FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
The Williams Story.

Albon crasht in FP in Australië. Neemt de wagen van Sargeant voor de race. Sargeant krijgt in Suzuka het gerepareerde chassis waarmee Albon gecrasht is. Sargeant crasht in FP1.

To be continued.
 
Indien Russell had gereageerd op die remlichten was er niks gebeurd
Je zegt het verschillende keren, 'remlichten'
Maar het zijn geen remlichten. Het heeft niks te maken met remmen. Hier was het om de ERS op te laden. Wat wel vaker gebeurd net voor bochten.
Noem het geen remlichten, maar gewoon achterlicht.
 
Je zegt het verschillende keren, 'remlichten'
Maar het zijn geen remlichten. Het heeft niks te maken met remmen. Hier was het om de ERS op te laden. Wat wel vaker gebeurd net voor bochten.
Noem het geen remlichten, maar gewoon achterlicht.
Die lichten gaan, volgens mij, wel degelijk enkel aan als de auto vertraagd?
Aangezien dat normaal vol gas is had Russel het kunnen zien, maar hij zat naar zijn schermpje te kijken. Dat geeft Russel ook gewoon zelf toe, en hij zegt ook dat het incident helemaal buiten proportie is opgeblazen door iedereen.


Net zoals bij een gewone elektrische auto voor u en mij de remlichten aan gaan als ge het gas los gaat (zonder het rempedaal te raken). Omdat die zo hard vertragen tijdens re-gen. En dat noemen we ook gewoon remlichten al zijn het dat eigenlijk ook niet meer.


Sargeant, of de auto, komt daar nog goed weg denk ik... Want ging er serieus hard af maar schade lijkt mee te vallen.

EDIT : scratch that... Sargeant zijn auto blijkbaar serieus wat schade
 
Laatst bewerkt:
Die lichten gaan, volgens mij, wel degelijk enkel aan als de auto vertraagd?
Aangezien dat normaal vol gas is had Russel het kunnen zien, maar hij zat naar zijn schermpje te kijken. Dat geeft Russel ook gewoon zelf toe, en hij zegt ook dat het incident helemaal buiten proportie is opgeblazen door iedereen.


Net zoals bij een gewone elektrische auto voor u en mij de remlichten aan gaan als ge het gas los gaat (zonder het rempedaal te raken). Omdat die zo hard vertragen tijdens re-gen. En dat noemen we ook gewoon remlichten al zijn het dat eigenlijk ook niet meer.


Sargeant, of de auto, komt daar nog goed weg denk ik... Want ging er serieus hard af maar schade lijkt mee te vallen.

EDIT : scratch that... Sargeant zijn auto blijkbaar serieus wat schade
De lichten gaan enkel aan bij het
- harvesten van de batterij
- cooldown lap in qualies
- Als het hard regent

Aiai ik heb te doen met Sargeant, zou dit het einde van zijn contract zijn?
 
'mai deze discussie geeft mij 2021 abu dhabi ptsd.

Sargeant is zijn zaak toch aan het kapotmaken als hij niet één dag kan overleven zonder van de baan te gaan.
 
Je zegt het verschillende keren, 'remlichten'
Maar het zijn geen remlichten. Het heeft niks te maken met remmen. Hier was het om de ERS op te laden. Wat wel vaker gebeurd net voor bochten.
Noem het geen remlichten, maar gewoon achterlicht.
Het zijn inderdaad geen remlichten. Het zijn lift&coast lichten. Dat zijn lichten die aangaan wanneer de auto energie regenereert, wat overeenkomt met abnormaal fel vertragen van de wagen. Eigenlijk komen ze dus meer overeen met remlichten dan met achterlichten.
In elk geval is de bedoeling van die lichten zodat piloten zien dat de wagen voor hun vertraagd. Maar dan moet je natuurlijk wel voor je kijken en niet op je schermpje zitten turen. Lijkt me logisch.
 
