De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Overlaatst bestel ik bij Hubo enkele zaken die volgens de site allemaal op stock waren, slechts 1 vd 3 bleek effectief op stock. Twee weken later was alles binnen. Bij het ophalen vraagt de ene medewerker aan de andere, heb jij de spullen gezien voor Airjinx? Geen idee, ik had vorige week verlof. Draait zich om en wandelt weg. Dat is nu maar een stom voorbeeld maar bij quasi alles wat ik koop heb ik slechte ervaringen.

Als wij bij leveranciers in België bestellen is het raden wanneer ze goesting hebben om alles in een doos te steken om het naar je toe te sturen. Als je op dinsdag bestelt mag je je pollekes kussen als het tegen vrijdag geleverd geraakt. Wat een verademing als je met Nederlandse bedrijven kan werken.
In België druipt het er langs alle kanten af dat de mensen tegen hun goesting gaan werken, dat ze zoiets hebben van "ik ben al dom genoeg om nog te gaan werken voor enkele honderden euro's meer als iemand op de dop dus hangt er eens goed aan dat ik moeite zal doen voor u". Ik vraag me oprecht af hoe lang dat nog kan blijven marcheren in dit land.
 
Qua opbouw: gebeurt bij Van Rysel zelf en niet in de winkel, geen idee hoe ze daar te werk gaan. Ik heb weet van een paar QC-missers die in andere winkels ontdekt zijn, maar die info wordt ook wel doorgegeven.

De fietsen komen dus volledig afgemonteerd toe in de winkel?
QC-missers heb je overal natuurlijk. Bij canyon zijn ze daar ook niet immuun voor :p

De decathlon op de Noorderlaan daar ben ik onlangs nog geweest. Half van de winkel was daar leeg, hadden niks in stock van echt het betere gerief.
Misschien een mindere dag, maar het viel me wel op in negatieve zin :p


@Airjinx
Dat Nederland zo sterk is dat heeft ook zo zijn redenen. De werkomstandigheden zijn daar ook wel iets anders dan bij ons.
Je kan daar ook tot 8u in veel supermarkten nog terecht, punt is dan wel dat daar voor 90% onderbetaalde studenten werken.
Vandaag voor 22u besteld op een zondag en morgen in huis, dat is leuk maar dat heeft ook consequenties voor de werknemers.
Maar dat de klantvriendelijkheid in België niet overal even hoog staat is ook geen geheim denk ik :p
 
De fietsen komen dus volledig afgemonteerd toe in de winkel?
QC-missers heb je overal natuurlijk. Bij canyon zijn ze daar ook niet immuun voor :p

De decathlon op de Noorderlaan daar ben ik onlangs nog geweest. Half van de winkel was daar leeg, hadden niks in stock van echt het betere gerief.
Misschien een mindere dag, maar het viel me wel op in negatieve zin :p
Yup, grotendeels. Zadelpen, stuur en wielen er terug aan kleven - past anders niet in de doos enzo - en buiten accessoires en pedalen is dat het wel. In principe is de fiets al gemonteerd geweest. Vrij standaard. In dat stadium gebeuren er nog maar weinig fouten.

Waar ik vooralsnog geen zicht op heb is de interne afwerking van het frame, facing van brake mounts, correcte montage van trapas, etc.. maar vooralsnog geen klanten zien terugkomen met daaraan gerelateerde problemen.
 
Decathlon kan die fietsen verkopen voor €1000 als ze willen. Ze hebben dat echt niet nodig om te overleven en ze verdienen meer dan genoeg op al de rest. Voor die paar 100 RCR’s die ze gaan verkopen.

Maak je maar geen zorgen over de haalbaarheid.

Het is veel en veel goedkoper om die fietsen met verlies te verkopen dan een marketingcampagne te moeten maken waarin je tevergeefs probeert te bewijzen dat je “echt wel goed gerief” verkoopt.
 
Overlaatst bestel ik bij Hubo enkele zaken die volgens de site allemaal op stock waren, slechts 1 vd 3 bleek effectief op stock. Twee weken later was alles binnen. Bij het ophalen vraagt de ene medewerker aan de andere, heb jij de spullen gezien voor Airjinx? Geen idee, ik had vorige week verlof. Draait zich om en wandelt weg. Dat is nu maar een stom voorbeeld maar bij quasi alles wat ik koop heb ik slechte ervaringen.

