin dus geen enkel nut.
Dat ze maar focussen op de ouderen en andere mensen met een zwakke afweer.
Dus met uw sterke afweer ben jij veel zieker van de vaccinatie terwijl mensen met een zwakke afweer veel zieker zouden zijn van covid dan van de vaccinatie? Klinkt volledig logisch.
 
Dus met uw sterke afweer ben jij veel zieker van de vaccinatie terwijl mensen met een zwakke afweer veel zieker zouden zijn van covid dan van de vaccinatie? Klinkt volledig logisch.

Is niet zo heel onlogisch hoor, jongere mensen hun weerstand reageert veel sterker en sneller op vaccinaties.
Ik was niet ziek ziek eh, maar na elk vaccinatie de dag erna toch wel heel grieperig. Dat terwijl de symptomen van de covid-besmettingen nooit erger waren dan een hoest(je) en smaak- en geurverlies.

En ik heb niet de indruk dat ik enige was. Mijn (schoon)ouders waren goed ziek van covid, en totaal niet van die vaccinaties. Vrienden van dezelfde leeftijd hadden vaak hetzelfde als mij: amper/mild ziek van covid, maar zieker van de spuiten.
 
In het algemeen: wat is het probleem om ziek te zijn na een vaccinatie, wetende dat dit een normale reactie is van het lichaam, zonder enige verdere consequenties.
Goed ziek zijn van een vaccinatie is van voorbijgaande aard, laat je niet op intensive care belanden en zal je geen long covid doen krijgen, dit in tegenstelling tot een natuurlijke besmetting waar die risico's er wel zijn.

Dus ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat ziek zijn nav een vaccinatie altijd wordt aangehaald als een reden om zich niet te laten (her)vaccineren.
 
Ik sla deze over, ik behoor niet tot de risicogroepen, en ik ben ook niet actief in de medische sector (als arts of verpleger vind ik het wel nuttig , omdat je dan continu in contact staat met risicopatiënten).
Overigens heb ik me nog nooit laten vaccineren tegen de griep. De laatste keer dat ik de griep nog gehad heb is al 10 jaar geleden. Meer kans dat ik ziek ben van het vaccin dan van de griep zelf.

Tenzij deze covid-variant plots veel gevaarlijker blijkt te zijn, laat ik mij niet vaccineren.
 
Dus de vaccinaties hebben hun effect bij jou niet gemist.
Ik weet het niet, mijn laatste vaccinatie was de 3e booster denk ik? Dat is toch al een hele tijd geleden. Als dat nog actief zou zijn in mijn lichaam waardoor ik bijna niet ziek was van een recente covid besmetting moet ik geen verdere booster nemen zeker.
 
Als dat niet verplicht is om te reizen naar bepaalde landen is mijn antwoord een duidelijke nee:

Van mijn derde vaccin ben ik serieus 'mottig' geweest dat ik twee a drie dagen geen poot kon uitsteken. Vorig jaar rond deze tijd dan corona opgelopen in Lissabon en dat heeft mij toen ook erger getroffen dan de gemiddelde mens. Hier ook de eerste vijf/zes dagen gewoon niks kunnen doen buiten 3/4 dag in mijn bed te liggen. Mijn reuk/smaak was ook pas terug na een maand of zo.

Zie dus niet in waarom ik het nog zou moeten nemen.
 
Vorig jaar rond deze tijd dan corona opgelopen in Lissabon en dat heeft mij toen ook erger getroffen dan de gemiddelde mens. Hier ook de eerste vijf/zes dagen gewoon niks kunnen doen buiten 3/4 dag in mijn bed te liggen. Mijn reuk/smaak was ook pas terug na een maand of zo.

Zie dus niet in waarom ik het nog zou moeten nemen.
Misschien omdat je anders in het ziekenhuis terechtgekomen was, of nog veel langer met die symptomen had gezeten? Niemand zegt dat vaccins je symptomen naar 0 herleiden. Jij kan toch niet weten hoe zwaar je verloop zonder vaccin was gegaan? Voor hetzelfde geld heeft dat vaccin je gered van de dood.
 
Is niet zo heel onlogisch hoor, jongere mensen hun weerstand reageert veel sterker en sneller op vaccinaties.
Ik was niet ziek ziek eh, maar na elk vaccinatie de dag erna toch wel heel grieperig. Dat terwijl de symptomen van de covid-besmettingen nooit erger waren dan een hoest(je) en smaak- en geurverlies.

En ik heb niet de indruk dat ik enige was. Mijn (schoon)ouders waren goed ziek van covid, en totaal niet van die vaccinaties. Vrienden van dezelfde leeftijd hadden vaak hetzelfde als mij: amper/mild ziek van covid, maar zieker van de spuiten.
Van de spuiten wist ik niets. Met covid heb ik, nu derde besmetting, steeds de raarste zaken meegemaakt. Nog nooit met gelijk welk ander infectie meegemaakt. Een greep: Onverklaarbare bloeddrukstijgingen (tot het zien van aura's), tachycardieën, zenuwproblemen, kuitkrampen... En als ik dacht er na 2 weken vanaf te zijn en ging sporten, dan konden ze me na 5 minuten op de bank leggen omdat alles wegdraaide.
Pneumoloog verschoot er achteraf niet van. Ze wist toen al goed dat covid een merkwaardig beestje is.
 
8 september heb ik deze mail ontvangen van men huisartsenpraktijk,

Dit jaar zal de COVID vaccinatie georganiseerd worden in onze eigen praktijk en bij de apotheek. Er zullen dit jaar geen vaccinatiecentra meer zijn.
Om dit logistiek haalbaar te maken hebben wij ervoor gekozen te vaccineren op 28/10/23. Vaccinatie is enkel mogelijk na afspraak, contacteer hiervoor ons secretariaat of uw arts.
De covid vaccins bestellen wij op voorhand en dient u dus niet mee te brengen.


De GRIEPvaccinatie zal dit jaar plaatsvinden op 11/11/23 in onze praktijk. Hiervoor kan u ook een afspraak maken op ons secretariaat of bij uw arts. Hier dient u wel zelf het vaccin mee te brengen.


Vaccinatie voor griep en covid wordt heden enkel aangeraden voor risicopatiënten, doch is beschikbaar voor iedereen indien gewenst.

• Personen ouder dan 65 jaar
• Zwangere vrouwen
• Personen met ernstige zwaarlijvigheid (obesitas)
• Personen met diabetes
• Personen met ernstige cardiovasculaire, pulmonale ziektes of chronische nierziekte.
• Mensen met een verzwakt immuunsysteem en/of kanker.

Voor verdere vragen kan u steeds bij uw arts terecht .

Aangezien mijn 5G ontvangst nog goed is pas ik voor deze prik .:hurrr:
 
Ik twijfel nog. De vorige heeft mn vrouw niet genomen en toen ze covid had heeft ze 5 dagen in haar bed gelegen dus liever een dag mottig van de vaccinatie dan zo ziek worden.
 
Voila, net gebeld door de apotheek waar ik op de lijst stond dat ze nu zaterdag al starten met vaccineren. Zaterdag dus mijn prik gaan halen.
(Was bedoeld om pas in oktober te starten maar gezien de covidcijfers stijgen starten ze er nu al mee.)
 
Ik heb alle vaccins gedaan maar deze ga ik overslaan. Time will tell als het de juiste keuze is. Ik behoor niet tot de risicogroep.
 
Terug
Bovenaan