Engels Voetbal 2022-2023 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
We kunnen lachen met spurs (altijd leuk en terecht) maar de grootste spursy ploeg dit seizoen is toch Arsenal....
Die hebben het fantastisch gedaan met die kern/ namen. Aan de meet geklopt worden door dat City is geen schande.

Is een discussie op zich he. Did they bottle it? They kind of did.
Als City nu de titel pakt, wat iedereen verwacht, dan heeft Arsenal het desondanks geweldig gedaan met een 2e plek die ze nooit verwacht hadden.
Maar als je op een bepaald moment alles zelf in handen hebt, en dan punten verliest tegen Southampton, West Ham en consoorten dan heb je het eigenlijk wel "gebottled".

Als Saliba fit had gebleven had het misschien anders geweest, maar in se hebben ze zelf een unieke kans verpest vrees ik. En ik denk ook dat het er niet makkelijker op zal worden komende seizoenen (Newcastle zal binnen dit en 3 jaar ook écht willen meedingen, United heeft 2-3 topspelers nodig en zal er ook staan, Liverpool rebuilding, City will be City, ..).

Is een discussie op zich he. Did they bottle it? They kind of did.
Als City nu de titel pakt, wat iedereen verwacht, dan heeft Arsenal het desondanks geweldig gedaan met een 2e plek die ze nooit verwacht hadden.
Maar als je op een bepaald moment alles zelf in handen hebt, en dan punten verliest tegen Southampton, West Ham en consoorten dan heb je het eigenlijk wel "gebottled".

Als Saliba fit had gebleven had het misschien anders geweest, maar in se hebben ze zelf een unieke kans verpest vrees ik. En ik denk ook dat het er niet makkelijker op zal worden komende seizoenen (Newcastle zal binnen dit en 3 jaar ook écht willen meedingen, United heeft 2-3 topspelers nodig en zal er ook staan, Liverpool rebuilding, City will be City, ..).
Hoh ja, als je alles bekijkt vind ik van niet.

Voor de titel te pakken moet je 90 punten halen, dat zag ik Arsenal nooit doen. Kern niet breed genoeg, geen topkeeper en een enorm jonge ploeg.

Als je dan ziet dat ze 4 maar punten voorstonden in januari, dan kan je dat moeilijk ‘bottelen’ noemen. Ze hadden een unieke kans en inderdaad, ze hebben het dan misschien laten liggen tegen ‘maar’ Southampton en bournemouth. Maar City heeft dit seizoen ook punten laten liggen tegen Everton, Villa en Forest dus zo een resultaten heb je langs 2 kanten.

Zal komende jaren af te wachten zijn of dit een unieke kans was. Volgend jaar zullen de verwachtingen hoger zijn en zullen ze champions league moeten spelen waardoor Arteta meer zal moeten roteren. Voor Newcastle is dat van hetzelfde. Dat is niet zo vanzelfsprekend te combineren met een titelstrijd.

Hoh ja, als je alles bekijkt vind ik van niet.

Voor de titel te pakken moet je 90 punten halen, dat zag ik Arsenal nooit doen. Kern niet breed genoeg, geen topkeeper en een enorm jonge ploeg.

Als je dan ziet dat ze 4 maar punten voorstonden in januari, dan kan je dat moeilijk ‘bottelen’ noemen. Ze hadden een unieke kans en inderdaad, ze hebben het dan misschien laten liggen tegen ‘maar’ Southampton en bournemouth. Maar City heeft dit seizoen ook punten laten liggen tegen Everton, Villa en Forest dus zo een resultaten heb je langs 2 kanten.

Zal komende jaren af te wachten zijn of dit een unieke kans was. Volgend jaar zullen de verwachtingen hoger zijn en zullen ze champions league moeten spelen waardoor Arteta meer zal moeten roteren. Voor Newcastle is dat van hetzelfde. Dat is niet zo vanzelfsprekend te combineren met een titelstrijd.
Als je zo'n unieke kans hebt, weet je ook dat elk punt telt. Iedereen weet dat City op het einde, when it matters the most, amper iets laat liggen.
Dus eens je een voorsprong hebt uitgebouwd, is het kwestie van die te kunnen behouden. Dat je punten verliest tegen Liverpool kan je verwachten, maar uiteindelijk verlies je de titel tegen Southampton en West Ham. In de rechtstreekse duels tegen City verlies je kansloos met 7-2.
Als je City wil verslaan moet alles quasi perfect lopen, en dat is uiteindelijk ook niet realistisch. Maar eens je de kans hebt, enkele punten voor staat en dan gaat gelijkspelen tegen 2 ploegen die (op dat ogenblik) op plekken 17 en 20 staan, dan heb je het enkel aan uw eigen te danken - imo.

Voor Southampton zal het wel over en out zijn maar voor die andere 2 plaatsen gaat het mogelijks op GD aankomen, stel u voor.

Coleman :( einde carrière waarschijnlijk. Zéér triest. Wat een speler.

Zeer brak van Dyche om 0 de kloten van wissels uit te voeren, we konden dit écht makkelijk winnen naar het einde toe.

LeedsNottinghamLeicesterEverton
Manchester City (A)
Newcastle (H)
West Ham (A)
Tottenham (H)
Southamptom (H)
Chelsea (A)
Arsenal (H)
Crystal Palace (A)
Fulham (A)
Liverpool (H)
Newcastle (A)
West Ham (A)
Brighton (A)
Manchester City (H)
Wolves (A)
Bournemouth (H)

16Leicester30 punten
17Leeds30 punten
18Nottingham30 punten
19Everton29 punten
20Southampton24 punten

Southampton, Everton, Leeds. deze worden het denk ik.

alhoewel Leeds waarschijnlijk Big Sam gaat binnenhalen voor de laatste 4 matchen...

Laatst bewerkt:
Volgende matchronde zal het aan Nottingham zijn om punten te pakken. Zij kunnen een grote stap naar de redding zetten door thuis tegen Southampton te winnen.

De andere 3 zie je eigenlijk de volgende 2 geen punten pakken. Zal op de laatste dag aankomen en inderdaad mogelijks op doelsaldo.

Volgende matchronde zal het aan Nottingham zijn om punten te pakken. Zij kunnen een grote stap naar de redding zetten door thuis tegen Southampton te winnen.

De andere 3 zie je eigenlijk de volgende 2 geen punten pakken. Zal op de laatste dag aankomen en inderdaad mogelijks op doelsaldo.
Ik zie Forest zowel tegen Southampton als tegen Chelsea winnen eigenlijk. Waar die andere 3 nog punten gaan pakken uit die matchen, geen idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan