Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

ga je ene halen?

  • ja

    Stemmen: 58 25,9%
  • nee

    Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

    Stemmen: 38 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    224
Quote dan ook wel ineens alles:

The additional benefit of vaccine-induced immunity? Fewer downsides.

  • Both immunity types start to wane within 60 to 90 days, depending on how your body reacts
  • Getting the virus comes with more risks, including the potential to develop severe illness, long-COVID or death
Vaccination helps protect against the most serious risks. “Yes, the vaccine has a few rare serious adverse events associated with it,” says infectious diseases expert Mark Rupp, MD. “However, the risk of adverse events is much lower than the substantial risks of serious infection and the risk of long-COVID that you get with the disease.”
The bottom line: If you’ve had COVID-19, don’t miss out on the more robust immunity you will establish by getting a vaccine booster a few months after infection.
Study findings indicate that the protection offered by a previous infection does not abolish the need for vaccination. Infection-induced immunity wanes rapidly, and vaccination increases the durability of protection.

Dus neen, 'vertrouwen op je immuunsysteem' is nog steeds geen goed idee en ja: je laten vaccineren is nog steeds een goed idee. Nogmaals: niet noodzakelijk op dit moment voor gezonde jonge mensen (en dat zeg ik al heel de tijd) maar zeker geen 'eerder negatieve' balans zoals hier werd geopperd of 'totaal nutteloos'.

Ik heb de post waarin dat citaat staat aangepast met een edit. Dat ontkracht niks aan de andere zaken die ik zei, maar voor de duidelijkheid is dat het beste.
 
Zou niet weten waarom. Heb vorige keer ook maar net de nodige vaccins gehaald tot ik m'n mensenrechten terugkreeg.
Daarbovenop fameus ziek geweest van het laatste vaccin en zowel voor als na de vaccinaties nooit covid gehad voor zover ik gemerkt heb. Sinds de zwarte periode ben ik af en toe ziek, daarvoor was ik nooit ziek. Of dat nu door het vaccin komt, de mondkapjes, of de gevangenisstraf die iedereen kreeg weet ik uiteraard niet, maar ik ga dus ook het risico niet lopen om m'n immuunsysteem nog meer om zeep te helpen.
 
Of dat nu door het vaccin komt, de mondkapjes, of de gevangenisstraf die iedereen kreeg weet ik uiteraard niet, maar ik ga dus ook het risico niet lopen om m'n immuunsysteem nog meer om zeep te helpen.
Nogal een dramatische post zeg. Ik kan je echter geruststellen: vaccins helpen je immuunsysteem niet om zeep.

 
Nogal een dramatische post zeg. Ik kan je echter geruststellen: vaccins helpen je immuunsysteem niet om zeep.

Bij mij ligt de gang van zaken van toen nog altijd zwaar en zal die niet zo snel/nooit vergeten ook.
Ben niet per se tegen vaccins zolang er een vrije keuze is. Ik zie het nut er alleszins niet van in voor mezelf en ga er dus niet voor gaan, mede door de slechte ervaring die ik er eerder mee had. Als ik weer beperkingen opgelegd zal krijgen met die keuze bekijk ik het weer, maar ik hoop dat we die richting nooit meer uit zullen gaan.
 
Zeggen dat het vaccin niet 100% veilig is, zorgt er dus voor dat je posts gedelete worden door een moderator... ook al is het inmiddels duidelijk dat het zo is, zoals elk medicijn zijn er bijwerkingen, inclusief ernstige.
Waarom dat zou moeten leiden tot het moderaten en/of verwijderen van een post is me een raadsel.

Die data is publiekelijk beschikbaar, inclusief op bijsluiter van het product.
Als je die al ooit zou gelezen hebben, voor diegene die te het teveel moeite vinden, hierbij linkje:

 
Laatst bewerkt:
Bij mij ligt de gang van zaken van toen nog altijd zwaar en zal die niet zo snel/nooit vergeten ook.
Ben niet per se tegen vaccins zolang er een vrije keuze is. Ik zie het nut er alleszins niet van in voor mezelf en ga er dus niet voor gaan, mede door de slechte ervaring die ik er eerder mee had. Als ik weer beperkingen opgelegd zal krijgen met die keuze bekijk ik het weer, maar ik hoop dat we die richting nooit meer uit zullen gaan.
Je moest het vaccin toen ook niet genomen hebben. Het was nog steeds vrije keuze.
 
