Eurovision Song Contest 2023

In 1974 gaf de belgische vakjury 0 punten aan ABBA met Waterloo, dat zegt genoeg over vakjury’s...

We hebben onze kans laten liggen in 2014, toen we inplaats van 2fabiola (een naam die in zeer veel landen een belletje doet rinkelen) Een anonieme obese waal gestuurd hebben als vlaamse inzending….

Gisteren was een tenenkrullende show, WTF was dat op mijn scherm.
 
In 1974 gaf de belgische vakjury 0 punten aan ABBA met Waterloo, dat zegt genoeg over vakjury’s...

We hebben onze kans laten liggen in 2014, toen we inplaats van 2fabiola (een naam die in zeer veel landen een belletje doet rinkelen) Een anonieme obese waal gestuurd hebben als vlaamse inzending….

Gisteren was een tenenkrullende show, WTF was dat op mijn scherm.
Not sure if serious or...? Dat zou pas tenenkrullend geweest zijn, lol.
 
Laatst bewerkt:
In 1974 gaf de belgische vakjury 0 punten aan ABBA met Waterloo, dat zegt genoeg over vakjury’s...

We hebben onze kans laten liggen in 2014, toen we inplaats van 2fabiola (een naam die in zeer veel landen een belletje doet rinkelen) Een anonieme obese waal gestuurd hebben als vlaamse inzending….

Gisteren was een tenenkrullende show, WTF was dat op mijn scherm.

Je denkt oprecht dat 2 Fabiola het beter had gedaan dan Conchita Wurst en The Common Linnets? :unsure:

In de laatste jaren was naar mijn mening enkel Loïc de grootste kanshebber, maar die had de pech dat het een zeer sterk jaar was. Hij moest toen opboksen tegen Heroes, A Million Voices en die mannen van Il Volo.
 
Nee, winnen hadden we niet gedaan.
Maar top 5 wegens naamsbekendheid. (Catchy song) versus de hopeloze inzending die we effectief gedaan hebben…

Irriteerde mij vooral aan die jury gisteren.
 
Kunnen we geen hologram versie van Nicole en Hugo sturen? Halen we zeker de buitenlandse pers mee!
 
Chérine heeft het verpest door verloren te lopen in haar eigen staging en niet meer zuiver te zingen (waarbij het ergste moment dan nog later bleek haar recap-fragment te zijn, auch). Gala heeft het verpest door half in discussie te gaan met een jurylid waarvan iedereen op dat punt eigenlijk al doorhad dat hij er maar bijzat voor zijn optredentje 15 minuten later. Starlings hadden het nadeel dat iedereen al op voorhand beslist had dat het Gala/Chérine moest worden en "zeker niet" zij, door hun rol als favoriet zijn ze bij het publiek gigantisch veel stemmen verloren. Het feit dat de jury niks zinniger kon zeggen dan "ja het lijkt wel enorm op Ed Sheeran hé zeg. Maar het werkt hoor. Maar het lijkt er wel enorm op." en Tom Dice in zijn uitleg niet verder raakte dan "Ik SpEel OOk GitAaR hE" heeft daar ook niet geholpen.

En ja, dan sturen we maar Gustaph. The best of the worst. Ameerah verbaasde positief maar nog altijd te vlak, Hunter Falls was zeer meh, van Loredana weten we nu intussen ook wel dat ze beter kan dan de zoveelste Tomorrowland anthem.
 
Mijn top 3 was

Gala, Ameerah en The starlings.

Cherine was een leuk nummer maar was echt wel naast de toon bij momenten. De rest van de songs was ik meteen vergeten na het optreden.
 
Ik vond Gustaph zelf op Hunter Falls na , het slechtste optreden van de avond . Hoe smaken kunnen verschillen , nuja de VRT kan alvast verder gaan met besparen want dat Eurovision halen ze sowieso niet binnen.
 
