ik weet niet waarom je een week na de feiten ineens wél de neiging hebt om te reageren maar
Ik wilde Russell geen ongelijk geven voordat ik zijn versie van de feiten gehoord had. Dat is vandaag pas gebeurd.
Ja, ze wisten idd dat je toen kon sterven bij een accident. en weet je wat? ze gebruikten niet zulke taktieken om hun tegenstander te verrassen. Omdat ze dat wisten: "als hij verrast is, crasht hij en raakt hij gewond."
tegenwoordig zie je dat soort tactieken wel, omdat ze denken: "de wagens van vandaag zijn superveilig, we hebben een halo, je kan zwaar crashen en gewoon de volgende dag voort gaan". en als er dan eens eentje dood gaat, ligt de schuld bij het circuit.
Niet mee akkoord. Vroeger gebruikten ze die trucjes ook. Vroeger gingen ze volgens mij zelfs veel verder, maar toen was er gewoon minder controle op dan nu omdat we gewoonweg minder toegang hadden tot telemetrie.
Wat wel een probleem is, is dat de snelheden nu een pak hoger liggen.
van mij mogen ze zeker eens beginnen optreden tegen tactieken die als doel hebben uw tegenstander te verrassen en eventueel te doen crashen.
Ik weet niet of je het nu over dit geval hebt, maar je gaat er dus van uit dat Alonso de bedoeling had van zijn tegenstander te verrassen en eventueel te doen crashen. Ik heb daar mijn twijfels over. Volgens mij wilde Alonso op een andere manier die bocht nemen om op die manier te verhinderen dat Russell die bocht volle snelheid kon nemen en op die manier wilde Alonso voorkomen dat hij ingehaald werd door Russell. Moet Alonso dan rieken dat Russell op zijn schermpje zit te kijken. Er zijn remlichten (lift & coast ok maar het principe is hetzelfde) en die zijn gaan branden. Maar Russell heeft die niet gezien. is dat Alonso zijn schuld ?
en dat Russel op zijn scherm kijkt? ja hij denkt dus dat hij nog wel een seconde of 2 heeft voor Alonso de bocht moet beginnen nemen he.
Russell denkt ? Russell heeft niet te denken. Russell heeft op het circuit en naar de wagen voor hem te kijken. Als jij met je auto rijdt hoef je ook niet te denken dat je nog wel even tijd hebt om op je telefoon te kijken voor de volgende bocht.
op de telemetrie is duidelijk dat Alonso een fout gemaakt heeft (hij wou eerder vertragen voor de bocht, maar timede het veel te vroeg). was dat bewust of niet? dat weet alleen hij. maar feit is ook wel dat hij bij de stewards een andere versie verteld heeft dan op de socials.
Het kan wel zijn dat hij een fout gemaakt heeft. Maar is dat dan een 20 sec penalty waard ? Indien Russell was aan het opletten ipv te denken dat hij nog wel even tijd had, dan was er niks gebeurd.
In elk geval, en dat blijkt ook uit het filmpje van "the race" dat jij gepost hebt, heeft Alonso de rem maar heel even aangetikt. Zo miniem dat de wagen er zelfs niet eens door vertraagde. Ook terugschakelen van 8 naar 7 heeft zo goed als geen impact op het vertragen van een F1 wagen. Wat wel impact heeft is het plots lossen van het gaspedaal want dan regenereert die wagen energie. Daarom ook dat op dat moment de lift & coast lichten aan gaan. Als jij dan, als wagen die volgt, op je schermpje zit te kijken ipv naar de wagen voor je, is het jou eigen stomme schuld dat je de muur in gaat. Niet die van de voorligger, ook al heeft die een fout gemaakt en heeft die zijn rempunt verkeerd ingeschat.
Het probleem zit 'm misschien bij de wagens. Te veel settings te veranderen, te veel info op het stuurwiel. maar zelfs als dat zo is, is het nog altijd niet de schuld van Alonso.