Zeggen dat het vaccin niet 100% veilig is, zorgt er dus voor dat je posts gedelete worden door een moderator... ook al is het inmiddels duidelijk dat het zo is, zoals elk medicijn zijn er bijwerkingen, inclusief ernstige.
Waarom dat zou moeten leiden tot het verwijderen van een post is me een raadsel.
Omdat je teveel met een alu hoedje op rondloopt misschien?

Neem dan ook geen dafalgan, daar zijn ook al mensen van gestorven door een verkeerde reactie of bijwerking. Een vaccin is geen complot and as far as I am aware, you are not a doctor dus uw 'mening' is natuurlijk irrelevant in een medische kwestie.
 
Omdat je teveel met een alu hoedje op rondloopt misschien?

Neem dan ook geen dafalgan, daar zijn ook al mensen van gestorven door een verkeerde reactie of bijwerking. Een vaccin is geen complot and as far as I am aware, you are not a doctor dus uw 'mening' is natuurlijk irrelevant in een medische kwestie.
Dus daarom is mijn antwoord ook NEE.

Heeft niets met een alu hoed te maken, dat maak jij ervan, nog minder met dafalgan wat een reactief medicijn is en geen onderdeel uitmaakt van een preventieve vaccinatie.
 
Omdat je teveel met een alu hoedje op rondloopt misschien?

Neem dan ook geen dafalgan, daar zijn ook al mensen van gestorven door een verkeerde reactie of bijwerking. Een vaccin is geen complot and as far as I am aware, you are not a doctor dus uw 'mening' is natuurlijk irrelevant in een medische kwestie.

Hij spreekt toch niet over een complot...

Maar het vaccin werd wel als 100% veilig en effectief gepromoot wereldwijd.
En zijn mening is best relevant voor hemzelf daar het zijn beslissing is.
 
Zowel mijn vader als ik hadden al een virale infectie toen we ons zaterdag lieten vaccineren. Ik ben opvallend meer moe (zelfs 9u geslapen vannacht) en meer last van de spieren.
Mijn vader vroeg me terloops of ik er last van had? Hij wou gewoon eens polsen... want hij heeft veel spierpijn en hoofdpijn.

Dan kunnen we zeggen dat het vaccin de grote boosdoener is die ons veel last bezorgt... Of ons immuniteitssysteem wordt extra op de proef gesteld omdat het al verzwakt was. 🤷‍♀️
 
Zowel mijn vader als ik hadden al een virale infectie toen we ons zaterdag lieten vaccineren. Ik ben opvallend meer moe (zelfs 9u geslapen vannacht) en meer last van de spieren.
Mijn vader vroeg me terloops of ik er last van had? Hij wou gewoon eens polsen... want hij heeft veel spierpijn en hoofdpijn.

Dan kunnen we zeggen dat het vaccin de grote boosdoener is die ons veel last bezorgt... Of ons immuniteitssysteem wordt extra op de proef gesteld omdat het al verzwakt was. 🤷‍♀️
Dan ben je slecht geinformeerd door de injecterende arts of andere persoon.
Het is aanbevolen bij een ziekte beeld om te wachten met injectie tot de persoon in kwestie hersteld is, dat is trouwens niet enkel zo voor het covid vaccin, maar voor alle vaccinaties.

Alvorens er weer een Alu hoedje verwijzing komt...
 
Dan ben je slecht geinformeerd door de injecterende arts of andere persoon.
Het is aanbevolen bij een ziekte beeld om te wachten met injectie tot de persoon in kwestie hersteld is, dat is trouwens niet enkel zo voor het covid vaccin, maar voor alle vaccinaties.

Alvorens er weer een Alu hoedje verwijzing komt...
Aangezien mijn moeder risicopatiënt is en we al 5 dagen ziek waren, hebben wij de beslissing genomen niet te wachten.
Wat je zegt, klopt. Wel op dag 3 toen ik ziek was een test gedaan.
 
