De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Merci voor de tips allen, veer had ik nog niet meteen aan gedacht, kan mogelijks een optie zijn om zo Muide te vermijden om langs de R4 te geraken. Alternatief via het oosten is wat langer maar valt wss qua verkeer wat beter mee (alhoewel het daar ook druk kan zijn imho). Saai maakt niet uit, veilig & zo kort mogelijk primeert :) Ga in elk geval met haar wat opties uittesten.

edit, dit lijkt me wel al wat beter, langs dat stuk ring in het oosten ook volledig afgescheiden fietspad, veer oversteken en dan ook weer afgescheiden fietspad langs r4 westkant. Klokt af op 23.5km. Strava heeft het precies wat moeilijk met veren in hun routeplanner...
Wel rekening houden dat je zo 2 tijdrovende punten hebt. Wachten op de overzet en de brug die open kan staan(ik heb geen alternatief en heb er vaak op gevloekt). Als je voor de brug staat ben je makkelijk 15min kwijt.
 
Wel rekening houden dat je zo 2 tijdrovende punten hebt. Wachten op de overzet en de brug die open kan staan(ik heb geen alternatief en heb er vaak op gevloekt). Als je voor de brug staat ben je makkelijk 15min kwijt.
Yup, zal een beetje bekijken worden wat ze het aangenaamst vindt en of het tijdsverlies opweegt tegen evetuele extra km's :)
 
Yup, zal een beetje bekijken worden wat ze het aangenaamst vindt en of het tijdsverlies opweegt tegen evetuele extra km's :)
De West kant is evengoed gewoon klote. Het ligt aan die kant vol met van die vreselijke betonbanen die voor geen meter bollen. Tijdens de spits zitten die baantjes trouwens ook bomvol sluikverkeer van alle mensen die trachten zo veel mogelijk de files aan de rotondes van AMG en Eurosilo's te mijden.

Eigenlijk is heel die rechtzoek Gent, Zelzate, Moerbeke, Lokeren te mijden als de pest als fietser. De enige goeie trajecten daarin zijn de F4 (hoewel daar nog schakels in ontbreken) en eventueel de Moervaart.
 
De West kant is evengoed gewoon klote. Het ligt aan die kant vol met van die vreselijke betonbanen die voor geen meter bollen. Tijdens de spits zitten die baantjes trouwens ook bomvol sluikverkeer van alle mensen die trachten zo veel mogelijk de files aan de rotondes van AMG en Eurosilo's te mijden.

Eigenlijk is heel die rechtzoek Gent, Zelzate, Moerbeke, Lokeren te mijden als de pest als fietser. De enige goeie trajecten daarin zijn de F4 (hoewel daar nog schakels in ontbreken) en eventueel de Moervaart.
Dat het op niks trekt moet je mij niet van overtuigen ;) Daarom dat het puzzelen is naar een acceptabele route naar haar werk.
 
Ik ben op zoek naar routes rond Aalst van tussen de 20 en 40km gericht op gravel.
Vooral om eens op droge dagen na het werk te doen, weg vh verkeer.

Wrs niet zo makkelijk, ik maak mijn routes op Komoot maar die heeft nog steeds geen gravelfunctie. Wat is de beste site met gravelroutes of routmaker met optie gravel ?

Thanks
 
Ik ben op zoek naar routes rond Aalst van tussen de 20 en 40km gericht op gravel.
Vooral om eens op droge dagen na het werk te doen, weg vh verkeer.

Wrs niet zo makkelijk, ik maak mijn routes op Komoot maar die heeft nog steeds geen gravelfunctie. Wat is de beste site met gravelroutes of routmaker met optie gravel ?

Thanks

Ik heb er wel een paar
 
Ik ben op zoek naar routes rond Aalst van tussen de 20 en 40km gericht op gravel.
Vooral om eens op droge dagen na het werk te doen, weg vh verkeer.

Wrs niet zo makkelijk, ik maak mijn routes op Komoot maar die heeft nog steeds geen gravelfunctie. Wat is de beste site met gravelroutes of routmaker met optie gravel ?

Thanks

Heb een maat die onlangs rond Aalst twee afterwork ritjes met wat gravelstroken heeft gereden, zal ze je doorsturen via pb.
 
Ik ben op zoek naar routes rond Aalst van tussen de 20 en 40km gericht op gravel.
Vooral om eens op droge dagen na het werk te doen, weg vh verkeer.

Wrs niet zo makkelijk, ik maak mijn routes op Komoot maar die heeft nog steeds geen gravelfunctie. Wat is de beste site met gravelroutes of routmaker met optie gravel ?

Thanks
https://gravelmap.com/ er even bij nemen en een paar stroken aan elkaar proberen puzzelen. Voor een route van 20-40km kan dat niet al teveel werk zijn denk ik :)
 
Eigenlijk is heel die rechtzoek Gent, Zelzate, Moerbeke, Lokeren te mijden als de pest als fietser. De enige goeie trajecten daarin zijn de F4 (hoewel daar nog schakels in ontbreken) en eventueel de Moervaart.

