De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Worden gravelbikes met open armen ontvangen in de MTB "gemeenschap"? Er zijn hier in de buurt wel vaker TT's voor MTB die eigenlijk perfect te doen zijn met de gravel of wordt je dan wat scheef bekeken? :unsure:
Ik doe kwasi alle TT's in Limburg met een gravelbike.
Nooit scheef bekeken.


Lijkt me een veel logischere fiets dan een elektrische fully wat je soms ziet rondrijden.
MTB gebruik ik bijna alleen nog voor in de Walen te rijden.
 
Worden gravelbikes met open armen ontvangen in de MTB "gemeenschap"? Er zijn hier in de buurt wel vaker TT's voor MTB die eigenlijk perfect te doen zijn met de gravel of wordt je dan wat scheef bekeken? :unsure:
Het zou erg gesteld zijn als fietsers andere fietsers scheef bekijken omwille van hun fietskeuze... Bij de offroad-ultras worden drop-bar mtb's steeds meer populair. De grens tussen al die genres vervaagt sowieso. Ook is gravel een spectrum....
Op zich doet dat er allemaal niet toe waarmee je rijdt, zolang je je maar amuseert. Soms is het wel tof eens af te wisselen, voor alles geldt het motto "meer fietsen....".
 
Het zou erg gesteld zijn als fietsers andere fietsers scheef bekijken omwille van hun fietskeuze... Bij de offroad-ultras worden drop-bar mtb's steeds meer populair. De grens tussen al die genres vervaagt sowieso. Ook is gravel een spectrum....
Op zich doet dat er allemaal niet toe waarmee je rijdt, zolang je je maar amuseert. Soms is het wel tof eens af te wisselen, voor alles geldt het motto "meer fietsen....".

Daar ben ik het 100% mee eens maar soms wordt er in bepaalde hobby's al eens aan gatekeeping gedaan. Mooi dat het hier niet het geval is!
 
Er is maar één regel die van tel is.
MTB is een zomersport, in de winter blijft die MTB in de stal staan.

Anders alle plagen van Egypte!
 
Het was deze ochtend naar het werk via het hindernissenparcours 😄

IMG-20240415-WA0004.jpg
 
Ja inderdaad, ik zei vroeger altijd dat dat nog wel meeviel. Dat de mensen veel klagen over het weer maar dat ik de meeste dagen toch gewoon droog kon fietsen.
Dit jaar daarentegen...
En deze week al 2x hagel tegen stormsnelheden los in m'n bakkes, dat hoeft toch ook niet hoor.
 
Ik kom mee zeiken dan, terug van twee weken Italië en nu al 6x in de regen mogen pendelen inclusief twee hagelbuien :love: Fiets ook weer permanent goed aant afzien.
 
Het is ook een beetje kwestie van geluk dezer dagen. Hier enkel dinsdagochtend mijn regenbroek aan gehad. Vandaag een hele dag droog tot de late namiddag, dan een uur gieten en een kwartier voor ik naar huis moest was het gedaan. Zowaar in het zonnetje naar huis gefietst.
 
Het is ook een beetje kwestie van geluk dezer dagen. Hier enkel dinsdagochtend mijn regenbroek aan gehad.
Wat voor regenbroek gebruik jij? Ik heb er ene van Agu, maar ik vind dat zo ambetant dat ik die eigenlijk nooit gebruik. Te los, te kort, te weinig ademend...
 
Wat voor regenbroek gebruik jij? Ik heb er ene van Agu, maar ik vind dat zo ambetant dat ik die eigenlijk nooit gebruik. Te los, te kort, te weinig ademend...
Ik heb geen idee welk merk ik heb. Het is eerder zo'n goedkoper model met dikke stof. Zou ze eigenlijk eens moeten vervangen. Voor een nieuwe dacht ik ook een agu te kopen. Zo'n agu essential heb ik eens meegpakt voor mijn broer zijn dochter, is wel meer een geklede broek, ziet er minder uit als een losse zak die je aan doet 😄

Eigenlijk zouden ze die broeken onderkant van u bovenbeen wat open moeten maken, daar krijg je op een fiets (met spatborden) toch geen water en krijg je wat verluchting.
 
Ik heb geen idee welk merk ik heb. Het is eerder zo'n goedkoper model met dikke stof. Zou ze eigenlijk eens moeten vervangen. Voor een nieuwe dacht ik ook een agu te kopen. Zo'n agu essential heb ik eens meegpakt voor mijn broer zijn dochter, is wel meer een geklede broek, ziet er minder uit als een losse zak die je aan doet 😄

Eigenlijk zouden ze die broeken onderkant van u bovenbeen wat open moeten maken, daar krijg je op een fiets (met spatborden) toch geen water en krijg je wat verluchting.
De duurdere regenrboeken voor wandelaars hebben soms ritsen van beneden tot helemaal bovenaan. Dat helpt inderdaad wel wat voor de ventilatie.
 
Poeperman wil een nieuwe helm voor zijn verjaardag en BG kan daarbij helpen! Toch als er iemand een futurumcode heeft… grazie mille!

(17 april is het zo ver collegaatjes!)
Uw verjaardag is wel al voorbij (congrats trouwens!), maar mocht je nog een code nodig hebben: met code ORANJE krijg je tem 30/4 20 euro korting bij aankopen vanaf 125 euro.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan