FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Naar het schijnt zou hij nog willen werken met Ferrari, en met Lewis Hamilton. Twee vliegen in 1 klap.

Hij had eerder dit jaar vooral aangegeven dat hij het jammer vond dat hij nooit met Alonso had gewerkt (BTG podcast).
 
Ja maar die zal ook wel weten dat, als die een dikke wagen tekent voor AM, dat hij voor Lance zal moeten werken ipv Alonso.
 
Mja, Ferrari is natuurlijk één van de iconische topteams waar hij nog niet voor heeft gewerkt.

Het zou wel historisch zijn en nog bijdragen aan zijn onsterfelijke status mocht hij Ferrari na bijna 20 jaar opnieuw een titel bezorgen én mocht hij daarbij ook Hamilton, met wie hij ook graag wou samenwerken, zijn historische 8ste recordtitel bezorgen.
 
Ja maar die zal ook wel weten dat, als die een dikke wagen tekent voor AM, dat hij voor Lance zal moeten werken ipv Alonso.

Nope, ik acht het niet onmogelijk dat het Stroll out is en Verstappen in. Ik denk dat Lawrence al lang beseft dat Lance nooit het team zal kunnen leiden, en dat we meer en meer het punt naderen waarop Lance richting endurance of iets dergelijks vertrekt. En dat punt gaat mogelijk geforceerd worden door de komst van een andere high profile driver als Max.

Alleszins is Alonso duidelijk de lead driver daar en dat gaat ook echt niet veranderen mocht Newey arriveren.
 
Ik denk niet dat Lance Stroll het nog lang gaat uithouden. Ik heb het gevoel dat hij het zelf eigenlijk niet meer wilt.
Ik denk, als AM een raket weet te bouwen, dat Lance zeker blijft en dan gaat alles gericht worden op hem voor te trekken. Zo lang op Alonso moet gerekend worden om punten te scoren/competitief te zijn wordt die als nr 1 behandeld. Maar wat als zelf zo een beunhaas als Stroll top 3 kan rijden?
 
Hulk haha, hij speelt het toch weeral klaar!
Degelijke rijder met veel ervaring. Binnen 3 jaar is hij ook al 40?

Stel je voor dat ie in zijn laatste seizoen podium rijdt :)
 
Ik denk niet dat Lance Stroll het nog lang gaat uithouden. Ik heb het gevoel dat hij het zelf eigenlijk niet meer wilt.
Ik vraag mij af in hoeverre de overige investeerders in dat consortium waar Stroll Sr de leiding heeft het nog kunnen hebben dat Stroll Jr zit te krabben om 16e te rijden terwijl Alonso meestrijdt voor het podium. Die kan zijn zoontje toch ook niet blijven voortrekken als de resultaten er niet zijn?
 
Ik vraag mij af in hoeverre de overige investeerders in dat consortium waar Stroll Sr de leiding heeft het nog kunnen hebben dat Stroll Jr zit te krabben om 16e te rijden terwijl Alonso meestrijdt voor het podium. Die kan zijn zoontje toch ook niet blijven voortrekken als de resultaten er niet zijn?

Stroll Sr heeft serieuze winsten gehaald dus de investeerders gaan enorm blij zijn :p.


Stroll, who owns the F1 team separately from his stake in luxury car maker Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc, is willing to sell as much as 25 percent in the racing business, Bloomberg reported. The billionaire is hoping to improve on the £1 billion (approximately $1.3 billion) valuation of last November’s deal to sell a minority stake to U.S. private equity firm Arctos Partners.


Hij heeft Forza India orgineel gekocht voor 97 millioen :p

Zou daarnaast 300 millioen geïnvesteerd hebben in een nieuwe fabriek.
 
Hulkenberg verlaat aan het einde van het seizoen Haas.

Gerucht is dat hij een contract voor 3 jaar bij Sauber/Audi zou tekenen.
Ik vind dit jammer voor Pourchaire, waar kan die nu nog terecht? Of Bottas moest ook stoppen, maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik ga er vanuit dat Hulk in de plaats komt van Zhou.
 
Ik vind dit jammer voor Pourchaire, waar kan die nu nog terecht? Of Bottas moest ook stoppen, maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik ga er vanuit dat Hulk in de plaats komt van Zhou.

Ik zie toch ook geen nut in een duo Bottas-Hulkenberg om eerlijk te zijn.

Ik zie dan Bottas dan wel geen zitje meer hebben of nog een jaar of twee bij Haas rijden. Het is niet dat Bottas vanaf 2023 veel uitgespookt heeft.
 
Red Bull heeft het vertrek van Newey voor 2025 bevestigd.
Hij zou dus waarschijnlijk naar Ferrari gaan, maar zou een clausule in zijn contract hebben waardoor hij het eerste jaar na zijn vertrek niet voor een ander team mag werken
 
Dat geeft wel kans op een outsider voor de titel in 2025 moest Max volgend jaar al vertrekken. Sainz of Norris misschien in de plaats?
 
een outsider? ik verwacht volgend jaar geen grote aardverschuivingen meer in de rangorde. Zelfs als Max naar Mercedes zou gaan, zie ik volgend jaar gewoon de beste Red Bull kampioen worden. Maar het wordt dan wel een spannender in-team-battle.

maar 2026 ligt dan wel volledig open, met voordeel Ferrari als Newey in 2025 al kan beginnen. ik zie wel een constructie op poten komen waar Newey de 2026 wagen mag ontwerpen, maar niks mag doen met de 2025 wagen. Hoewel Horner op dat gebied de competitiefste teamleader is.
 
Ja dat bedoel ik, Sainz of Norris in die Red Bull. Vasseur zou in Londen zijn om de deal met Newey te finaliseren. Hij zou ook geen “garden leave” hebben, onderhandeld door Eddie Jordan. Source Reddit
 
Terug
Bovenaan