De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag de endurace beetje gepoetst na het rijden. Nu zag ik 2 micro cracks op het frame aan de seatpost. Iemand die dit ook heeft? Canyon zal waarschijnlijk zeggen dat dit non structural paint cracks zijn eigen aan lichte kleuren...
Heb ik al járen op mijn Ultimate... ik maak mezelf wijs dat dat de lak is :unsure:
 
idd. Zo lijkt het inderdaad.

Kijk eens naar je velg zelf vanop de zijkant, en probeer abstractie ne nemen van de band. Wellicht is er niks aan de hand.

Makkelijkste is alle lucht eruit en in één ruk naar de maximale druk pompen. Rij je met binnenbanden?
Nee rij tubeless. Ben nu mijn frustratie er aan het uitpersen op de trainer binnen. Straks es serieus hard oppompen en hopen op het beste.
Ik zet mijn banden maar op 3-3,5 bar dus veel kans inderdaad dat hij niet goed ligt.
Thnx voor de tips!
 
Dat is onmiddellijk de vuilbak in. Levensgevaarlijk om daar nog op verder te rijden!!
Direct die nieuwe ultimate in de winkelmand pieren
Ik zal nog eens hard over de kasseien rijden en als het verder scheurt een nieuw frame vragen.
Heb ik al járen op mijn Ultimate... ik maak mezelf wijs dat dat de lak is :unsure:
Blijkbaar wel een probleem dat vaker voorkomt?

 
. Iemand die me kan helpen?

Die band is het minste van uw problemen denk ik.
Die zwarte aero sokken en die broek met bloemen lijken mij het echte probleem :unsure:

Klassiek gevalletje van een band die niet goed op de velg gewuwd zit. Gewoon eens op de velg duwen door hard op te pompen en dan naar de gewenste druk af te laten.
 
Vandaag de endurace beetje gepoetst na het rijden. Nu zag ik 2 micro cracks op het frame aan de seatpost. Iemand die dit ook heeft? Canyon zal waarschijnlijk zeggen dat dit non structural paint cracks zijn eigen aan lichte kleuren...
Ik heb exact hetzelfde op mijn Endurace, inderdaad paint crack. Ik fiets er nu al een 7000-tal km mee rond en dat verandert niet.
Niet mee inzitten dus.
 
Welke fietsendrager voor op een trekhaak zouden jullie aanraden? Voor 2 fietsen voornamelijk koersfietsen
Liefst een met een slot

Is een model voor 3 fietsen comfortabeler om te monteren of overbodig?
 
Welke fietsendrager voor op een trekhaak zouden jullie aanraden? Voor 2 fietsen voornamelijk koersfietsen
Liefst een met een slot

Is een model voor 3 fietsen comfortabeler om te monteren of overbodig?
Ik heb mijn Thule al bijna 15 jaar en werkt nog altijd goed. Als ik eens snel kijk dan noemt de huidige versie EuroRide. Ik raad altijd 3 fietsen aan dan is er voldoende plaats tussen de twee fietsen, iets gemakkelijker om ze er op te plaatsen en heb je nog de keuze om ooit 3 fietsen mee te nemen. Het prijsverschil is imo nog cava.
 
Nee rij tubeless. Ben nu mijn frustratie er aan het uitpersen op de trainer binnen. Straks es serieus hard oppompen en hopen op het beste.
Ik zet mijn banden maar op 3-3,5 bar dus veel kans inderdaad dat hij niet goed ligt.
Thnx voor de tips!
Als je de plaats kan zien waar hij niet "popt"/ in de naad klikt. Daar het rubber beetje natmaken of met tubeless melk dat hij makkelijker over het velglint geduwd/glijd word door de bandendruk.
 
Die band is het minste van uw problemen denk ik.
Die zwarte aero sokken en die broek met bloemen lijken mij het echte probleem :unsure:

Klassiek gevalletje van een band die niet goed op de velg gewuwd zit. Gewoon eens op de velg duwen door hard op te pompen en dan naar de gewenste druk af te laten.


Om nog maar te zwijgen van die 2 verschillende bidons... Daar zou echt een celstraf op moeten staan.
 
schitts-creek-ew.gif
 
Wat is een goede streek om veilig te fietsen. Ik wil komende zomer de endurace meepakken op vakantie naar Frankrijk. Alleen rijden ze daar redelijk vaak redelijk onvoorzichtig. Zou Oostenrijk een beter alternatief zijn? Of toch naar Spanje?
 
Ben van plan om carbon wielen te koop voor de roadbike. Iemand tips voor betaalbare opties?
Elitewheels.

Chinezen met een steengoede reputatie. Ook Poeperman heeft er bijzonder goeie ervaringen mee, en dat voor een setje van €400 incl shipping (3j geleden).

Zijn sinds kort ook wielensponsor van GCN, dat toont ook aan dat ze het groter zien.

Blijf weg van Cuore, Carbotim,... hun upmark voor een italiaans/vlaams stickertje is veel te groot tov direct bestellen bij de leverchinees.
Ik hoor heel veel goeie dingen over HUNT, maar ik heb daar persoonlijk ook teveel stickermerk-dozenschuiver vibes bij.

Als je één model vraagt: ZIPP 303S. Betaalbaar, mooi, breed, licht en de badge klopt ook
 
Elitewheels.

Chinezen met een steengoede reputatie. Ook Poeperman heeft er bijzonder goeie ervaringen mee, en dat voor een setje van €400 incl shipping (3j geleden).

Zijn sinds kort ook wielensponsor van GCN, dat toont ook aan dat ze het groter zien.

Blijf weg van Cuore, Carbotim,... hun upmark voor een italiaans/vlaams stickertje is veel te groot tov direct bestellen bij de leverchinees.
Ik hoor heel veel goeie dingen over HUNT, maar ik heb daar persoonlijk ook teveel stickermerk-dozenschuiver vibes bij.

Als je één model vraagt: ZIPP 303S. Betaalbaar, mooi, breed, licht en de badge klopt ook
Hunt zou gigantische brol zijn volgens hambini.

Zip is allemaal hookless dus zou ik persoonlijk van wegblijven.
 
Rij met Zipp 808. Das gewoon ni normaal hoe goed die wielen zijn. Als je geen te smalle band op je hookless legt zoals Lotto zou da ok moeten zijn :tongue:
 
Terug
Bovenaan