Zeg maar heel de regio tussen Waasland…
Maar goed als je er woont heb je weinig andere keus :p
 
Vandaag stond er een mtb-rit in Basecles op het programma, tot ik gisteren vaststelde dat mijn derailleurwieltjes volledig vastzaten (laatste rit was erg nat en slijkerig, nochtans goed gekuist maar niet gedemonteerd) :wallbash:. Eentje heeft zich zelfs wat ingesleten in de kooi van de derailleur…
Vandaag nieuwe derailleurwieltjes binnen (van BBB, zouden beter afgedicht zijn dan die van Sram), draait nu het boutje van het onderste wieltje wel niet door 🤬… Tijd voor een nieuwe fiets zeker?
 
Yup, zal een beetje bekijken worden wat ze het aangenaamst vindt en of het tijdsverlies opweegt tegen evetuele extra km's :)
maar het veer is wel plezant! (ik geef toe, ik vind bootje varen plezant - en lang heb ik nooit op dat veer staan wachten, als je 10' verliest zal het veel zijn, en dan nog mag je bootje varen!)
Je kan wel wat toffere banen vinden hoor langs de oostkant, maar het aantal kilometers gaat wel omhoog. Extra training, niks mis mee natuurlijk
 
T is opgelost, k had de boutjes omgewisseld. Die zijn blijkbaar net niet even lang… nochtans al tientallen keren gedemonteerd 🤔.

Ja dat is hopeloos verloren hé. Interesse in een Spark?
Ga je die echt wegdoen? Zonde…

K zou wel zin hebben in een nieuwe mtb, maar 1. veel geld en 2. nog altijd beetje verliefd op mijn kona.
 
Ga je die echt wegdoen? Zonde…

K zou wel zin hebben in een nieuwe mtb, maar 1. veel geld en 2. nog altijd beetje verliefd op mijn kona.
Ik denk er over ja. Het probleem is dat ik maar op 1 fiets tegelijk kan zitten, ik heb hem vorig jaar maar zes keer gebruikt 😬

Pré corona reed ik 15 a 20 TT's per jaar maar daar zijn er ondertussen een heel deel van verdwenen. S'avonds na het werk vind ik de gravel/racer handiger omdat je wat meer afstand kan afleggen, met de mtb in een straal van 25km rond je woonplaats ben je nu eenmaal beperkt wat betreft uitdagende parcoursen. Tijdens corona ontdekten heel wat mensen de mtb waardoor allerlei paden te druk bereden werden en deze nu afgesloten zijn, de paden die over blijven zijn dan even goed te doen met de gravel.
Een TT op zondag is eigenlijk nog altijd het liefst wat ik doe, liever als weg of gravel. Maar corona heeft het een beetje verkloot.
 
Ik heb mijn tubular banden recentelijk laten plakken bij de fietsenmaker, maar nu twee weken later lijken mijn ventielen niet meer goed om te pompen te raken door lijm. Wat te doen om dit op te lossen?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk er over ja. Het probleem is dat ik maar op 1 fiets tegelijk kan zitten, ik heb hem vorig jaar maar zes keer gebruikt 😬

Pré corona reed ik 15 a 20 TT's per jaar maar daar zijn er ondertussen een heel deel van verdwenen. S'avonds na het werk vind ik de gravel/racer handiger omdat je wat meer afstand kan afleggen, met de mtb in een straal van 25km rond je woonplaats ben je nu eenmaal beperkt wat betreft uitdagende parcoursen. Tijdens corona ontdekten heel wat mensen de mtb waardoor allerlei paden te druk bereden werden en deze nu afgesloten zijn, de paden die over blijven zijn dan even goed te doen met de gravel.
Een TT op zondag is eigenlijk nog altijd het liefst wat ik doe, liever als weg of gravel. Maar corona heeft het een beetje verkloot.
Enigszins herkenbaar, maar als het weer het toelaat trek ik er erg graag op uit met de MTB. Vorig jaar heb ik (volgens mijn 'archief') 23 TT's gereden, al waren sommigen ook met de gravel. TT's ten zuiden van waar ik woon (dus richting Vl Ardennen, Pays des Collines, Picardie) zijn puur MTB gericht, en die zou ik toch niet willen missen.
 
Enigszins herkenbaar, maar als het weer het toelaat trek ik er erg graag op uit met de MTB. Vorig jaar heb ik (volgens mijn 'archief') 23 TT's gereden, al waren sommigen ook met de gravel. TT's ten zuiden van waar ik woon (dus richting Vl Ardennen, Pays des Collines, Picardie) zijn puur MTB gericht, en die zou ik toch niet willen missen.

Worden gravelbikes met open armen ontvangen in de MTB "gemeenschap"? Er zijn hier in de buurt wel vaker TT's voor MTB die eigenlijk perfect te doen zijn met de gravel of word je dan wat scheef bekeken? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Worden gravelbikes met open armen ontvangen in de MTB "gemeenschap"? Er zijn hier in de buurt wel vaker TT's voor MTB die eigenlijk perfect te doen zijn met de gravel of wordt je dan wat scheef bekeken? :unsure:
Geen idee, ik zie ze alleen maar in het voorbijsteken :oi22: .

Maar nee, dat is geen punt hoor. Soms levert dat zelfs een fijne babbel op. Je ziet ze ook meer en meer op TT's. Alle ritten in het Waasland bv zijn perfect te doen met de gravelbike (buiten wat draaien en keren in het bos is daar niets technisch aan é).
 
Terug
Bovenaan