De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

+1 voor Lake hier. Voordien Fizik en Northwave gehad en na een uurtje of 2 vaak slapende tenen. Nu niks last meer.
 
Via Benji Naesen gehoord van https://www.apiir.tech/
Zou het 25€ wegsmijten zijn of toch eens het proberen waard?

Voor 25€ ga je misschien beter op de fiets zitten.
Maar misschien ga je ook net slechter op je fiets zitten, waardoor je blessures krijgt.
Voor 25€ kan je normaal niet gekloot zijn, maar in dit geval dus duidelijk wel.

Je kan het eens proberen, als je daarna aandachtig bent of je positief resultaat hebt.
 
hebben jullie tips voor brede koersschoenen?
Voor mijn 10 jarige fietspauze had ik sidi gekozen omdat die mooi waren dus met vaak pijnlijke voeten als gevolg.
Ik hoor dat northwave ook redelijk breed zit rond de voet of klopt dat niet echt?

Pedalen heb ik ook nog nodig en daar zit ik zelf te denken aan de keo max omdat die comfortabel zouden voelen door het grote oppervlak.

En als laatste een helm nodig, maar daar heb je ook veel moddellekes van …..

Alle opties zijn welkom

Ik heb (deels :unsure:) brede voeten en ben uiteindelijk bij DTM beland. Die hebben een soort strechstof, waardoor die na een tijd de vorm van uw voet aannemen.
 
Bontrager schoenen ook wel content van (met brede voeten).

Hiervoor Lake gehad. Ook wel content van, maar die vielen nogal snel uit elkaar. Tot op de draad versleten na 2 jaar ofzo. Terwijl Shimano schoenen onverslijtbaar lijken (of toch de oude).
 
Wanneer en hoeveel Duvels heb je gedronken?
Kwestie van te weten hoeveel keer je dezelfde persoon zag om de effectieve drukte te kunnen bepalen.

Koersfiets schakelt weer normaal, was zoals ik dacht de derailleur die beschadigd was

Ik drink in de jacht op sportieve doelen dit jaar al sinds juni geen alcohol(man, wat gaat half september die eerste Duvel smaken).
Duvel on Tour was blijkbaar volledig uitverkocht met 5200 deelnemers... Het was dus echt belachelijk druk.
 
een koersbroek :)

en een serieuze confrontatie met professionals :D

Wat een niveau van deelnemers, niet normaal.

Ik ben als allerlaatste gestart (170 deelnemers) en heb mijn eerste 1.5km afgelegd aan 4:05m/km. Iedereen verdween uit mijn zicht. Een vriend van mij liep de eerste 4km aan 3:40 en was slechts 56ste. Ik liep met mijn gemiddelde 4:29 over die 4km de 134ste tijd.

Dan een goeie wissel gehad, lekker op de fiets. Gevolgd door de mindere goden en jagend op een groepje. Anderhalve ronde van 3 ronden solo (drafting was toegelaten) gereden en eindelijk ergens geland. Al die gasten in mijn wiel. Wanneer ik van kop ging zakte het tempo met 2-3km/u, dus dat was geen optie. Volledig choco gereden (slechts 31.7km/u gemiddeld, maar gezien de vele 90 graden bochten, de hoogtemeters (220 op 27km), de wind en de beperkte gewenning aan de warmte - nog ok). Ik fiets de 107e tijd.

Maar dan, volledig in de rooie die transitie binnen. Uiteraard weer gepasseerd door die lopers uit mijn groepje, ze waren namelijk sowieso al de betere lopers, en ze hebben ook een half uur in mijn wiel gezeten, gestorven niet normaal. Met mijn 5:43/km een 138ste tijd.

Overall 124ste van 145 finishers (yes, Mathias V*************, dat ben ik!). Bloody hell, dat was de max, maar wel heel confronterend.

Volgend jaar opnieuw!
Leuk dat je er toch van genoten hebt! Het niveau is inderdaad geschift hoog op zo’n wedstrijden. Precies of enkel mannen die er serieus mee bezig zijn doen duatlons. Heb het gevoel dat er veel meer instappers zijn bij triatlon omdat het gekender is en een groter gamma aan wedstrijden heeft.
 
Ik drink in de jacht op sportieve doelen dit jaar al sinds juni geen alcohol(man, wat gaat half september die eerste Duvel smaken).
Duvel on Tour was blijkbaar volledig uitverkocht met 5200 deelnemers... Het was dus echt belachelijk druk.
Bier en wild is nochtans een goeie combi :oi22:

Voorlopig enige doel dit jaar is de chouffe MTB (nog nooit 1 gedaan), vanaf juni eens wat gestructureerder trainen ipv gewoon wat rijden zoals nu (maar ga eerst nog op verlof)
 
een koersbroek :)

en een serieuze confrontatie met professionals :D

Wat een niveau van deelnemers, niet normaal.

Ik ben als allerlaatste gestart (170 deelnemers) en heb mijn eerste 1.5km afgelegd aan 4:05m/km. Iedereen verdween uit mijn zicht. Een vriend van mij liep de eerste 4km aan 3:40 en was slechts 56ste. Ik liep met mijn gemiddelde 4:29 over die 4km de 134ste tijd.