Gala heeft het verpest door half in discussie te gaan met een jurylid waarvan iedereen op dat punt eigenlijk al doorhad dat hij er maar bijzat voor zijn optredentje 15 minuten later.
Alexander Rybak is gewonnen met Fairytale voor Noorwegen in 2009. Het optreden was door Duncan Laurence he (Arcade, gewonnen in 2019). Maar verder wel volledig akkoord, die discussie heeft haar wat afgedaan als betweterig en weinig openstaan voor feedback. Ook wat je zei over Chérine klopt mijn inziens volledig en dat vind ik zo jammer. Ik vond haar nummer echt catchy voor Eurosong, heb het gisteren ook pas voor de eerste keer gehoord. Zeer jammer dat haar zang niet was wat het moest zijn gisterenavond, kind heeft wel talent.
 
Deze week vond ik Ameerah maar niks, maar tijdens de show gisteren vond ik het dan weer beter. Wat een act en dansers toch kunnen doen.
 
Alexander Rybak is gewonnen met Fairytale voor Noorwegen in 2009. Het optreden was door Duncan Laurence he (Arcade, gewonnen in 2019). Maar verder wel volledig akkoord, die discussie heeft haar wat afgedaan als betweterig en weinig openstaan voor feedback. Ook wat je zei over Chérine klopt mijn inziens volledig en dat vind ik zo jammer. Ik vond haar nummer echt catchy voor Eurosong, heb het gisteren ook pas voor de eerste keer gehoord. Zeer jammer dat haar zang niet was wat het moest zijn gisterenavond, kind heeft wel talent.
Klopt wat je zegt over Alexander hoor, ik bedoelde alleen dat ik zijn feedback vaak nogal nergens op slaan vond en dan bleek dat hij naast Duncan Lawrence ook nog eens mocht optreden. Kwam voor mij echt over alsof dat eigenlijk de reden van zijn aanwezigheid was en ze gewoon nog iemand nodig hadden om die vierde zetel te vullen. Vond hem als jurylid echt weinig meerwaarde hebben. Maar goed, eigenlijk kan dat over de voltallige jury wel gezegd worden.
 
Heeft die opgetreden?
Jammer, dat heb ik precies gemist.
Ik dacht dat je beiden verwarde met elkaar, my bad.
 
Als Chérine niet wint vanavond, heeft België een serieuze kans op winst laten liggen op het grote event in mei.
Topic had gerust na twee posts inclusief openingspost kunnen gesloten worden.

Bijzonder jammere keuze voor Gustaf ook al heb ik niks tegen de mens op de 7de dag daarnet leek hij me sympathiek maar hoe je Chérine niet kunt laten gaan, beats me.
 
Gisteren met half oog gekeken en heel oor geluisterd.

Mijn top 3 was hier: Ameerah, Chérine en Gustaph (niet noodzakelijk in die volgorde).

Chérine liet gisteren vocaal wel wat steken vallen, maar toen ik die act zag, zei ik onmiddellijk tegen mijn vriendin: "DAT is degene die ze naar ginder moeten sturen".

Starlings hebben idd een verkeerd nummer gekozen: "life is a rollercoaster", maar toch moest ik er van in slaap vallen...

Vind Gustaph zeker niet slecht, maar twijfel toch ook of ze daarmee de finales halen...

Edit

En Loredana is misschien/waarschijnlijk wel 1 van de beste zangeressen in de line-up, maar vond het nummer echt niks. Ik was het zo weer vergeten na optreden.
 
