De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Tis gebeurd, eerste keer evalueren sinds ik 4 jaar geleden gestart ben… en dat dus met de nieuwe Roubaix die ik een week heb :wallbash:

Gelukkig enkel schade aan de rem ad linkerkant, lag nogal rap id gracht dus pedaal moet het meeste hebben opgevangen.
 
Na wat zoeken heb ik het piepende geluid van mijn fiets kunnen lokaliseren: als ik het achterwiel uithaal en wat weg en weer draai met het stuk waar uw steekas doormoet, hoor ik een piepend geluid. Wordt sowieso een trip naar de FM maar zou dit door vuil komen?

Betreft een DT Swiss gravel ln.
 
Heerlijk fietsweertje vandaag. De eerste dag buiten voor mij =)
Wel nog een modderige ondergrond natuurlijk.

Ik deed vandaag net zoals de rest van België Duvel on Tour... Ik heb het nog NOOIT zo druk geweten onderweg.
Verder wel een ongelofelijk prachtige fietsdag!
 
Eerste echte tochtje achter de rug.
Mooi met wat leuke stukjes gravel en velden.
Zonnecrème vergeten dus zo rood als een kreeft en moet meer tijd maken om te genieten en pauzeren onderweg maar voor de rest heel leuk. Smaakt naar meer.

Het zal zo'n 10-tal jaar geleden zijn dat ik nog op een fiets gezeten heb dus dit was meteen wel stevig binnenkomen :p
 
Ik deed vandaag net zoals de rest van België Duvel on Tour... Ik heb het nog NOOIT zo druk geweten onderweg.
Verder wel een ongelofelijk prachtige fietsdag!
Wanneer en hoeveel Duvels heb je gedronken?
Kwestie van te weten hoeveel keer je dezelfde persoon zag om de effectieve drukte te kunnen bepalen.

Koersfiets schakelt weer normaal, was zoals ik dacht de derailleur die beschadigd was
 
Eerste echte tochtje achter de rug.
Mooi met wat leuke stukjes gravel en velden.
Zonnecrème vergeten dus zo rood als een kreeft en moet meer tijd maken om te genieten en pauzeren onderweg maar voor de rest heel leuk. Smaakt naar meer.

Het zal zo'n 10-tal jaar geleden zijn dat ik nog op een fiets gezeten heb dus dit was meteen wel stevig binnenkomen :p
Merci voor het tochtje, eens doen als ik bij het ouderlijk huis ben. Te doen met racer ook? Die gravé van de oude spoorweg ken ik wel.
 
Wat is een goede streek om veilig te fietsen. Ik wil komende zomer de endurace meepakken op vakantie naar Frankrijk. Alleen rijden ze daar redelijk vaak redelijk onvoorzichtig. Zou Oostenrijk een beter alternatief zijn? Of toch naar Spanje?
Ik vind Frankrijk ok als je op de kleine baantjes rijdt. Spanje heeft voor mij wel de voorkeur. Auto's houden echt bewust afstand.
 
Klein vraagje aan de duatleten….

Ik doe woensdag a.s. een sprintduatlon in Kruisem, voor de fun.

4km lopen
27 fietsen
4km lopen

Ik heb geen trisuit. Zouden jullie dan lopen met een koersbroek?
Ik zag daarnet in Deinze een witte fiets met gele voorvork bovenop een iX3 afdraaien... ik wist direct wie het was. :)
 
Na wat zoeken heb ik het piepende geluid van mijn fiets kunnen lokaliseren: als ik het achterwiel uithaal en wat weg en weer draai met het stuk waar uw steekas doormoet, hoor ik een piepend geluid. Wordt sowieso een trip naar de FM maar zou dit door vuil komen?

Betreft een DT Swiss gravel ln.
Vuil of toleranties die ietwat buiten de marges liggen en op termijn slijtage veroorzaken. Bij veel DT Swiss wielen is schoonmaken doodsimpel trouwens.
 
Merci voor het tochtje, eens doen als ik bij het ouderlijk huis ben. Te doen met racer ook? Die gravé van de oude spoorweg ken ik wel.
Hier en daar toch wel stukjes met redelijk wat putten.
Vooral het stuk Boterdijk van in Diksmuide tot Esen, begint met lichte gravel en gaat dan over in veldweg met middelhoog gras en de nodige putten. Mits wat aanpassingen in route is het wel te doen denk ik.
 
Gisteren `gestart op het BK gravel.
Serieus pechdagje gehad en toen ik de laatste ronde alleen maar lijken aan het oprapen was overgegaan naar een rustiger tempo (het vat was ook al ver af).
Wel zalig de eerste 40 km (tot ik de eerste keer pech had) die hectiek :evil:
 
En wat is het geworden?
een koersbroek :)

en een serieuze confrontatie met professionals :D

Wat een niveau van deelnemers, niet normaal.

