Nrt
Well-known member
Dat was wel heel degelijk een 6 bij Ajax.Frenkie De Jong, want in tegenstelling tot wat de media schrijft is dat geen 6.
Bij Barcelona speelden ze die gewoon uit als 8 omdat Busquets op de 6 stond.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat was wel heel degelijk een 6 bij Ajax.Frenkie De Jong, want in tegenstelling tot wat de media schrijft is dat geen 6.
Dat was wel heel degelijk een 6 bij Ajax.
Die moet ook willen eh, voorlopig lijkt het er alleszinds op dat die gewoon bij Barcelona wil blijven, dus waarschijnlijk loon inleveren.Chelsea zou beter Fofana nog een jaar laten waar hij zit en dat geld spenderen aan Frenkie, dat zou pas een kwaliteitsinjectie zijn tov. jorginho.
Als we alles over die saga moeten geloven ntl. Volgens mij heeft CFC nog geen officieel bod gedaan. Gisteren las ik ook ergens dat Redknapp zei dat Frenkie niet naar UTD wil, CFC zou hij wel zien zitten... Ma zoals ik al zei, vreemde situatie en wat is er van aan...Die moet ook willen eh, voorlopig lijkt het er alleszinds op dat die gewoon bij Barcelona wil blijven, dus waarschijnlijk loon inleveren.
Dat was wel heel degelijk een 6 bij Ajax.
Inderdaad. Ik vraag me alleen af of De Jong zou werken als 6 in Engeland. Daar staan meestal wat fysiek sterkere spelers op die positie (vooral in de zin van goed in kopbalduels).
Die Martinez is eigenlijk ook al aan de kleine kant (1m75) voor een Engelse CV...
Moest die daar echt weg willen dan was die al wel weg hoor.Als we alles over die saga moeten geloven ntl. Volgens mij heeft CFC nog geen officieel bod gedaan. Gisteren las ik ook ergens dat Redknapp zei dat Frenkie niet naar UTD wil, CFC zou hij wel zien zitten... Ma zoals ik al zei, vreemde situatie en wat is er van aan...
Daar zegt ge het: geen typische 6. Niet iedere 6 is per se een balafpakker of fysiek enorm sterk. Hij speelde van die 2 wel altijd het meeste achteruit. Zowel bij Ajax als bij Nederland.FDJ was geen typische 6 die de verdediging beschermt. Die speelde in een dubbele pivot met iemand naast hem of die speelde als 1 van de 2 8’s in een 4-3-3. Zijn grootste kwaliteiten zijn de bal naar de gevarenzone brengen.
Hij is geen verdedigende middenvelder, daar is hij niet gedisciplineerd genoeg voor en verdedigend niet goed genoeg.
Het probleem zit em in de 17 miljoen die ze hem nog moetenMoest die daar echt weg willen dan was die al wel weg hoor.

In Engeland is er geen enkele ploeg succesvol zonder een typische 6. Omwille van de fysieke natuur van die competitie is dat een must.Daar zegt ge het: geen typische 6. Niet iedere 6 is per se een balafpakker of fysiek enorm sterk. Hij speelde van die 2 wel altijd het meeste achteruit. Zowel bij Ajax als bij Nederland.
De Gea is een grote no-no voor het voetbal dat Ten Hag wil. Hij is 1 van de slechtste keepers in de PL met zijn voeten en komt nooit van zijn lijn. Fernandes is niet goed meer geweest sinds dat seizoen waar United 20 penalties kreeg. Varane wordt uit de ploeg gehouden door Maguire en Ronaldo is 85. Je kan moeilijk zeggen dat je daarop kan bouwen als die volgende zomer ten laatste weg is.
Dus Sancho, Martinez, Malacia en eventueel Elanga.
Akkoord dat je spelers als Varane, Eriksen en Fernandes ook nog houd maar dat zijn geen spelers die bouwstenen zijn.
Al de rest is vervangbaar en redelijk makkelijk beter te vinden.
Prioriteit zou moeten zijn:
- Een keeper die met een hoge lijn kan spelen
- Verdedigende middenvelder
- Infiltrerende middenvelder (FDJ)
- Spits
Dat is de ruggengraat van je nieuwe team dan. Daar hebben ze nog niets van gedaan.
Allez, ik neem aan dat je daarmee bedoelt een middenvelder die geregeld in de box opduikt om te scoren. Dat is Frenkie dus zeer zeker niet en dat soort type hebben ze eigenlijk al met Bruno Fernandes, maar die haalt al maanden zijn niveau niet.Hmm, City?In Engeland is er geen enkele ploeg succesvol zonder een typische 6. Omwille van de fysieke natuur van die competitie is dat een must.
