Muñoz
Well-known member
Nu verschuif je je argument van 'de moeite niet waard' naar de totale maatschappelijke kost die we in rekening moeten nemen. Dat is een heel ander standpunt.
En inderdaad, ik kan me best inbeelden wat die huisarts zou zeggen. Niet ja, niet nee, maar een genuanceerd advies in functie van de *context* van de patiënt. Denk je nu echt dat een huisdokter gewoon zou zeggen: huh Munoz, ne gezonde 25jarige kerel moet die vaccinatie toch niet heb en. Gij zijt STERK
Ik begrijp niet goed waarom je er zo een zwart-wit verhaal van wilt maken. Ongelooflijk dat alle uitleg alle info van de afgelopen jaren niet blijkt door te dringen. Je mag gerust vinden dat het niet nodig is voor jou, maar gebruik dat aub goede argumenten. Want het is niet alsof ze niet bestaan...
Tuurlijk is het niet zwart-wit, zeg ik ook niet. Veel mensen zullen ergens in de lichtgrijze zone rondzweven en voor zichzelf de keuze moeten maken of ze het de moeite vinden.
Voor mij persoonlijk is het de moeite en de mogelijke last het (voor mij) verwaarloosbare voordeel totaal niet waard. En dat is een afweging die ik in minder dan een seconde heb gemaakt. Ik heb corona zowel voor en na de vaccinaties gehad, en ik was daar nooit noemenswaardig ziek van. Van de vaccinaties was ik elke keer wel zieker dan van de covidbesmetting in 2020. Dus ik zie niet in waarom ik persoonlijk de zoveelste booster zou moeten gaan halen. En zo zullen er waarschijnlijk nog veel mensen zijn, en ik zie niet in met welke argumenten je nog moet afkomen. Voor de nieuwe/komende variant(en) moet je het toch niet meer doen, want die 'zwakken' toch alleen maar af.
Bon, I rest my case. Jullie mogen die vaccinaties zo vaak gaan halen als jullie willen, ik zie er voor mezelf geen voordelen in. Moest ik niet elke keer ziek zijn geworden van dat vaccin, dan liet ik ze wrs ook zetten en passant dat ik nog eens bij de apotheek binnenspring.