Klopt wat je zegt over Alexander hoor, ik bedoelde alleen dat ik zijn feedback vaak nogal nergens op slaan vond en dan bleek dat hij naast Duncan Lawrence ook nog eens mocht optreden. Kwam voor mij echt over alsof dat eigenlijk de reden van zijn aanwezigheid was en ze gewoon nog iemand nodig hadden om die vierde zetel te vullen. Vond hem als jurylid echt weinig meerwaarde hebben. Maar goed, eigenlijk kan dat over de voltallige jury wel gezegd worden.
Wat de Jeremy Makiese allemaal uitkraamde 😅 prees de matige performance van Hunter Falls meteen zo de hemel in dat de rest precies niet meer hoefde komen, de overwinning was binnen.
Voor de rest goed veel betaald aan Rybak om hier te komen zitten en die Nederlandse transgender om die gemeenschap ook te vertegenwoordigen. Jury van kust m'n gat
 
Ik snap vooral niet hoe iedereen zo fan was van Gala Dragot. Ik ben ook pro-alternatieve muziek sturen naar eurosong, maar dan moet er wel nog iets in zitten dat blijft hangen. Van haar zogenaamd geweldig zangtalent merkte je ook niet veel. Vooral erg pretentieus.

Gisteren was ik wat teleurgesteld dat het niet Cherine is geworden, maar vandaag kan ik al wat meer met de winnaar leven. Ik vraag me ook af wat de uiteindelijke demografie is van de mensen die live zo'n show op tv volgen op een zaterdagavond en stemmen... Als dat grotendeels 40+ is, dan zijn de meer old school/brave nummers al wat bevoordeeld. Als je app dan ook nog eens plat ligt... (en wie stemt er doorgaans met de app vs per traditionele sms? Juist ja).

The Starlings zijn slechte verliezers. "In eurosong moet het rond de muziek draaien, dat was niet zo bij de vakjury." Ik denk dat ze voornamelijk op 1 stonden bij het publiek omwille van de fanbase die ze al hadden bij de oudere stemmers; niet omdat ze zo'n geweldig nummer hadden. :rolleyes:
 
Je denkt oprecht dat 2 Fabiola het beter had gedaan dan Conchita Wurst en The Common Linnets? :unsure:

In de laatste jaren was naar mijn mening enkel Loïc de grootste kanshebber, maar die had de pech dat het een zeer sterk jaar was. Hij moest toen opboksen tegen Heroes, A Million Voices en die mannen van Il Volo.
Blanche was ook echt heel goed. Dat jaar won die Portugees met zijn hartproblemen, compleet onterecht wat mij betreft maar soit.
Was toen op citytrip in Kiev en toevallig was daar toen de halve finale dus had nog last minute tickets op de kop getikt. Blanche werd toen als laatste afgeroepen om door te gaan,was wel spannend. Die Portugees was oersaai. En een gastoptreden van Jamala die het jaar eerder voor Oekraïne gewonnen had, die haar lied was best indrukwekkend ondanks alle kritieken over haar overwinning.

Was wel leuk om zien hoe ze tijdens de tussenfilmpjes die ze op tv laten zien op dat half minuutje gans dat podium veranderen
 
City Lights van Blanche is legit een van de beste Eurosong liedjes ooit van België, het verveelt ook echt nooit, wat mij betreft. In tegenstelling tot andere Eurosong liedjes die je direct kotsbeu bent (hoe ze t doen, geen idee).
 
De Starlings hebben voor mij de vibe dat iemand mijn depressie een gitaar en een micro gegeven heeft. Die komen zo seuterig over, vreselijk. Zo een ‘oprecht’ koppel. Enfin, in het Engels zeggen we ‘earnest’ en dat is meestal negatief. Alsof boter niet zou smelten.
Dat wat we nu sturen is weliswaar even verschrikkelijk.
 
De Starlings hebben voor mij de vibe dat iemand mijn depressie een gitaar en een micro gegeven heeft. Die komen zo seuterig over, vreselijk. Zo een ‘oprecht’ koppel
Probeerden ook The Common Linnets te imiteren. Zelfs de camararegie was hierop geïnspireerd.
Met dat verschil dat er tussen Ilse DeLange en Waylon meer chemie was, terwijl zij dan geen liefdeskoppel zijn irl.
 
Terug
Bovenaan