Werk Studie Informatica of Toegepaste Informatica? ervaring met TI?

SMax

New member
Hey,

Ik studeer momenteel Informatica aan de KUL (2de fase) en ik struggle niet echt met de richting qua slagen voor de vakken hoewel ik bijna geen moeite doe en de meeste oefenzittingen en hoorcolleges gedurende het semester skip ( ik heb natuurlijk een paar herexamens maar dat zijn enkel de vakken waarvoor ik zelfs in de blokperiode helemaal geen moeite heb gedaan ).
Ik weet dat ik geen voorbeeldige student ben maar dat "studystyle" komt doordat ik "pressure-driven" persoon of hoe het dan ook heet. Het is zo dat 1) doordat aanwezigheid op lessen en oefenzittingen niet verplicht is en 2) doordat we bijna geen projecten of testen of verplichte opdrachten met een deadline hebben tijdens het semester, ik helemaal geen motivatie heb om iets te leren of te volgen gedurende het semester. Dat gebrek aan motivatie is ook omdat Informatica aan unief 90% theorie en 10% praktijk (dat wist ik niet toen ik me inschreef).
Mijn motivatie wordt steeds minder en ik heb het punt bereikt dat ik deze richting niet meer wil doen door die redenen en eigenlijk ook doordat ik hoge verwachtingen had en ik teleurgesteld werd (Ik dacht wow KUL top 50 uni dus zeker hoge kwaliteit qua onderwijs en dan ontdekte ik dat 30% van de proffen zijn incapabel en het lesmateriaal van sommige vakken is outdated < ik spreek enkel over de proffen van mijn richting.