Eurovision Song Contest 2023

Hoera... dat wordt dus weer hopen om de halve finale te overleven en daarna blij zijn met een plaats ergens in de middenmoot. :unsure:
Waarom slagen wij er toch altijd in een 13-in-een-dozijn nummer te sturen? :laugh:
 
Oh jee... Lang leve Vlaanderen die weer de underdog wil steunen.

Toch ook weer gekke beslissing van de jury om The Starlings zo'n lage punten te geven, vind ik. Ze eindigde nu 1 puntje lager dan de winnaar.
 
Na de reacties eens gaan luisteren naar wat we gaan sturen en gadverdamme zeg da’s iedere keer als ze het onzalig idee krijgen op de VRT om in een show een lied te laten kiezen, dat ze met zoiets dramatisch slecht afkomen.
Face it: bij de VRT hebben ze geen smaak. Nu niet, gisteren niet en morgen ook niet.
 
Cherine of Gala waren de enige die echt iets hadden kunnen betekenen in Liverpool. Ik vind het lied van Gustaph wel leuk maar ik zie dat gewoon in de halve finale blijven hangen.
 
Past goed bij de huidige trend vh songfestival.
Stuur de grootste clown en/of iemand van de lgbtq gemeenschap en je maakt kans.
Muziek komt pas op de tweede plaats.
 
Past goed bij de huidige trend vh songfestival.
Stuur de grootste clown en/of iemand van de lgbtq gemeenschap en je maakt kans.
Muziek komt pas op de tweede plaats.

Dat is toch wel een iets te negatieve kijk op de winnaars van de afgelopen jaren. Maneskin heeft internationaal enorm veel succes en zou ik dus niet meteen clowns noemen. Duncan Laurence had gewoon een heel sterk nummer. Salvador Sobral was geen clown, nog iemand van de lgbtq gemeenschap. Måns Zelmerlöw is één van de meest favoriete winnaars ooit en zowat iedereen kent dat nummer wel.
 
Waarom kan zo'n jury met bekende koppen niet eens gewoon eerlijke en terechte feedback geven? Schrik voor hun imago ofzo?

Die Hunter Falls was het slechtste wat al in jaren op mijn tv is gepasseerd, en toch wordt hij de hemel in geprezen.
Waar zit Marcel Vanthilt ergens?
 
Waar zit Marcel Vanthilt ergens?
Die zit tegenwoordig radio te maken bij Willy.

»Ik mocht bij Willy beginnen, maar voor de VRT was dat een onoverkomelijk probleem: mijn afspraken met Radio 2 en Radio 1 werden meteen geschrapt. Ik heb nog proberen uit te leggen dat er geen concurrentie is – Willy vertegenwoordigt 2 procent van de radiomarkt, Radio 2 28 procent – maar nee, het was: boenk, loket toe. Het hoefde niet meer voor de VRT. Sindsdien is er geen contact meer.»
 
De wedstrijd niet gevolgd, maar wel nog het einde gezien van de show. Leuk nummer, but that's pretty much it. Heeft niet dat extra waardoor het hoog in de finale zal geraken. Als we in de finale geraken tenminste :)
 
De Starlings hebben hier domweg voor het verkeerde nummer gekozen, hun ander nummer was een pak sterker. Puur laten leiden door hun emotionele band met dat nummer jammer genoeg.
Dat was al duidelijk op voorhand zekers, je moet toch ietwat pluimen in je gat hebben om een songfestival te winnen laatste decennia.
Denk dat er in 2011 en 2017 ook nog een emotioneel beladen lied won?
Maar dat waren de uitzonderingen volgens mij in meer dan 10 jaar eurosong.
 
Terug
Bovenaan