Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

ga je ene halen?

  • ja

    Stemmen: 58 25,9%
  • nee

    Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

    Stemmen: 38 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    224
Tuurlijk wel. Het wordt betaald met ons belastinggeld so I'll take whatever I can get!

Serieus: ik zie geen enkele reden om het niet te doen, net zoals ik ook jaarlijks een griepvaccin in dank aanneem.
 
Klopt, tenzij verplicht zoals de eerste 2/3(?) vaccins die er waren in de covidperiode.

En hoe stel je dat vast? Niet. Je vertrouwt op uw eigen lichaam hè.
Stel je valt met jouw fiets en hebt heel wat schaafwonden.
Of je wordt gebeten door een hond.

Tetanusvaccinatie is niet in orde, maar de dokter zal het desgevallend nog meteen zetten ter bescherming.
Wat ga je doen in dat geval?
Ook weigeren en vertrouwen op jouw eigen immuniteit?
 
Ik bedoel eerder, ge neemt dus nooit een pijnstiller, onstekingsremmer, neusspray, noem maar op? En uw kinderen krijgen dan ook geen vaccinaties?
Stel je valt met jouw fiets en hebt heel wat schaafwonden.
Of je wordt gebeten door een hond.

Tetanusvaccinatie is niet in orde, maar de dokter zal het desgevallend nog meteen zetten ter bescherming.
Wat ga je doen in dat geval?
Ook weigeren en vertrouwen op jouw eigen immuniteit?
Ik heb gezegd dat ik geen voorstander ben, dus het is niet dat ik 100% tegen die middelen ben natuurlijk. Ik heb ook al wel eens een dafalgan of een nurofen genomen in mijn leven, maar zelden of raar aangezien het quasi nooit echt nodig is. Als ik bv. wordt gebeten door een hond, dat is een andere kwestie natuurlijk en dan wil ik gerust vertrouwen op het advies van een dokter.

Er zijn trouwens voldoende natuurlijke producten die je kan gebruiken voor bepaalde kwaaltjes. 'Tips van de bomma' of hoe je het ook zegt.
 
Ik heb gezegd dat ik geen voorstander ben, dus het is niet dat ik 100% tegen die middelen ben natuurlijk. Ik heb ook al wel eens een dafalgan of een nurofen genomen in mijn leven, maar zelden of raar aangezien het quasi nooit echt nodig is. Als ik bv. wordt gebeten door een hond, dat is een andere kwestie natuurlijk en dan wil ik gerust vertrouwen op het advies van een dokter.

Er zijn trouwens voldoende natuurlijke producten die je kan gebruiken voor bepaalde kwaaltjes. 'Tips van de bomma' of hoe je het ook zegt.
Voor ziektes die "tussen de oren zitten" gaan die inderdaad werken 😅 .
 
Dus als je wordt gebeten door een hond vertrouw je op het advies van een dokter maar wat betreft corona niet?
Kromme vergelijking hè. Als ik word gebeten door een hond dan moet er ingegrepen worden of ik krijg mogelijks tetanus. Of ik nu een booster neem of niet, ik kan nog altijd corona krijgen daarna.

Voor ziektes die "tussen de oren zitten" gaan die inderdaad werken 😅 .
Tussen de oren? Er zijn genoeg zaken waarvoor mensen naar medicatie grijpen. Misselijkheid, diarree, lichte hoofdpijn, ... Er zijn genoeg natuurlijke producten die je daarvoor kan gebruiken. Gember bv. om maar iets te zeggen.

Nogmaals: ik ben niet tegen vaccins en dergelijke, maar ik probeer zo'n dingen te beperken tot wanneer het niet anders kan. Een booster valt daar dus niet onder naar mijn mening.

Oh ja, nog vergeten te reageren op een van uw vorige vragen: ik heb geen kinderen trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Als "natuurlijke" producten echt werken dan kan je die werkzame stof veelal in hogere dosis vinden in een geneesmiddel (en zonder een hoop "natuurlijke" onzuiverheden die gevaarlijk kunnen zijn).

Die opdeling van natuurlijk vs onnatuurlijk slaat op niets en wordt vooral gebruikt in kringen met een bedenkelijke kijk op of kennis van chemie en geneeskunde.
 
Kromme vergelijking hè. Als ik word gebeten door een hond dan moet er ingegrepen worden of ik krijg mogelijks tetanus. Of ik nu een booster neem of niet, ik kan nog altijd corona krijgen daarna.


Tussen de oren? Er zijn genoeg zaken waarvoor mensen naar medicatie grijpen. Misselijkheid, diarree, lichte hoofdpijn, ... Er zijn genoeg natuurlijke producten die je daarvoor kan gebruiken. Gember bv. om maar iets te zeggen.

Nogmaals: ik ben niet tegen vaccins en dergelijke, maar ik probeer zo'n dingen te beperken tot wanneer het niet anders kan. Een booster valt daar dus niet onder naar mijn mening.

Oh ja, nog vergeten te reageren op een van uw vorige vragen: ik heb geen kinderen trouwens.
Voor tetanus bestaat er ook een vaccin natuurlijk.

:sop:
 
Kromme vergelijking hè. Als ik word gebeten door een hond dan moet er ingegrepen worden of ik krijg mogelijks tetanus. Of ik nu een booster neem of niet, ik kan nog altijd corona krijgen daarna.


Tussen de oren? Er zijn genoeg zaken waarvoor mensen naar medicatie grijpen. Misselijkheid, diarree, lichte hoofdpijn, ... Er zijn genoeg natuurlijke producten die je daarvoor kan gebruiken. Gember bv. om maar iets te zeggen.

Nogmaals: ik ben niet tegen vaccins en dergelijke, maar ik probeer zo'n dingen te beperken tot wanneer het niet anders kan. Een booster valt daar dus niet onder naar mijn mening.