Ik ben als allerlaatste gestart (170 deelnemers) en heb mijn eerste 1.5km afgelegd aan 4:05m/km. Iedereen verdween uit mijn zicht. Een vriend van mij liep de eerste 4km aan 3:40 en was slechts 56ste. Ik liep met mijn gemiddelde 4:29 over die 4km de 134ste tijd.

Dan een goeie wissel gehad, lekker op de fiets. Gevolgd door de mindere goden en jagend op een groepje. Anderhalve ronde van 3 ronden solo (drafting was toegelaten) gereden en eindelijk ergens geland. Al die gasten in mijn wiel. Wanneer ik van kop ging zakte het tempo met 2-3km/u, dus dat was geen optie. Volledig choco gereden (slechts 31.7km/u gemiddeld, maar gezien de vele 90 graden bochten, de hoogtemeters (220 op 27km), de wind en de beperkte gewenning aan de warmte - nog ok). Ik fiets de 107e tijd.

Maar dan, volledig in de rooie die transitie binnen. Uiteraard weer gepasseerd door die lopers uit mijn groepje, ze waren namelijk sowieso al de betere lopers, en ze hebben ook een half uur in mijn wiel gezeten, gestorven niet normaal. Met mijn 5:43/km een 138ste tijd.

Overall 124ste van 145 finishers (yes, Mathias V*************, dat ben ik!). Bloody hell, dat was de max, maar wel heel confronterend.

Volgend jaar opnieuw!
 
een koersbroek :)

en een serieuze confrontatie met professionals :D

Wat een niveau van deelnemers, niet normaal.

Ik ben als allerlaatste gestart (170 deelnemers) en heb mijn eerste 1.5km afgelegd aan 4:05m/km. Iedereen verdween uit mijn zicht. Een vriend van mij liep de eerste 4km aan 3:40 en was slechts 56ste. Ik liep met mijn gemiddelde 4:29 over die 4km de 134ste tijd.

Dan een goeie wissel gehad, lekker op de fiets. Gevolgd door de mindere goden en jagend op een groepje. Anderhalve ronde van 3 ronden solo (drafting was toegelaten) gereden en eindelijk ergens geland. Al die gasten in mijn wiel. Wanneer ik van kop ging zakte het tempo met 2-3km/u, dus dat was geen optie. Volledig choco gereden (slechts 31.7km/u gemiddeld, maar gezien de vele 90 graden bochten, de hoogtemeters (220 op 27km), de wind en de beperkte gewenning aan de warmte - nog ok). Ik fiets de 107e tijd.

Maar dan, volledig in de rooie die transitie binnen. Uiteraard weer gepasseerd door die lopers uit mijn groepje, ze waren namelijk sowieso al de betere lopers, en ze hebben ook een half uur in mijn wiel gezeten, gestorven niet normaal. Met mijn 5:43/km een 138ste tijd.

Overall 124ste van 145 finishers (yes, Mathias V*************, dat ben ik!). Bloody hell, dat was de max, maar wel heel confronterend.

Volgend jaar opnieuw!
Enkele jaren geleden de Hel van Kasterlee meegedaan en ik kan me herinneren dat ik de eerste 15 km ook rond de 4:00 min/km had afgelegd om pas als 80ste binnen te komen. Als je weet dat je daarna nog 120 km moet mtb'en in de slijk en 30 km moet lopen besef je dat het niveau van duathlon in België geschift hoog is.
 
hebben jullie tips voor brede koersschoenen?
Voor mijn 10 jarige fietspauze had ik sidi gekozen omdat die mooi waren dus met vaak pijnlijke voeten als gevolg.
Ik hoor dat northwave ook redelijk breed zit rond de voet of klopt dat niet echt?

Pedalen heb ik ook nog nodig en daar zit ik zelf te denken aan de keo max omdat die comfortabel zouden voelen door het grote oppervlak.

En als laatste een helm nodig, maar daar heb je ook veel moddellekes van …..

Alle opties zijn welkom
 
hebben jullie tips voor brede koersschoenen?
Voor mijn 10 jarige fietspauze had ik sidi gekozen omdat die mooi waren dus met vaak pijnlijke voeten als gevolg.
Ik hoor dat northwave ook redelijk breed zit rond de voet of klopt dat niet echt?

Pedalen heb ik ook nog nodig en daar zit ik zelf te denken aan de keo max omdat die comfortabel zouden voelen door het grote oppervlak.

En als laatste een helm nodig, maar daar heb je ook veel moddellekes van …..

Alle opties zijn welkom
Northwave was voor mij niet breed genoeg, Dan is Lake wel de oplossing. Groot verschil amai.
 
Terug
Bovenaan