Als wij bij leveranciers in België bestellen is het raden wanneer ze goesting hebben om alles in een doos te steken om het naar je toe te sturen. Als je op dinsdag bestelt mag je je pollekes kussen als het tegen vrijdag geleverd geraakt. Wat een verademing als je met Nederlandse bedrijven kan werken.
In België druipt het er langs alle kanten af dat de mensen tegen hun goesting gaan werken, dat ze zoiets hebben van "ik ben al dom genoeg om nog te gaan werken voor enkele honderden euro's meer als iemand op de dop dus hangt er eens goed aan dat ik moeite zal doen voor u". Ik vraag me oprecht af hoe lang dat nog kan blijven marcheren in dit land.
Ik heb vrijdag bij Van Eyck besteld en wordt vandaag al geleverd!
Had ik uiteraard niet op gerekend want maandag is enige dag dat ik niet thuis werk
 
Wat kan veroorzaken bij tubular banden dat er bij ventiel open draaien wel lucht uitkomt, maar voor inpompen geen klik te vinden is? 2 pompen uitgeprobeerd, ligt daar niet aan. Monteer fout? Lijm in ventiel? Scheef ventiel?
 
Wat kan veroorzaken bij tubular banden dat er bij ventiel open draaien wel lucht uitkomt, maar voor inpompen geen klik te vinden is? 2 pompen uitgeprobeerd, ligt daar niet aan. Monteer fout? Lijm in ventiel? Scheef ventiel?
Waarschijnlijk zit de pompkop niet goed op het ventiel.
Eens proberen om deze een paar millimeter minder ver op uw ventiel te steken kan soms helpen.
 
Wat kan veroorzaken bij tubular banden dat er bij ventiel open draaien wel lucht uitkomt, maar voor inpompen geen klik te vinden is? 2 pompen uitgeprobeerd, ligt daar niet aan. Monteer fout? Lijm in ventiel? Scheef ventiel?
Heb ik ook gehad. Gewoon eens beginnen pompen. Vaak hoor je dan plots een klik en werkt het wel.

Als het echt niet gaat ga je een nieuwe ventielkern moeten steken. Want kort nadien stond ik plots met een platte band 40 km van huis doordat de ventielkern blijkbaar stuk was en lichtjes lucht liet ontsnappen.

Ik vind de schwalbe ventielkernen trouwens echt maar matig van kwaliteit. Ik heb er gaan halen bij mijn FM (geen idee welk merk het is) en die zijn echt wel een pak kwalitatiever.
 
Don't worry. Bpost zal het voor u wel verkloten en pas morgen leveren 😄
Ik was zaterdag bij mijn ouders (in Beveren), mijn Pa zegt zo "kijk ik had ne stofzuiger besteld en ze hebben nu dit geleverd". Ik kijk op die doos: adres in Weerde... hoe ze het soms doen, ik snap het niet...
 
Kan iemand met een Eurosport abonnement eens kijken of die alle wereldbekerwedstrijden van de MTB kan kijken (ook preshow ev.)? De vorige ronde heb ik prima kunnen volgen via TelenetTV, maar die van afgelopen weekend is wat mismeesterd.
De XCO Araxa mannen vind ik bvb niet terug, de anderen was al wat zoeken maar heb ik wel voor 't grootste deel kunnen kijken.
 
Kan iemand met een Eurosport abonnement eens kijken of die alle wereldbekerwedstrijden van de MTB kan kijken (ook preshow ev.)? De vorige ronde heb ik prima kunnen volgen via TelenetTV, maar die van afgelopen weekend is wat mismeesterd.
De XCO Araxa mannen vind ik bvb niet terug, de anderen was al wat zoeken maar heb ik wel voor 't grootste deel kunnen kijken.
Kan je die niet meer bekijken via Redbull tv?
 
Kan iemand met een Eurosport abonnement eens kijken of die alle wereldbekerwedstrijden van de MTB kan kijken (ook preshow ev.)? De vorige ronde heb ik prima kunnen volgen via TelenetTV, maar die van afgelopen weekend is wat mismeesterd.
De XCO Araxa mannen vind ik bvb niet terug, de anderen was al wat zoeken maar heb ik wel voor 't grootste deel kunnen kijken.
Ik denk het wel, heb wat screenshots genomen van agenda vandaag en morgen.
 
Dat lijken me de highlights zoals ze die gewoon uitzenden.

2024-04-23-16-18-05-Telenet-TV-Mozilla-Firefox.png


Een wedstrijd is eerder 1,5u zonder voor of nabeschouwing.

Er is geen centrale landingspagina van waar je kan vertrekken om alsnog de volledige wedstrijd te zien?
 
Merci voor de tip, vandaag ook verlengd.
Ik ben nu lid van Liever Bergaf Wechelderzande. Ik heb even moeten opzoeken waar Wechelderzande lag.
Even terug komen op dit topic.

Bij mij geen probleem, maar een collega heeft zich ook lid gemaakt van een random club en kreeg een tijdje geleden mail of hij kon bewijzen écht lid te zijn of anders bij te betalen als individueel 😂
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan