FINALE aflevering: De Mol 2023

Wie is de mol?


  • Totaal aantal stemmers
    164
  • Opiniepeiling gesloten .
Dit jaar geen kans om boekjes van anderen te winnen? Altijd al mijn vragen bij gehad over hoe 'nuttig' dit is, zou mijn eigen idee alleen maar kunnen vertroebelen
Als je een molboekje hebt van een late afvaller, en die heeft veel geschreven, kan daar wel info in staan die jij nog niet had. Ook al zat die persoon te focussen op een andere kandidaat. Het kan altijd dat je bepaalde details niet over jouw kandidaat niet wist of niet zeker wist en die je dan zo kan te weten komen.

Maar de vragen die ze gisteren konden winnen waren veel nuttiger. Effectief toch een speciale groep dit jaar, buiten de allereerste aflevering heel weinig voor eigen gewin gegaan.
 
Maar de vragen die ze gisteren konden winnen waren veel nuttiger. Effectief toch een speciale groep dit jaar, buiten de allereerste aflevering heel weinig voor eigen gewin gegaan.
Klopt, ik ging ervan uit dat iedereen voor de extra vraag ging gaan en dus min 3000euro. Want uit het verleden heb je reeds geleerd dat de finale soms gelijke stand heeft en die extra vraag doorslaggevend kan zijn. Het kan haast niet anders dat Lancelot en Toos van elkaar wisten dat ze op commy zaten en een pact gesloten hebben om niet voor eigen gewin te gaan maar voor de pot. Leuk om ook eens zo'n groep te zien.
 
Ik vond dit het beste seizoen sinds de reboot. Leuke groep, leuke proeven, fantastische locaties en heel mooi in beeld gebracht.
Als kers op de taart zat ik ook nog eens op de juiste mol. (na het wegvallen van Thomas)
 
Één van de leukste seizoenen in de laatste jaren, alleen de "stunt" met de DeLorean kan ik maar matig appreciëren, De Mol had daar niet in mogen zitten en een rood scherm krijgen, dat gaat in mijn aanvoelen tegen het concept van het programma in.

Als een mol in eender welke aflevering de vragenlijst slecht had ingevuld was hij of zij ook in het programma gebleven met een groen scherm.
 
Laatst bewerkt:
Één van de leukste seizoenen in de laatste jaren, alleen de "stunt" met de DeLorean kan ik maar matig appreciëren, De Mol had daar niet in mogen zitten en een rood scherm krijgen, dat gaat in mijn aanvoelen tegen het concept van het programma in.

Als een mol in eender welke aflevering de vragenlijst slecht had ingevuld was hij of zij ook in het scherm gebleven met een groen scherm.
Helemaal mee eens.
 
Dit jaar geen kans om boekjes van anderen te winnen? Altijd al mijn vragen bij gehad over hoe 'nuttig' dit is, zou mijn eigen idee alleen maar kunnen vertroebelen.
Da's mij ook opgevallen, normaal doen ze altijd wel een of ander iets met die molboekjes elke seizoen. Nu was dat niet zo, vorig jaar ook niet en het jaar dervoor (met Lennart als mol) ook niet maar kan me vergissen.

Een ander kleinigheidje dat me opviel: zowat elk seizoen doen ze wel 1 proef dan in een stad doorgaat waar je veel andere mensen op de achtergrond ziet. Nu was het nogal 'verlaten', of mijn geheugen laat me in de steek (ouderdom enzo é).
 
Opnieuw geen paintballproef ook dit jaar! :headshake:

Wat is voor jullie trouwens de conclusie van de locatie? Ik vond het vaak prachtige beelden, maar misschien wel de meest 'eentonige' achtergrond sinds de reboot.
 
Opnieuw geen paintballproef ook dit jaar! :headshake:

Wat is voor jullie trouwens de conclusie van de locatie? Ik vond het vaak prachtige beelden, maar misschien wel de meest 'eentonige' achtergrond sinds de reboot.
Vorig jaar was toch véél eentoniger op die Canarische eilanden?
 
