massiveidiot
Well-known member
Beste forumleden, ik kom tot bij jullie met een vraag tot advies. Ik heb momenteel een diploma Toegepaste Informatica en ben recht van school begonnen met programmeren. Al snel daarna de overstap gemaakt naar systeembeheer (en later analyse). In het begin redelijk graag gedaan, maar een echte uitdaging was het zelden. Ik werk ondertussen 15 jaar en heb 4 werkgevers aangedaan. De laatste 3 werkgevers zijn eigenlijk allemaal in de laatste 5 jaar gepasseerd, iedere keer met de hoop om een nieuwe drive te vinden, maar telkens teleurgesteld. Hieruit kon ik afleiden dat toegepaste informatica allicht niet echt mijn droomrichting is geweest. Daaropvolgend heb ik mij bezonnen en proberen uit te vissen wat mij boeit en sinds kort een opleiding elektronica gestart, naast mijn werk en mijn gezin. So far, so good. Maar... als ik die opleiding zonder kleerscheuren afrond, ben ik pas binnen 6 jaar klaar. Ik begin nu al richting een bore-out te gaan, laat staan dat ik het nog 6 jaar moet volhouden.
Het idee speelt in mijn hoofd om een nieuwe werkgever te zoeken die iets in de richting van elektronica kan aanbieden, met ruimte voor mijn studies. Na een aantal bedrijven te hebben aangeschreven blijkt dat op zich niet onhaalbaar, ware het niet dat ik nog geen ervaring heb met elektronica. Mijn werkgever heeft al te weten gegeven dat ze niet gediend zijn met mijn studies, dus nog jaren op deze manier voortploeteren zie ik niet echt goed komen.
Ik zie dus even niet wat mijn volgende stappen zouden kunnen zijn, dus hopelijk kan iemand hier enig perspectief bieden.
Het idee speelt in mijn hoofd om een nieuwe werkgever te zoeken die iets in de richting van elektronica kan aanbieden, met ruimte voor mijn studies. Na een aantal bedrijven te hebben aangeschreven blijkt dat op zich niet onhaalbaar, ware het niet dat ik nog geen ervaring heb met elektronica. Mijn werkgever heeft al te weten gegeven dat ze niet gediend zijn met mijn studies, dus nog jaren op deze manier voortploeteren zie ik niet echt goed komen.
Ik zie dus even niet wat mijn volgende stappen zouden kunnen zijn, dus hopelijk kan iemand hier enig perspectief bieden.