FINALE aflevering: De Mol 2023

Wie is de mol?


  • Totaal aantal stemmers
    164
  • Opiniepeiling gesloten .
Lancelot ziet er mij wel zeer intelligent uit. Vraag me ook af waar het verschil dan zat in de uiteindelijk vragen. Ik veronderstel dat hij die tip heeft genomen dan? Ze zaten beide op Comfort, dus gedetailleerde vragen gaan de doorslag hebben gegeven vermoed ik.
Comfort heeft zelf de tip genomen, werd getoond op het laatste. Het kan ook dat de score hetzelfde is (=waarschijnlijk gegeven dat ze alletwee op comfort zaten) en dan komt het op tijd neer.

Edit: ik zat blijkbaar fout, als het gelijkspel is komen er extra vragen :).
 
Laatst bewerkt:
Lancelot ziet er mij wel zeer intelligent uit. Vraag me ook af waar het verschil dan zat in de uiteindelijk vragen. Ik veronderstel dat hij die tip heeft genomen dan? Ze zaten beide op Comfort, dus gedetailleerde vragen gaan de doorslag hebben gegeven vermoed ik.
Denk dat enkel Commy de tip nam. Als mol wil ge toch zeker 1k uit de pot.

Lancelot lijkt me zeker intelligent in het spel, maar heeft denk ik toch echt wel bewust gemold (mag ik hopen).
 
Lancelot ziet er mij wel zeer intelligent uit. Vraag me ook af waar het verschil dan zat in de uiteindelijk vragen. Ik veronderstel dat hij die tip heeft genomen dan? Ze zaten beide op Comfort, dus gedetailleerde vragen gaan de doorslag hebben gegeven vermoed ik.
Enkel Comfort heeft de tip genomen, was te zien in een stukje na de afl.
 
Comfort heeft zelf de tip genomen, werd getoond op het laatste. Het kan ook dat de score hetzelfde is (=waarschijnlijk gegeven dat ze alletwee op comfort zaten) en dan komt het op tijd neer.
Dan komt er een tweede sessie zoals twee seizoenen geleden met Lennart.
 
Comfort heeft zelf de tip genomen, werd getoond op het laatste. Het kan ook dat de score hetzelfde is (=waarschijnlijk gegeven dat ze alletwee op comfort zaten) en dan komt het op tijd neer.
Tijd speelt geen rol bij het eindspel. Bij gelijkspel zijn er extra vragen.
 
Verschiet er niet van dat Lance wint, heel slim en beredeneert.

Leuk seizoen toch alweer. Commy ook gewoon een heel aangenaam persoon. Niet toevallig de single die met niemand rekening moet houden in de voorbereiding.
 
Denk dat enkel Commy de tip nam. Als mol wil ge toch zeker 1k uit de pot.

Lancelot lijkt me zeker intelligent in het spel, maar heeft denk ik toch echt wel bewust gemold (mag ik hopen).
Ik ben eigenlijk verbaasd dat de andere twee gewoon geen tip genomen hebben. Zo zeker van hun stuk dat ze op alles correct konden antwoorden? Voor 27k te winnen zou ik ook 1000 opofferen om mijn kans te vergroten. Zelfs als je de mol hebt moet je nog alle details en groepscomposities onthouden, en ik kan me goed voorstellen dat ze gemist hebben dat commy iets met haar mond deed in de diner.
 
Die tips waren echt wel zeer nuttig. Je kan het antwoord gewoon niet weten zonder die tip (enkel gokken).
 
Mooie finale van een heerlijk seizoen. Ik heb Commy heel lang volstrekt uitgesloten, maar zat na de vorige aflevering toch tussen haar en Toos (na gedwongen van eerst de Thomas en dan Ruben tunnel te komen :laugh:) te twijfelen. Op de poll hier op Toos gestemd, op een andere poll Comfort :unsure:. Na de aflevering vandaag werd het wel duidelijk dat het Toos zeker niet was.

De follow the money-theorie liegt wederom niet, al worden de prijzen pas op de meet uitgedeeld (Thomas zat tot zijn exit onder Comfort). Beetje jammer dat Lancelot wint, had toch liever Toos gezien. Maar soit. Mooie mol, benieuwd naar al haar acties.

En dan weer het zwarte gat voor een jaar :(
 
Mooie finale van een heerlijk seizoen. Ik heb Commy heel lang volstrekt uitgesloten, maar zat na de vorige aflevering toch tussen haar en Toos (na gedwongen van eerst de Thomas en dan Ruben tunnel te komen :laugh:) te twijfelen. Op de poll hier op Toos gestemd, op een andere poll Comfort :unsure:. Na de aflevering vandaag werd het wel duidelijk dat het Toos zeker niet was.

De follow the money-theorie liegt wederom niet, al worden de prijzen pas op de meet uitgedeeld (Thomas zat tot zijn exit onder Comfort). Beetje jammer dat Lancelot wint, had toch liever Toos gezien. Maar soit. Mooie mol, benieuwd naar al haar acties.

En dan weer het zwarte gat voor een jaar :(
Inderdaad, na de proeven had ik ook Toos uitgesloten. Eigenlijk leek Lance weeral maar eens de mol vandaag.. 😀
 
Wel zeer straf dat Toos vermoedde dat weinig drukken op die rode knop een voordeel zou opleveren. Zo logisch vond ik dat niet bij het enkel aanhoren van die tip.

Toos had eigenlijk wel moeten winnen. Veel sterker dan Lance in de proeven.