Zeggen dat het vaccin niet 100% veilig is, zorgt er dus voor dat je posts gedelete worden door een moderator... ook al is het inmiddels duidelijk dat het zo is, zoals elk medicijn zijn er bijwerkingen, inclusief ernstige.
Waarom dat zou moeten leiden tot het moderaten en/of verwijderen van een post is me een raadsel.
Kan zijn dat je dat zo niet bedoelt, maar er komen hier mensen om info in te winnen over vaccins, en dan zijn van die niet-onderbouwde posts die stellen dat vaccins niet 100% veilig zijn op zijn zachtst gezegd tendentieus. Geen enkel medicijn is 100% veilig, dat weet iedereen. Dat de vaccins bijwerkingen hebben was trouwens ook al van dag 1 duidelijk.

Wanneer iemand echter komt posten dat vaccins niet 100% veilig zijn dan gaat dat voor veel mensen toch richting 'ze zijn niet genoeg getest'/'ze zijn een experiment' en weet ik veel. Medisch gezien zijn die wel 100% veilig, of toch allesinds niet onveiliger dan andere vaccins of geneesmiddelen. In dat opzicht kreeg je dus terechte commentaar: als je zo redeneert dan mag je ook geen Dafalgan nemen, mag je geen vaccin nemen tegen Polio, ... Niks is 100% veilig (zonder bijwerkingen).

Je claimt in die post ook dat 'de impact op niet-risico patienten zeer gering is' en dat is ook een zeer twijfelachtige claim.

Al bij al staat daar een terechte duiding bij je post vind ik.
 
Zowel mijn vader als ik hadden al een virale infectie toen we ons zaterdag lieten vaccineren. Ik ben opvallend meer moe (zelfs 9u geslapen vannacht) en meer last van de spieren.
Mijn vader vroeg me terloops of ik er last van had? Hij wou gewoon eens polsen... want hij heeft veel spierpijn en hoofdpijn.

Dan kunnen we zeggen dat het vaccin de grote boosdoener is die ons veel last bezorgt... Of ons immuniteitssysteem wordt extra op de proef gesteld omdat het al verzwakt was. 🤷‍♀️

Of misschien zit er ook een stevige persoonlijke afhankelijkheid in hoe je immuunsysteem reageert?

Hier thuis heeft the big boss bij meerdere shots wel beperkt last gehad, terwijl ik dat dan weer helemaal niet had. Zelf vorige week net Yellow fever + Hep A + Polio tegelijk gehad, en ook daar helemaal geen last van gehad, terwijl ze me ook griep-like symptomen hadden voorspeld.

Enkel wel een idioot stijve arm na de covid-shots, terwijl die 3 shots vorige week dan ook weer helemaal niets deden. Me dunkt gebruikten die massa-covid-spuiters eerder een slagers-techniek :biglaugh: .
 
Kan zijn dat je dat zo niet bedoelt, maar er komen hier mensen om info in te winnen over vaccins, en dan zijn van die niet-onderbouwde posts die stellen dat vaccins niet 100% veilig zijn op zijn zachtst gezegd tendentieus. Geen enkel medicijn is 100% veilig, dat weet iedereen. Dat de vaccins bijwerkingen hebben was trouwens ook al van dag 1 duidelijk.

Wanneer iemand echter komt posten dat vaccins niet 100% veilig zijn dan gaat dat voor veel mensen toch richting 'ze zijn niet genoeg getest'/'ze zijn een experiment' en weet ik veel. Medisch gezien zijn die wel 100% veilig, of toch allesinds niet onveiliger dan andere vaccins of geneesmiddelen.
In dat opzicht kreeg je dus terechte commentaar: als je zo redeneert dan mag je ook geen Dafalgan nemen, mag je geen vaccin nemen tegen Polio, ... Niks is 100% veilig (zonder bijwerkingen).

Je claimt in die post ook dat 'de impact op niet-risico patienten zeer gering is' en dat is ook een zeer twijfelachtige claim.

Al bij al staat daar een terechte duiding bij je post vind ik.
Huh?
 
Terug
Bovenaan