Eurovision Song Contest 2023

BlackOccult

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoogdag voor de fans van het ESC want vanavond, momenteel live bezig op 1, kiezen we onze Belgische inzending voor het Eurovision Song Contest 2023 in Liverpool. Wordt het topfavoriet Chérine, bekend van The Voice Van Vlaanderen 2017, of toch iemand anders?

De 7 kandidaten met hun inzending:






 
Als Chérine niet wint vanavond, heeft België een serieuze kans op winst laten liggen op het grote event in mei.
Cute, daarmee is alles gezegd. Veel meegenomen naar haar wereld ben ik niet. zwakke act en uitstraling op het podium komt ook niet over !
 
Cute, daarmee is alles gezegd. Veel meegenomen naar haar wereld ben ik niet. zwakke act !
Act viel wat tegen idd, maar qua song is ze wat mij betreft de enige die kans maakt. De rest zijn weer van die typische "mogelijk top 10 en daar gaan we content mee zijn" - songs.

De Starlings hebben hier domweg voor het verkeerde nummer gekozen, hun ander nummer was een pak sterker. Puur laten leiden door hun emotionele band met dat nummer jammer genoeg.
 
De Starlings hebben hier domweg voor het verkeerde nummer gekozen, hun ander nummer was een pak sterker. Puur laten leiden door hun emotionele band met dat nummer jammer genoeg.
Sorry, maar dat klopt totaal niet, dit nummer is echt wel stukken beter dan hun andere nummer. Ik kan dus heel goed begrijpen dat ze hiervoor gekozen hebben.
En het is samen met Loredana het beste van heel dien hoop.
 
Ik ben onder de indruk van de show in het algemeen. De VRT heeft daar toch wel wat geld tegenaan gesmeten, lijkt me. Alles lijkt ook vlot te verlopen.

Ik blijf het echter wel altijd een beetje lachwekkend vinden dat mensen denken dat we daadwerkelijk kunnen winnen met één van deze liedjes... Ofwel zijn de liedjes veel te typisch of nietszeggend, ofwel is de act of zangkwaliteit net niet wat het moet zijn.

Ik had wat hoop op een goede score met Cherine of The Starlings, maar Cherine haar act en zangkwaliteit vond ik verschrikkelijk en The Starlings hun nummer is volgens mij niet sterk genoeg tussen de massa.

(Loredana's robot 🤣 en ze wou Sportpaleis roepen op het einde 😂)
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf het echter wel altijd een beetje lachwekkend vinden dat mensen denken dat we daadwerkelijk kunnen winnen met één van deze liedjes...
Aan de act moet zeker nog gewerkt worden, maar het nummer van Chérine is toch echt wel goed genoeg hoor. Vergeleken met pakweg de winnaar van 2018 (Netta Barzilai - Toy), is haar nummer toch een pak sterker.
 
Aan de act moet zeker nog gewerkt worden, maar het nummer van Chérine is toch echt wel goed genoeg hoor. Vergeleken met pakweg de winnaar van 2018 (Netta Barzilai - Toy), is haar nummer toch een pak sterker.

Je kan natuurlijk ook niet afgaan op een nummer alleen. Toy was inderdaad een verschrikkelijk nummer, maar haar act, persoonlijkheid en alles eromheen qua hype klopte wel. Dat kan Chérine volgens mij niet verwezenlijken.
 
T zullen de starlings wel worden die hebben de grootste fanbase, of Loredana, die heeft het meest campagne gevoerd.
 
Ik vind het niveau echt hoog dit jaar! Diene Gustaph blijft echt hangen maar ga je daar mee hoog scoren op eurosong…ik denk het niet! Met Chérine en Gala hebben we meer kans op een hogere plaats!
 
Heel veel problemen met het stemmen trouwens... is ook maar weer de vraag of iedereen zijn stem heeft kunnen uitbrengen.
 
Ik vind het niveau echt hoog dit jaar! Diene Gustaph blijft echt hangen maar ga je daar mee hoog scoren op eurosong…ik denk het niet! Met Chérine en Gala hebben we meer kans op een hogere plaats!
Die Gustaph is toch echt een Boy George imitator, zowel zijn uiterlijk als zijn liedje.
Zoals Alexander Rybak al zei, het belangrijkste, wees uzelf!
Heel veel problemen met het stemmen trouwens... is ook maar weer de vraag of iedereen zijn stem heeft kunnen uitbrengen.
Ik heb niet kunnen stemmen, geraakte niet een ingelogd.
 
Terug
Bovenaan