Draconii
Member
Ik weet niet of het hier in een aparte topic thuishoort of in de warmtepomp topic.
We wonen in een huis van 13 jaar oud (halfopen/houtskeletbouw).
We zijn aan het kijken voor een offerte met airco's voor boven (3 slaapkamers). Gaswandketel is ook 13 jaar oud. Daarnaast willen we ook gans het huis mooi opdoen, muren en plafonds herstellen, renovatievlies laten hangen en schilderen + boven laminaat laten leggen.
EPC Waarde bij bouwen was 118kWh/m², later hebben we 3900Wp aan zonnepanelen opgelegd met een omvormer van 2,5kW
Is het dom om iets meer uit te geven aan een lucht lucht warmtepomp en dan ook 2 units beneden te zetten die verwarmen/koelen. En gans de gasinstallatie buiten te kieperen, radiatoren laten wegnemen? Ik begrijp dat de gemiddelde gaswandketel een levensduur heeft van 12-15 jaar (Bulex met expansievat in de ketel).
Gasverbruik is maximaal 9000kWh op jaarbasis dus dit is ook ok denk ik. We hebben geen vloerverwarming.
We hebben wel een laadpaal en elektrische auto.
Ik heb gewoon geen zin om alles op te laten doen en dan binnen 2 jaar moeten kijken voor een nieuwe installatie waarbij je je radiatoren wegneemt en opnieuw mag herbeginnen met die muren te herstellen (7 muren)
We wonen in een huis van 13 jaar oud (halfopen/houtskeletbouw).
We zijn aan het kijken voor een offerte met airco's voor boven (3 slaapkamers). Gaswandketel is ook 13 jaar oud. Daarnaast willen we ook gans het huis mooi opdoen, muren en plafonds herstellen, renovatievlies laten hangen en schilderen + boven laminaat laten leggen.
EPC Waarde bij bouwen was 118kWh/m², later hebben we 3900Wp aan zonnepanelen opgelegd met een omvormer van 2,5kW
Is het dom om iets meer uit te geven aan een lucht lucht warmtepomp en dan ook 2 units beneden te zetten die verwarmen/koelen. En gans de gasinstallatie buiten te kieperen, radiatoren laten wegnemen? Ik begrijp dat de gemiddelde gaswandketel een levensduur heeft van 12-15 jaar (Bulex met expansievat in de ketel).
Gasverbruik is maximaal 9000kWh op jaarbasis dus dit is ook ok denk ik. We hebben geen vloerverwarming.
We hebben wel een laadpaal en elektrische auto.
Ik heb gewoon geen zin om alles op te laten doen en dan binnen 2 jaar moeten kijken voor een nieuwe installatie waarbij je je radiatoren wegneemt en opnieuw mag herbeginnen met die muren te herstellen (7 muren)