Dan een goeie wissel gehad, lekker op de fiets. Gevolgd door de mindere goden en jagend op een groepje. Anderhalve ronde van 3 ronden solo (drafting was toegelaten) gereden en eindelijk ergens geland. Al die gasten in mijn wiel. Wanneer ik van kop ging zakte het tempo met 2-3km/u, dus dat was geen optie. Volledig choco gereden (slechts 31.7km/u gemiddeld, maar gezien de vele 90 graden bochten, de hoogtemeters (220 op 27km), de wind en de beperkte gewenning aan de warmte - nog ok). Ik fiets de 107e tijd.

Maar dan, volledig in de rooie die transitie binnen. Uiteraard weer gepasseerd door die lopers uit mijn groepje, ze waren namelijk sowieso al de betere lopers, en ze hebben ook een half uur in mijn wiel gezeten, gestorven niet normaal. Met mijn 5:43/km een 138ste tijd.

Overall 124ste van 145 finishers (yes, Mathias V*************, dat ben ik!). Bloody hell, dat was de max, maar wel heel confronterend.

Volgend jaar opnieuw!
Gewoon meedoen in Eeklo, 1km zwemmen maakt het verschil niet 😉
 
Op zoek naar deftige navigatie. Een vriendin is zeer positief over haar Hammerhead Karoo 2.
Nog mensen die deze gebruiken? Al de extra functies heb ik eigenlijk niet direct nodig.
 
De Karoo 3 zou half mei gelanceerd worden, mijn Garmin van 5 jaar oud heeft zo zijn beste tijd gehad dus ik ga em zeker eens bekijken.

Ik hoop vooral dat ze het gewicht naar beneden halen. De eerste versie was iets van 190 gram en die braken massaal af van hun mount (op de fantastische Vlaamse wegen). En de tweede versie was niet erg stabiel qua performance, het ene toestel werkte prima en op het andere zat je met serieuze lag.

Het gaat de eerste versie worden sinds Sram Karoo heeft overgekocht dus we zijn wel benieuwd. Dezelfde soort mount gebruiken als Garmin en Wahoo zou wel nice zijn. Comptabiliteit met allerlei ant+ meug van verlichting tot radar. Sowieso geen comptabiliteit met Shimano maar daar ga ik niet wakker van liggen.
 
Op zoek naar deftige navigatie. Een vriendin is zeer positief over haar Hammerhead Karoo 2.
Nog mensen die deze gebruiken? Al de extra functies heb ik eigenlijk niet direct nodig.
Overgestapt van Garmin naar Wahoo Elmnt.
Wel content van.
 
Qua horloges ben ik een Garmin fanboy, maar qua headunit is vooral voor navigatie de Wahoo Elemnt Roam echt de beste optie inderdaad.
Is de navigatie op een wahoo echt zoveel beter?
Ze pakken het anders aan, maar beide hebben wel hun voor- en nadelen. Maar ik zou toch de edge aan Garmin geven.


Nog eens een vraag van mijnentwege.
Iemand die een goed en betaalbaar regenjack kan aanraden dat nauwsluitend of race fit heeft?
Gisteren 4u in de regen gereden, wat ik nooit doe normaal maar bon, en wat een helse tocht met mijn jack van 40€ van castelli.
Ik kwam tijdens die rit tot het punt dat het tijdens GF Vosges ook zou kunnen regenen, en ik schoot dus een beetje in paniek :p
 
Is de navigatie op een wahoo echt zoveel beter?
Ze pakken het anders aan, maar beide hebben wel hun voor- en nadelen. Maar ik zou toch de edge aan Garmin geven.
Dan op de oude Garmin die ik had wel.
Maar waarschijnlijk is dat geen eerlijke vergelijking.

Veel meer dan zeggen dat het op Wahoo in orde is naar mijn goesting kan ik niet zeggen.
 
Is de navigatie op een wahoo echt zoveel beter?
Ze pakken het anders aan, maar beide hebben wel hun voor- en nadelen. Maar ik zou toch de edge aan Garmin geven.

Nog eens een vraag van mijnentwege.
Iemand die een goed en betaalbaar regenjack kan aanraden dat nauwsluitend of race fit heeft?
Gisteren 4u in de regen gereden, wat ik nooit doe normaal maar bon, en wat een helse tocht met mijn jack van 40€ van castelli.
Ik kwam tijdens die rit tot het punt dat het tijdens GF Vosges ook zou kunnen regenen, en ik schoot dus een beetje in paniek :p
Koop u gewoon zo'n gillet (sleeveless dus).
Ik heb nen hot pack van Sportful, werkt perfect: je blijft droog op de plaats waar het belangrijk is (torso) zonder irritatie van flapperende mouwen en ge wordt niet gekookt in u eigen zweet zoals in die volledige regenjacks vaak wel het geval is. Én is vrij klein in te pakken om weg te steken.

Het is ook al vaak mijn go to oplossing geweest voor lente/najaar ritten waar die temperatuur bij vertrek vaak sub 10° is maar overdag toch nog naar de 20° kan klimmen. Op die manier kan je moet een paar armstukken erbij toch gewoon een shirt met korte mouwen aandoen en stukken uit doen als de temperatuur het toe laat.
 
Terug
Bovenaan