FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Geen penalty voor stroll ? Effe ricc volle bak in de achterkant rammen.
Jawel, 10s gekregen. hebben ze uitgevoerd bij de eerstvolgende pitstop.

Race was prima, enkel beetje rare beslissingen weer van de stewards..
Bij Bottas die stopte: eerst gele vlaggen, dan VSC en dan een full SC..
Grappig dat Alonso het sneeuwbal effect start en zo Stroll achterop Ric rijdt...
de 2de SC duurde dan ook wel weer heel lang, omdat ze aan het wachten waren op Stroll die nog moest aansluiten?

Magnussen.. wat voor 'move' probeerde die ook, straf was ook volledig terecht, jammer voor Tsunoda.
Rare beslissing om alonso op softs te zetten. het verschil was niet groot genoeg.

Norris ook geluk gehad dat de VSC lang genoeg duurde. Perfect gereden voor de rest, dubbel en dik verdiend om 2de te zijn.
Perez beetje teleurstellend dan, die had toch 2de moeten zijn.
 
Rare strategie van de pitwall voor Ricciardo. Eerst Tsunoda de undercut geven en nadien wanneer iedereen op een Hard rijdt na de safety car buiten Alsonso, blijft Ric op een medium en zou hij sowieso nog een extra stop nodig gehad hebben. En RB/Max was stoch weer uber dominant hé.. 1s per ronde in het begin. Crazy gewoon dat verschil.

Al bij al leuke race gezien.
 
Ik blijf bij mijn stelling van het begin van dit seizoen. Deze Red Bull is sterker dan vorig jaar. Zonder SC rijdt Verstappen gewoon 30sec los.

Nog maar te zwijgen over het potentieel dat dit vernieuwde concept van RB nog moet tonen. 😬
 
Norris ook geluk gehad dat de VSC lang genoeg duurde.

Ja, maar het was eigenlijk absurd dat de VSC al niet een stuk eerder van kracht was zodat hij de eerste keer al kon pitten. Bottas stond uit zijn wagen naast de baan, dat is direct VSC.

Ik blijf bij mijn stelling van het begin van dit seizoen. Deze Red Bull is sterker dan vorig jaar. Zonder SC rijdt Verstappen gewoon 30sec los.

Nog maar te zwijgen over het potentieel dat dit vernieuwde concept van RB nog moet tonen. 😬

Het moet al enorm raar lopen dat Max tegen eind 2025 geen vijfvoudig wereldkampioen is. De RB20 lijkt inderdaad nog sterker dan de RB19 (vooral in kwalificatie nog sterker geworden) en ik vermoed dat de andere teams vooral veel tijd en moeite in 2026 gaan steken ipv voor enkel volgend jaar (laatste jaar van deze regelgeving) nog veel te investeren met de minieme kans dat ze Red Bull bijhalen.
 
maar 't is ook weer idioot he. op't einde zegt die dan "nevermind, it's last lap".
dus da's een conversatie van max 3 ronden van 't einde. wat moet je dan nog uitproberen van lijnen? Leclerc ligt 4s achter Perez op dat moment, en 10s voor Sainz. laat gewoon uit rijden ipv uw piloot te storen met random vragen.
 
Dat Xavi nog steeds race engineer van Leclerc is, snapt niemand denk ik. Maar tzijn blijkbaar goeie vrienden dus Leclerc wou met hem verder.
Maar dat wil niet zeggen dat het een goeie is
 
Hulkenberg verlaat aan het einde van het seizoen Haas.

Gerucht is dat hij een contract voor 3 jaar bij Sauber/Audi zou tekenen.
 
Terug
Bovenaan