Daarom dat FDJ geen 6 is voor united maar een infiltrerende middenvelder (dribbelen en passing). Dat deed die bij Ajax ook vanuit een diepe positie weliswaar zoals je zegt. (Ik bedoel niet dat hij een 10 is) Kan dus in Engeland ook vanuit een dubbelde pivot maar dan moeten ze nog iemand halen voor naast hem.
We gaan Rodri nu toch geen typische balafpakker noemen, zeker?Infiltrerend is misschien niet het juiste woord. Ik bedoel niet een middenvelder die op de rand van de 16 komt en ze er van daar instampt.Frenkie De Jong is toch echt geen infiltrerende middenvelder?Allez, ik neem aan dat je daarmee bedoelt een middenvelder die geregeld in de box opduikt om te scoren. Dat is Frenkie dus zeer zeker niet en dat soort type hebben ze eigenlijk al met Bruno Fernandes, maar die haalt al maanden zijn niveau niet.
Ik ben wel akkoord dat FDJ een goede aanwinst zou zijn voor het United van ETH, maar uiteraard niet als "infiltrerende middenvelder".
Daarnaast hebben ze ook dringend nood aan een deftige rechtsback.
Hmm, City?We gaan Rodri nu toch geen typische balafpakker noemen, zeker?
‘His quality is that he ensures that the ball gets into the final third. He is an adventurer, always on the move. Often with the ball, sometimes without the ball. Can you put him at six as the only link? He leaves the middle of the pitch too often for that. And if you don’t give him the freedom to go forward, you won’t get the best out of his game.’

Daar zeg je het. Hun centrale as is pure middelmaat. Maguire mag ook nog in het lijstje ‘te vervangen’. Die heeft een echt geen idee wat hij op het veld moet doen als CB en die kerel is ook nog captain..De Gea is een grote no-no voor het voetbal dat Ten Hag wil. Hij is 1 van de slechtste keepers in de PL met zijn voeten en komt nooit van zijn lijn. Fernandes is niet goed meer geweest sinds dat seizoen waar United 20 penalties kreeg. Varane wordt uit de ploeg gehouden door Maguire en Ronaldo is 85. Je kan moeilijk zeggen dat je daarop kan bouwen als die volgende zomer ten laatste weg is.
Akkoord dat je spelers als Varane, Eriksen en Fernandes ook nog houd maar dat zijn geen spelers die bouwstenen zijn.
- Spits
Dat is de ruggengraat van je nieuwe team dan. Daar hebben ze nog niets van gedaan.
Eerlijk gezegd, een Frenkie die amper assists of goals maakt, is dat wat United nodig heeft? Prachtige speler, maar je hebt er amper resultaat van. Op zich is zijn waarde dus niet reusachtig als ie niet in het geheel past. Ze hebben geen echte breker, een slappe verdediging en amper scorend vermogen. Behalve Ronaldo zijn het stuk voor stuk spelers die 4-6 kansen nodig hebben om per ongeluk een bal binnen te schieten.De Gea is een grote no-no voor het voetbal dat Ten Hag wil. Hij is 1 van de slechtste keepers in de PL met zijn voeten en komt nooit van zijn lijn. Fernandes is niet goed meer geweest sinds dat seizoen waar United 20 penalties kreeg. Varane wordt uit de ploeg gehouden door Maguire en Ronaldo is 85. Je kan moeilijk zeggen dat je daarop kan bouwen als die volgende zomer ten laatste weg is.
- Spits
Volledig akkoord. Het is nutteloos Frenkie te gaan halen als je naast hem Fred of Mctominay gaat spelen.Eerlijk gezegd, een Frenkie die amper assists of goals maakt, is dat wat United nodig heeft? Prachtige speler, maar je hebt er amper resultaat van. Op zich is zijn waarde dus niet reusachtig als ie niet in het geheel past. Ze hebben geen echte breker, een slappe verdediging en amper scorend vermogen. Behalve Ronaldo zijn het stuk voor stuk spelers die 4-6 kansen nodig hebben om per ongeluk een bal binnen te schieten.
Samen met Frenkie heb je ook gewoon een Kante nodig. En dan kan alles wat vlotter beginnen draaien. In de spits heb je dan ook nog een waardige speler nodig. Rashford is nog steeds zichzelf niet, Martial is ook nog altijd een vraagteken en Ronaldo is nog naar elke voorzitter aan het sturen : "You still up?"
Gewoon luisteren naar die Duitser was voldoende.Helemaal mee eens. United heeft echt wel meer nodig dan alleen FDJ.