Engels Voetbal 2022-2023 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allez Liverpool in grotere crisis dan Man United.
Het is nog heel vroeg op het seizoen maar ik hoop stiekem dat een outsider nog eens kampioen gaat worden (bijvoorbeeld Arsenal).

Maguire op de bank en alles komt goed :D
Nee, vooral een United gezien dat met enorm veel inzet speelde en, imo, verdiend gewonnen is. Ten Hag die ook niet vies is om zijn tactiek aan te passen.
Casimiro er nog bij op het middenveld en hopelijk nog een extra vervanger centraal achterin zodat Maguire nooit meer van die bank moet en ik zie het nog wel goed komen. Tis nog niet genoeg om mee te doen voor de prijzen maar er lijkt wel een (kleine) stap in de goeie richting gezet.

Maguire op de bank en alles komt goed :D
Nee, vooral een United gezien dat met enorm veel inzet speelde en, imo, verdiend gewonnen is. Ten Hag die ook niet vies is om zijn tactiek aan te passen.
Casimiro er nog bij op het middenveld en hopelijk nog een extra vervanger centraal achterin zodat Maguire nooit meer van die bank moet en ik zie het nog wel goed komen. Tis nog niet genoeg om mee te doen voor de prijzen maar er lijkt wel een (kleine) stap in de goeie richting gezet.

Het zijn weer hyperbolen alom in de pers. Leren die nu niets? Onder solskjaer klopten ze ook regelmatig city bijvoorbeeld, lijkt me niet dat er toen een “nieuw tijdperk” aanbrak.

Kan goed zijn dat ze zaterdag 2-0 de boot in gaan tegen Southampton en is het terug naar af. Liverpool/Utd matchen zijn meestal matchen die los staan van vorm of positie in het klassement. Het zijn de volgende matchen die zullen uitmaken of er iets veranderd is.

De beslissing van Maguire is wel 1 die long overdue was en goed dat die eindelijk gemaakt is. Maar blessure aan Varane en die staat terug in de ploeg natuurlijk zoals je zegt.

Bij Liverpool, buiten het middenveld dat op geen hol trekt, begint het er meer en meer op te lijken dat er een serieuze hangover is van vorig seizoen. Er is een limiet op hoeveel keer je dezelfde groep spelers kan vragen om zich nog maar een keer op te laden om oliestaat gesponsorde ploeg nog maar eens af te jagen. Lijkt er meer en meer op dat die limiet bereikt is met deze kern van spelers.

Het zijn weer hyperbolen alom in de pers. Leren die nu niets? Onder solskjaer klopten ze ook regelmatig city bijvoorbeeld, lijkt me niet dat er toen een “nieuw tijdperk” aanbrak.

Kan goed zijn dat ze zaterdag 2-0 de boot in gaan tegen Southampton en is het terug naar af. Liverpool/Utd matchen zijn meestal matchen die los staan van vorm of positie in het klassement. Het zijn de volgende matchen die zullen uitmaken of er iets veranderd is.
Gazetten moeten verkopen he...
Ik ben gematigd positief omdat er inzet was en omdat we sinds lang een trainer hebben die zijn systeem durft aan te passen.
De beslissing van Maguire is wel 1 die long overdue was en goed dat die eindelijk gemaakt is. Maar blessure aan Varane en die staat terug in de ploeg natuurlijk zoals je zegt.
Vandaar dat ik er graag nog een CV bij wil, dat er al veel fout moet gaan voor die beunhaas terug de verdediging moet gaan sturen.
Er zijn nog posities waar kwaliteit bij moet (spits oa) maar doe mij gewoon nog maar een extra verdediger. Tis niet dat we dit jaar al kampioen gaan spelen he...
Bij Liverpool, buiten het middenveld dat op geen hol trekt, begint het er meer en meer op te lijken dat er een serieuze hangover is van vorig seizoen. Er is een limiet op hoeveel keer je dezelfde groep spelers kan vragen om zich nog maar een keer op te laden om oliestaat gesponsorde ploeg nog maar eens af te jagen. Lijkt er meer en meer op dat die limiet bereikt is met deze kern van spelers.
Het lijkt er idd op dat de citroen uitgenepen is bij Liverpool. Geen schande natuurlijk, enkel jammer dat je vorig seizoen niet echt hebt kunnen oogsten.

