FINALE aflevering: De Mol 2023

Wie is de mol?


  • Totaal aantal stemmers
    164
  • Opiniepeiling gesloten .
Met Ruben en Lancelot die zoveel om zeep hielpen was het natuurlijk niet moeilijk om een lage pot te hebben
Wel, ik vind de pot toch nog goed meevallen.

Ik stel me wel veel vragen die hopelijk opgehelderd zijn volgende week. De loopproef is 1. Een andere is waarom ze zelf bv niet de foute kleur zei bij de bus. Zou dat een kwestie zijn van een productiemeeting waar ze zeiden: Ruben is een idioot dus die gaat zelf saboteren? Of zou ze zichzelf niet verdacht willen maken? Of beide? 😁 eigenlijk gaat zo’n aflevering met recaps van sabotages nog niet ver genoeg; ik zou zo graag met de mol samen frame by frame beslissingen overlopen.
 
Genoten van dit seizoen.
Alleen de meerwaarde van de BV ontgaat mij een beetje, al komt dit natuurlijk ook omdat hij er als eerste uitlag.
 
Als je massaal veel geld uit de pot haalt maar als alle kandidaten de mol correct hebben na bijvoorbeeld aflevering 4 heb je het niet goed gedaan toch?

Dus altijd een combinatie van de 2. Maar inderdaad met vals mollen, kandidaten die kiezen voor pasvragen ipv geld of opdrachten die bijna onmogelijk zijn is louter de pot nemen niet ideaal.
Je hebt gelijk. :)
 
Als je massaal veel geld uit de pot haalt maar als alle kandidaten de mol correct hebben na bijvoorbeeld aflevering 4 heb je het niet goed gedaan toch?
Dat zou een slechte mol zijn :rofl:

Alhoewel, als de mol na afl 4 nog steeds veel geld uit de pot kan houden dan zijn de kandidaten ook niet zo goed.
 
Ik wacht nog af tot volgende week, maar ik begrijp dan niet waarom ze twee weken terug Ruben wou corrigeren met die kleur. Hij zei de verkeerde en zij kwam met de juiste af, terwijl het toch om 5000 euro ging. Toen heb ik haar eigenlijk vrijwel uitgesloten want als mol ga je daar toch gewoon losjes in mee zodat men zeker de verkeerde draad zou doorknippen? Nu heeft de groep daardoor moeten beslissen en nam ze toch een onnodig risico.
Wie weet wist iedereen toen al wie de mol was en zei ze daarom het goede antwoord
 
Zat op Toos, Comfort heeft toch wel veel dingen gedaan die een mol normaal niet zou doen (loopproef, bus). Hopelijk volgende week antwoorden!

Sterk seizoen wel, ze hebben zich goed herpakt na vorig jaar
 
Wie weet wist iedereen toen al wie de mol was en zei ze daarom het goede antwoord
Maakt toch niet uit? De taak van de mol is toch om geld uit de pot te houden? Geen idee waarom dat je dan de groep nog eens kans gaat geven om toch die 5000 te pakken. Wat toch een serieus bedrag is.

Dat je als mol al eens de groep 500 of 1000 euro laat pakken tot daar aan toe, maar in dit geval vind ik het toch vrij onbegrijpelijk.
 
Maakt toch niet uit? De taak van de mol is toch om geld uit de pot te houden? Geen idee waarom dat je dan de groep nog eens kans gaat geven om toch die 5000 te pakken. Wat toch een serieus bedrag is.

Dat je als mol al eens de groep 500 of 1000 euro laat pakken tot daar aan toe, maar in dit geval vind ik het toch vrij onbegrijpelijk.
Als je weet dat Toos en Lancelot op jou zitten kan je toch handig gebruik maken van het verkeerd kijken van Ruben?

Je weet dat ze jou toch niet vertrouwen, dus “geel” zeggen duwt nog meer richting het foute “groen” van Ruben.

Als dat dan toch fout blijkt te zijn is er én geld uit de pot én verwarring bij de kandidaten die op jou zaten. Goed gemold dus.
 
Maakt toch niet uit? De taak van de mol is toch om geld uit de pot te houden? Geen idee waarom dat je dan de groep nog eens kans gaat geven om toch die 5000 te pakken. Wat toch een serieus bedrag is.

Dat je als mol al eens de groep 500 of 1000 euro laat pakken tot daar aan toe, maar in dit geval vind ik het toch vrij onbegrijpelijk.
Maakt op zich wel uit, het is enorm niet in de spirit van het programma om obviously te blijven mollen als iedereen zijn ogen op u gericht zijn. Dat is sowieso om te vermijden dat kandidaten gewoon gaan afspreken om te mol buitenspel te zetten en op het einde openlijk daarover praten tijdens hun etentjes en drankjes. Alhoewel ik denk dat ze expliciet verboden worden om bv. Iets in de groep te gooien à la “iedereen is het toch over eens dat comfort de mol is”?
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Als je weet dat Toos en Lancelot op jou zitten kan je toch handig gebruik maken van het verkeerd kijken van Ruben?

Je weet dat ze jou toch niet vertrouwen, dus “geel” zeggen duwt nog meer richting het foute “groen” van Ruben.