Je oversimplifieert dingen en past de definitie ervan opdat het in je kraam past. Met als uiteinde een belachelijke notie, "op je schermpje turen". Kijk eens wat onboard en check eens hoeveel brake bias ze aanpassen. Daarbij, hoe kan jij zien van achter een HELM waar die op zit te kijken. Soit, ik zei hierboven al dat ik hiervan kriebels krijg... .


De Q vandaag was niet zo speciaal. Stroll maakt zichzelf weer belachelijk, zoals zo vaak. Moeilijk circuit ook, hé 😏.
Hammie verlaagt het gemiddelde Q deficit tussen hem en Rus naar -0.079. Gaat de goede kant op zo. Maar de merc is toch alweer die trage grafbak.
De enige rijders die er schijnbaar mentaal sterk voorstaan zijn Sainz en Alonso, maar die gaan ook geen bedreiging zijn voor Max. Het zal morgen weer dezelfde ouwe saaie koek zijn. Ik hoop gewoon dat mijn fantasy team niet teveel minpunten oploopt.
 
Jaarbij, hoe kan jij zien van achter een HELM waar die op zit te kijken.
Omdat hij het zelf zei. Hij zat op z'n schermpje te kijken om wat instellingen aan te passen en toen hij terug opkeek zat hij bijna in de versnellingsbak van Alonso. Ik geloof dat hij 2 seconden lang op z'n schermpje bezig is geweest. 2 seconden aan 250 km/h. Hoeveel meter is dat ?

Maar ik wil dit niet afdoen als een fout van Russell hé. Misschien is het effectief nodig dat hij die brake bias daar, op dat moment, aanpast. Maar indien zo, zit het probleem volgens mij bij de wagens. Is dit echt nodig dat ze zoiets moeten doen op zo een moment ?

In elk geval :
1. Alonso kan niet weten dat Russell zijn lichten niet heeft zien aangaan.
2. Indien Russell had gereageerd op die lichten was er geen crash gebeurd.

Wat Alonso gedaan heeft hoort volgens mij gewoon bij verdedigend rijden. Hij heeft misschien een fout gemaakt door te vroeg van het gas te gaan, maar de reden dat het is uitgedraaid in een spectaculaire crash, is omdat Russell met andere dingen bezig was. Moet Alonso daarvoor dan gestraft worden ? Volgens mijn persoonlijke mening niet.
 
Russell --> skill issue :fingerguns: (moet ook toegeven hem momenteel echt een van de hatelijkste rijders op de grid te vinden, Stroll wel nog erger)

Enfin, de qualy vandaag was niet zo speciaal idd. Wel goed om Perez er zo kort bij te zien, dus hopelijk kan hij dan eens winnen van Max. Of ze gaan er samen af en dan wordt dat weer leuker voor het WK en kan Norris mss eens winnen. Of we krijgen een gekke race met een hoopje incidenten en Leclerc die zowaar nog eens wint dankzij miraculeuze goeie strategieën, pitstops en longruns.

Maar we gaan van een koude kermis thuiskomen :')
 
Ric die foutje maakt met grote gevolgen voor hem en williams.. Maargoed, Race incident bij start.

Goeie race van Leclerc, de strategie heeft eens niet gefaald bij Ferrari :eek:

Goeie race voor de rest qua strategie was er dus veel mogelijk.
 
Knap van RB om Yuki voor die meute te krijgen. Het lijkt ook dat de enige mogelijkheid van een niet-top-5-team om punten te scoren is om Stroll te kloppen.
 
Ricciardo die ook voor zichzelf alvast een zeer slechte zaak doet, en ondertussen wrijft er iemand anders terecht in zijn handen.
 
In zijn eigen moet Ricciardo inderdaad wel effe in ne put gevallen zijn.

Had eens een redelijk tempo, en dan doe je dat....
 
Ricciardo die ook voor zichzelf alvast een zeer slechte zaak doet, en ondertussen wrijft er iemand anders terecht in zijn handen.
Niet toevallig dat ze na de crash Ricciardo met vlak erachter Lawson in beeld namen.

Sterke Race van Sainz weer, en deze keer terug een deftige Leclerc met een goeie strategie van Ferrari.
 
Terug
Bovenaan