Ook wel benieuwd of Lance en Ruben bewust gemold hebben of zijn ze werkelijk zo klungelig/dom?
Volgens mij had Lancelot ons Comfort door bij die Jolly Jumper, en is daar bij blijven doorbomen/zoeken bij Commy. Lancelot kent zijn klassiekers.
 
Godverdekke zowel de winnaar als de mol verkeerd gegokt.

Mijn eerste fout gok van de mol ooit was toen met Lennart en dit is nu mn tweede, ik begin het te verliezen jongens. :(

Ze heeft verdomd goed geacteerd bij die DeLorean proef want het was daardoor dat ik haar niet verdachte, zo emotioneel dat ze was.
Plezant als je bij haar op consultatie moet nu 🥴
 
Raar toch wat Toos deed in die kamer met vrijstellingen. Meestal kost een vrijstelling of pasvraag geld aan de groep. Hier kon hij makkelijk een vrijstelling pakken en 3000 euro voor de groepspot verdienen, wat toch een goed excuus was. Enige reden om het niet te doen is de mol zijn, maar hij is het dus niet :biglaugh: Toch straf hoe sterk het groepsgevoel het van de individuele keuzes heeft gewonnen dit jaar.
Lijkt me niet zo raar toch? Toos wilde zich net verdacht maken bij de rest van de groep zodat er velen op hem zaten en daardoor voor hem eruit gingen liggen.

Al sinds aflevering 2 op Comfort en zowel de winnaar als de mol juist. Bij het vallen van die lamp was dat zo fake geacteerd en ze heeft zo vaak te obvious zitten mollen dat het niet schoon was. Wel jammer dat ze in de mind games (bij het duel schieten en kaartspel in dat café met de mol) geen (grote) rol speelde.
 
Alhoewel ik het een leuk seizoen vond om naar te kijken, vond ik het vrij hopeloos om Comfort als mol te kunnen ontmaskeren als kijker.
Ofwel hebben we heel veel niet te zien gekregen, ofwel heeft ze gewoon weinig gemold. Maar vooral af en toe heel onmolse dingen gedaan.

Dat met die bus (geel vs. groen): ik veronderstel dat op dat moment iedereen op de bus haar al als hoofdverdachte had, en dat ze dit zelf ook wist. Dat is dan het enige moment in het hele seizoen dat ze heel sterk uit de hoek kwam als mol.
MAAR dat betekent ook dat iedereen haar al als hoofdverdachte had, dus ben je dan een sterke mol? Ik dacht het niet...

Je kan dan hetzelfde zeggen over Commy die daar gewoon de oplossing gaf over wat ze moesten doen in die long. Toch ook gewoon zeer vreemd om dat te doen als mol?
Dit is idd nog zo'n voorbeeld waarbij je denkt: wtf. Als mol alles in de juiste richting duwen. Ok, ze had al 1000 euro uit de groepspot gehaald (erg gemakkelijk uiteraard), maar draagt dan wel bij aan het behalen van 3000 euro doordat ze op tijd waren.
Kan zijn dat wij als kijker niet genoeg gezien hebben, natuurlijk.


Ach ja, het doet me wat denken aan een aantal jaar geleden Alina als mol. Was toen ook maar heel slapjes allemaal op vlak van sabotages.
Blijft natuurlijk leuke tv - uitkijken naar volgend seizoen.
 
Comfort bv. ook eigenhandig geld in de pot gebracht door last-minute nog tegen Toos te zeggen dat dat hoedje niet op de kop van de kip stond, toen met die foto's. Gewoon vreemd...
 
Comfort bv. ook eigenhandig geld in de pot gebracht door last-minute nog tegen Toos te zeggen dat dat hoedje niet op de kop van de kip stond, toen met die foto's. Gewoon vreemd...
Waarschijnlijk had ze gehoopt dat hij niet op tijd klaar was om die goed te zetten.

Ik zat ook de hele tijd op Toos, maar tijdens de laatste aflevering werd het duidelijk dat het Commy was.

Vooral de loop- en busproef maakten Commy niet verdacht. Maar nu is het mij wel duidelijk dat Toos toen wist dat Commy de mol was en Ruben volgde voor de kleur. En natuurlijk de productie die haar wat onder de radar probeer te houden zeker?
 
Lancelot ziet er mij wel zeer intelligent uit. Vraag me ook af waar het verschil dan zat in de uiteindelijk vragen. Ik veronderstel dat hij die tip heeft genomen dan? Ze zaten beide op Comfort, dus gedetailleerde vragen gaan de doorslag hebben gegeven vermoed ik.
Ik vind dat dus totaal niet. Das iemand die met (te) veel zelfvertrouwen wat voor zich uitlult. Hoe veel proeven dat die heeft verknald door niet na te denken. In elk geval had ik het Toos 100x meer gegund, die was tenminste oprecht sympathiek en ook nog eens goed in het spel het merendeel van de tijd.

Was in elk geval top TV, veel van genoten.
 
Na de DeLorean aflevering was ik vrij zeker. onopvallend maar toch efficiënt.

Ik denk dat in veel situaties zij de touwtjes in handen had en soms niet hoefde in te grijpen. De bunkerproef komt ze op de perfecte plek terecht en kan zich ‘onverdacht’ maken door haar code te geven als Ruben weigert. Wetende dat Toos en Lancelot haar viseerde ging ze voor het juiste antwoord met de kleuren omdat ze verwachte dat ze Ruben gingen volgen.

Dat is gokken en bluffen op hoog niveau. En dat werkte. Zoals elk jaar ga je mensen hebben die zeggen ‘zwakke mol’, maar het lijkt me gewoon een heel intelligente mol dit jaar.
 
Terug
Bovenaan