Oh ja, nog vergeten te reageren op een van uw vorige vragen: ik heb geen kinderen trouwens.
Gember is natuurlijk geen product van de bomma. Dat wordt gewoon in medicijnen gebruikt. Vooral inderdaad tegen misselijkheid. Soit, ieder zijn ding natuurlijk en zoals gezegd, ik weet ook nog niet of ik voor mijn booster ga, maar blijf me verbazen over de redenen. Ik heb het gevoel dat internet toch vaak de schuldige is wat betreft covidvaccins.
 
Gember is natuurlijk geen product van de bomma. Dat wordt gewoon in medicijnen gebruikt. Vooral inderdaad tegen misselijkheid. Soit, ieder zijn ding natuurlijk en zoals gezegd, ik weet ook nog niet of ik voor mijn booster ga, maar blijf me verbazen over de redenen. Ik heb het gevoel dat internet toch vaak de schuldige is wat betreft covidvaccins.
Niks tegen gember, en uiteraard is de link met COVID een grap.

Maar ik vind het altijd interessant hoe bv. zo'n vaccin dan wantrouwend wordt bekeken, na klinische tests, een hele gecontroleerde productieketen, en onder de globale "spotlights".

Maar pak nu een "natuurlijk" middel zoals gember: grootste producenten zijn Indië, Nigeria, en China. Daarvan vertrouwen we dan dat arme boer Patil, Ugo, Li niet aan het boeren is naast een site vol zware metalen en dat heel die transportketen ok is?

Ik vind dat onlogisch. Voedingssupplementen zijn sowieso al minder gereguleerd dan medicijnen of vaccins.
 
Niks tegen gember, en uiteraard is de link met COVID een grap.

Maar ik vind het altijd interessant hoe bv. zo'n vaccin dan wantrouwend wordt bekeken, na klinische tests, een hele gecontroleerde productieketen, en onder de globale "spotlights".

Maar pak nu een "natuurlijk" middel zoals gember: grootste producenten zijn Indië, Nigeria, en China. Daarvan vertrouwen we dan dat arme boer Patil, Ugo, Li niet aan het boeren is naast een site vol zware metalen en dat heel die transportketen ok is?

Ik vind dat onlogisch. Voedingssupplementen zijn sowieso al minder gereguleerd dan medicijnen of vaccins.
Mja wegens de snel veranderende mutaties worden de nieuwere vaccins ook niet meer rigoreus getest. Bon ben nu ook geen moleculair bioloog dus ik weet niet hoe je eerdere data kan samenleggen met huidige data maar ergens kan je toch ook niet zeggen dat het vaccin getest wordt zoals vroeger.

https://www.nbcnews.com/health/heal...ew-covid-boosters-data-tests-people-rcna45387

Because the Biden administration has pushed for a fall booster campaign to begin in September, the mRNA vaccine-makers Pfizer-BioNTech and Moderna have only had time to test the reformulated shots in mice, not people. That means the Food and Drug Administration is relying on the mice trial data — plus human trial results from a similar vaccine that targets the original omicron strain, called BA.1 — to evaluate the new shots, according to a recent tweet from the FDA commissioner, Dr. Robert Califf.
 
Dan noemen ze dat "gemagnetiseerd gember verrijkt met essentiële mineralen" en vragen ze er belachelijk veel geld voor in een obscure homeopatische webshop.
To be fair, ze verdunnen dat dan wel tot 0.0000006%. Zelfs van de zware metalen zou ik dan niet bang zijn... 😁
 
Stel je valt met jouw fiets en hebt heel wat schaafwonden.
Of je wordt gebeten door een hond.

Tetanusvaccinatie is niet in orde, maar de dokter zal het desgevallend nog meteen zetten ter bescherming.
Wat ga je doen in dat geval?
Ook weigeren en vertrouwen op jouw eigen immuniteit?
Maar Tetanus is al veel langer bekend, net als andere ziekten zoals mazelen, pokken, Polio. Als ze morgen alsnog een pokkenvaccin uitdelen dan zou ik dat direct aanvaarden, idem met HPV.


Wat mij vooral stoort: in 2020 had ik al quasi meteen prijs met de corona, nadien in de winter nog eens prijs. Dat is al 2 keer zonder vaccin. Je kan dan toch al vertrouwen op je immuniteit?

Nadien pas de 2 vaccins in de zomer van 2021 om een pasje te hebben om op reis te gaan. Ik had dus al 2 keer Corona gehad zonder veel ziek te zijn.

Ik begrijp dus niet goed waarom men alsnog mensen zoals ik moest vaccineren, mensen die amper ziek worden van Corona.

Je doet dan die 2 vaccins, onder lichte druk (CST), familie, enkele maanden later blijkt dat dit plots niet voldoende is. Ik had dan weeral Corona, waardoor ik gelukkig een certificaat van herstel had en verlost was van die booster.

Dit is toch gewoon achter de feiten aanlopen? We zijn ondertussen al meer dan 2 jaar verder sinds dat laatste vaccin. Als er iets nieuw uitbreekt, of meekomt met de gigantische vluchtelingenstroom uit Afrika, dan zullen we toch hopeloos te laat zijn, daar kan die booster niks aan veranderen. Daar wordt echter amper bij stil gestaan.
 
Ik ben wel van plan die booster te nemen.
Ik ben al wat ouder, en beschouw dit toch nog altijd als een extra training van mijn immuunsysteem.

Een collega van me, die nog relatief jong is, is enkele weken geleden 2-3 dagen echt heel erg ziek geweest (hoge koorts, gewoon niet uit bed gekomen), terwijl ze van vorige infecties veel minder last had.
 
Terug
Bovenaan