Een ander kleinigheidje dat me opviel: zowat elk seizoen doen ze wel 1 proef dan in een stad doorgaat waar je veel andere mensen op de achtergrond ziet. Nu was het nogal 'verlaten', of mijn geheugen laat me in de steek (ouderdom enzo é).
Het risico om een geweer in hun gezicht te krijgen vonden ze misschien iets te groot als ze in Arizona zomaar naar mensen toelopen en gekke vragen beginnen te stellen :wink:
 
Vorig jaar was toch véél eentoniger op die Canarische eilanden?
Ik weet dat daar toen veel over geklaagd is geweest, maar ik heb mij daar toen niet zo aan gestoord. Dit jaar viel het me véél meer op. Misschien ook in combinatie met wat hierboven gezegd is geweest, het was heel vaak desolaat, met heel weinig mensen op de achtergrond. Ik denk dat de aflevering in de dierentuin de enige was waarbij ze echt eens tussen het volk liepen?
 
Het risico om een geweer in hun gezicht te krijgen vonden ze misschien iets te groot als ze in Arizona zomaar naar mensen toelopen en gekke vragen beginnen te stellen :wink:
Ik ging replyen dat ze toch ne keer naar Mexico gegaan zijn en daar ook in een stad tussen de mensen een proef deden, maar nu ben ik daar niet meer zeker van en bovendien verwar ik Mexico en Texas nogal vaak, tis in die laatste dat ik de inwoners als schiethappig beschouw.

Maar ze zijn wel in die dierentuin geweest dit seizoen maar of dat meetelt als "proef in een stad"... Bon tis maar een kleinigheid.
 
Nu goed, fantastische muziekkeuze, het filmthema , een onverwachte maar toch geslaagde locatie (weinig variatie misschien qua terrein, maar interessante locaties zoals Biosphere2 maken dat wel goed, regel dat maar eens allemaal), een topgroep die ook voor de groepspot ging én een stressbestendige mol... De positieve zaken verdienen ook nog wel eens extra onderstreept te worden. Zonder DeLorean zou ik zelfs zeggen top 3 of top 2 seizoen ooit.

Misschien een leuk idee voor een poll/thread om dit subforum voor een jaartje mee af te sluiten, welke van de moderne seizoenen vinden jullie de leukste? Of eventueel zelfs opgesplitst qua subthema? Al gaat mijn geheugen helaas ook weer niet zo goed terug om dit nog met Giles zijn seizoen te vergelijken.

De beste Mol de laatste jaren was overduidelijk Lennart, alleen al omwille van de verwarring die hij succesvol zaaide...

Beste locatie... Denk dat ik Vietnam of verbazend genoeg Duitsland zou kiezen.

Qua muziek steekt dit seizoen er echt wel bovenuit maar dat is megasubjectief natuurlijk.

De proeven... Daar zijn er te veel van geweest om te onthouden en te vergelijken. Ben persoonlijk eigenlijk wel fan van proeven waar iedereen min of meer bij betrokken is en niet mijlen ver uit elkaar zit. De Speed-bus proef van dit seizoen, de glijbanen vorig seizoen of de drakenboot in Vietnam.
 
Ik vond dit een van de betere seizoenen qua groep en opdrachten, maar qua locatie een van de minste.

Maar eerlijk gezegd begint het na 10 seizoenen wel wat moeilijk te worden om echt te vergelijken.
 
Van de nieuwe seizoenen zeker ook t beste voor mij en de oude die heb ik of niet gezien of toen ik nog (heel) jong was.
 
Voor mij was het een iets minder seizoen qua locatie. Het zag er altijd hetzelfde uit.
Beste locatie blijft nog altijd Duitsland en Vietnam + daarbij ook nog 2 goeie mollen.
 
Wel gek dat Comfort als mol zowat de oplossing aanreikte hoe ze uit die 'long' van de biosphere moesten raken. Toos en Lancelot hadden echt precies geen idee wat de bedoeling was, grote kans dat ze anders niet meer binnen de tijd waren buiten geraakt. (en dan 4000 euro minder)
 
Terug
Bovenaan