Als dat dan toch fout blijkt te zijn is er én geld uit de pot én verwarring bij de kandidaten die op jou zaten. Goed gemold dus.
Wordt de mol eigenlijk op de hoogte gehouden wie hun verdenkt? Om zo te corrigeren? Vermoed van wel.
 
Als je weet dat Toos en Lancelot op jou zitten kan je toch handig gebruik maken van het verkeerd kijken van Ruben?

Je weet dat ze jou toch niet vertrouwen, dus “geel” zeggen duwt nog meer richting het foute “groen” van Ruben.

Als dat dan toch fout blijkt te zijn is er én geld uit de pot én verwarring bij de kandidaten die op jou zaten. Goed gemold dus.
Er is een interview waarbij ze dit inderdaad zegt, ze wist dat Toos haar als mol had en dus zeker Ruben zijn antwoord zou volgen
 
Naast de loopproef eis ik ook een verklaring voor de rode knop! Waarom drukt Commy’s kamer daar zoveel op? 0 input in de kamer met pasvragen waar het over 5k gaat…

De bus met de gele draad lijkt me een zeer straf hoogtepunt van Commy als mol. Wellicht wetende dat Toos haar viseert en dan durven doorduwen voor het juiste antwoord. Sterk staaltje omgekeerde psychologie.
 
Als je weet dat Toos en Lancelot op jou zitten kan je toch handig gebruik maken van het verkeerd kijken van Ruben?

Je weet dat ze jou toch niet vertrouwen, dus “geel” zeggen duwt nog meer richting het foute “groen” van Ruben.

Als dat dan toch fout blijkt te zijn is er én geld uit de pot én verwarring bij de kandidaten die op jou zaten. Goed gemold dus.
Ja, door dus gewoon op de achtergrond te blijven en te zwijgen? Als je toch weet dat ze op u zitten, dan gaat het sowieso geen verschil maken hé.

Toos heeft nu uiteindelijk de beslissing genomen omdat er discussie was over wie ze gingen volgen. Voor hetzelfde geld nam iemand anders de beslissing en zit er 5000 in de pot en is dat gewoon zwak gemold want je hebt de groep nog de mogelijkheid gegeven om de proef te doen lukken.
 
Wel zeer straf dat Toos vermoedde dat weinig drukken op die rode knop een voordeel zou opleveren. Zo logisch vond ik dat niet bij het enkel aanhoren van die tip.

Toos had eigenlijk wel moeten winnen. Veel sterker dan Lance in de proeven.

Ook wel benieuwd of Lance en Ruben bewust gemold hebben of zijn ze werkelijk zo klungelig/dom?
 
Raar toch wat Toos deed in die kamer met vrijstellingen. Meestal kost een vrijstelling of pasvraag geld aan de groep. Hier kon hij makkelijk een vrijstelling pakken en 3000 euro voor de groepspot verdienen, wat toch een goed excuus was. Enige reden om het niet te doen is de mol zijn, maar hij is het dus niet :biglaugh: Toch straf hoe sterk het groepsgevoel het van de individuele keuzes heeft gewonnen dit jaar.
 
Raar toch wat Toos deed in die kamer met vrijstellingen. Meestal kost een vrijstelling of pasvraag geld aan de groep. Hier kon hij makkelijk een vrijstelling pakken en 3000 euro voor de groepspot verdienen, wat toch een goed excuus was. Enige reden om het niet te doen is de mol zijn, maar hij is het dus niet :biglaugh: Toch straf hoe sterk het groepsgevoel het van de individuele keuzes heeft gewonnen dit jaar.
Inderdaad ook een straf moment. Denk dat Toos zich niet wou te kijk zetten als overduidelijk niet de mol.
 
Raar toch wat Toos deed in die kamer met vrijstellingen. Meestal kost een vrijstelling of pasvraag geld aan de groep. Hier kon hij makkelijk een vrijstelling pakken en 3000 euro voor de groepspot verdienen, wat toch een goed excuus was. Enige reden om het niet te doen is de mol zijn, maar hij is het dus niet :biglaugh: Toch straf hoe sterk het groepsgevoel het van de individuele keuzes heeft gewonnen dit jaar.
Misschien is het ook gewoon het feit dat camera’s en stress zorgen voor vreemde beslissingen, terwijl je hier met hindsight natuurlijk de meest logische beslissingen kan maken voor alle kandidaten
 
Wel zeer straf dat Toos vermoedde dat weinig drukken op die rode knop een voordeel zou opleveren. Zo logisch vond ik dat niet bij het enkel aanhoren van die tip.

Toos had eigenlijk wel moeten winnen. Veel sterker dan Lance in de proeven.

Ook wel benieuwd of Lance en Ruben bewust gemold hebben of zijn ze werkelijk zo klungelig/dom?
Lancelot ziet er mij wel zeer intelligent uit. Vraag me ook af waar het verschil dan zat in de uiteindelijk vragen. Ik veronderstel dat hij die tip heeft genomen dan? Ze zaten beide op Comfort, dus gedetailleerde vragen gaan de doorslag hebben gegeven vermoed ik.
 
Terug
Bovenaan