Kijk naar de bank van Liverpool gisteren en ge weet natuurlijk dat het moeilijk wordt met zo veel geblesseerden hé.
Klopt maar die op het veld staat doen gewoon niet wat ze moeten doen.

Voorbeeldje:
2649B87D-951D-4922-B5B7-49B8DAC51693.png

Diaz en Firmino de diepste mensen, ons middenveld op 1 lijn en alle 3 tussen de lijnen van united, onze 6 die een gigantisch gat laat achter zich waar al 3 united spelers vrij spel hebben als we de bal verliezen.
Een minuut later staat Hendo in de spits te voetballen. De 6, die moet de verdediging beschermen, staat bij 1-0 achterstand zo te voetballen.

Nog eentje 2 minuten later, baanbrekende donut formatie:
97546BC3-450C-4CDE-985D-FEDA5F86639C.jpeg

De enigste hoop die ik heb is dat het zo slecht was dat het nu wel moet verbeteren. Het kan niet dat ze dit niet corrigeren.

Laatst bewerkt:
Ik was vooral blij dat Martinez gisteren sterk speelde. Zoveel kritiek al omdat hij te klein zou zijn voor PL. Begrijp me niet verkeerd, hij heeft veel te veel gekost, maar als hij zijn niveau haalt, is het gewoon een goede verdediger. Hopelijk trekt hij de lijn door.

Ik vond het wel niet kunnen dat hij Ronaldo in '86 inbrengt. Gewoon een levende legende wat garbage time laten opvullen...

Er zat wel écht inzet in de ploeg. Je zag ook iets meer een team op het veld staan. Misschien het begin van EtH zijn handtekening die zichtbaar wordt? Maar het is moeilijk te zeggen. Liverpool had echt een brak middenveld wegens blessures en bij momenten was het toch fraai hoe ze een vrije man konden vinden aan de andere kant van het veld. Enkel dat centrale middenveld draaide gewoon voor geen meter.

Ook leuk dat Rashford eindelijk weer eens zo een goaltje afwerkt. Ik hoop dat die weer kan groeien, al vrees ik dat dit niet het geval zal zijn.

Dat had 2de geel moeten zijn voor diene loser van een Fernandez
Ging dat over die fase van de 2-1 goal? Want dan is de bal voor united dus de spelers van Liverpool hebben het recht niet om die bal af te nemen. En zelfs als die bal op de middenstip ligt gaan de united spelers niet ineens een sprintje trekken naar daar om terug te beginnen.

En het is Fernandes trouwens.

Ging dat over die fase van de 2-1 goal? Want dan is de bal voor united dus de spelers van Liverpool hebben het recht niet om die bal af te nemen. En zelfs als die bal op de middenstip ligt gaan de united spelers niet ineens een sprintje trekken naar daar om terug te beginnen.

En het is Fernandes trouwens.
Inderdaad, 't Is in mijn ogen juist Salah en die andere speler die daar wat onnozel komen doen door die bal te willen afpakken. Geen flauw idee waarom dat een 2e gele kaart moet zijn.

Ik vond het van beiden kinderachtig met die bal, maar vraag me af waarom er altijd zo'n spel gemaakt wordt. Hierdoor duurt het net langer voor er weer gevoetbald wordt.

Wie heeft er in godsnaam ooit beslist om Geert De Vlieger host te maken van een voetbalshow? En dan zetten ze er Imke Courtois nog bij ook, alsof het zo nog nie erg genoeg was.

Waarschijnlijk dezelfde die vond dat Gilles de bilde een ideale commentator was zeker.

Wat een opstelling ook. Nauwelijks scorend vermogen. Mocht je nu nog (flank)aanvallers hebben met scorend vermogen tot daar aan toe, maar op deze manier gaat het toch een lang seizoen worden voor Chelsea zonder deftige spits.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan