Het gaat, denk ik toch?, over de VanRysel fiets van €9000.
Dus budget is die niet echt. Maar die is wel identiek aan de fiets waar hun prof team mee rijdt. En dus in dat opzicht wel spotgoedkoop.
Voor 5,5k koop je de RCR pro met ultegra di2 en swisssense wielen.
Welke fietsenbouwer doet dat?
Het kunnen goede fietsen zijn. En de prijs/kwaliteit mag goed zijn.
De manier waarop je die fietsen aankoopt is een ding, en de beschikbaarheid.
Stel u voor dat je naar de decathlon rijdt, zo een mega sport supermarkt waar de kinderen op fietsen en steps rondrijden, en daar zo een dude met een gilet aanpielt om uw RCR pro te bestellen. Kerel kent niks van racefietsen, collega kent er niks van, andere collega heeft een Merckx van 2001 dus hij kent er wel iets van en wordt aanzien als de expert.
Is er iets aan die fiets, ik zou mij niet op mijn gemak voelen om die daar binnen te steken.
Langs de andere kant als je een ander merk shopt zoals een Scott koop je een fiets met naam en faam.
Koop je bij een persoon waarbij fietsen zijn passie is en krijg je een zeer deskundige uitleg en als er iets aan is dan kan je op beide ogen slapen.
De beleving is ook iets wat je niet mag vergeten.
Maar goed het is positief dat er prijsbrekers in het spel komen. Zodat merken als specialized en trek terug met de voetjes op de grond komen.
Maar decathlon moet nog een heel parcours afleggen om naast die twee te staan. Kijk maar naar canyon en wat voor een parcours zij al afgelegd hebben en hoe hun prijzen ook gevoelig gestegen zijn door de jaren heen.