De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Misschien een secretaris die zijn ledenlijst nakijkt en dat doorgeeft aan de bond? Als je bij de club nog een afzonderlijk lidgeld moet betalen, komt dat misschien zo wel naar boven.

Nog iemand een code voor futurum btw? (tenzij ze niet te combineren zijn met die 'oranje dagen', iemand al geprobeerd?)
 
Dat lijken me de highlights zoals ze die gewoon uitzenden.

2024-04-23-16-18-05-Telenet-TV-Mozilla-Firefox.png


Een wedstrijd is eerder 1,5u zonder voor of nabeschouwing.

Er is geen centrale landingspagina van waar je kan vertrekken om alsnog de volledige wedstrijd te zien?

Dan vrees ik ervoor, want vind niets terug. Maw, enkel highlights video's.
 
Iemand toevallig een Canyon refferal code? Fiets is net besteld, maar kan eventueel via de chat nog proberen deze eventueel toch te laten toevoegen? Mag gerust per DM bezorgd worden...
 
Nog even een advies gevraagd.

Kan je gewoon een Carbon frame kopen als je 115kg weegt of ben je dan beter met Alu?
Zowel alu als carbon kaders kunnen sterk genoeg gemaakt worden voor dat gewicht, maar in de praktijk is 115kg voor veel fietsen boven de limiet, ongeacht het materiaal. Check per fiets de gewichtslimiet, en overweeg desnoods een custom build. Vergeet niet dat onder andere ook wielen een gewichtslimiet hebben.
 
Nog even een advies gevraagd.

Kan je gewoon een Carbon frame kopen als je 115kg weegt of ben je dan beter met Alu?
Ik zou er mij niet te veel zorgen over maken zolang je geen nieuwe Trek Madone SLR9 koopt ;).
Carbon is sterker dan je denkt. Met de wielen misschien wel een beetje oppassen. Ik zou geen tè lichte carbonwielen nemen.
 
Ik verwacht dat het wel weer snel naar beneden zal gaan, maar tis voor de veiligheid een beetje he .

Bijna alle canyons, buiten de aeroad, met traditionele seatpost kunnen tot 120kg af.
Dit is niet bij alle merken zo.
Het is allemaal op de limiet natuurlijk. Maar goed ik vermoed dat je ook wel relatief vlot rond de 100kg kan geraken, dan is het geen probleem meer.
 
Ik zou er mij niet te veel zorgen over maken zolang je geen nieuwe Trek Madone SLR9 koopt ;).
Carbon is sterker dan je denkt. Met de wielen misschien wel een beetje oppassen. Ik zou geen tè lichte carbonwielen nemen.
Ik zou idd ook meer schrik hebben van wielen dan van het frame. Houdt er ook rekening mee dat je het gewicht van u fiets (-wielen) dient mee te rekenen voor belasting.

Als u wielen 120kg aankunnen dan moet u fiets zelf al verdomd dicht tegen de UCI limiet zitten om daar met 115kg+fiets onder te blijven.
 
En gewoon slim rijden bij kleine obstakeltjes. Stuur ff liften over een bult en gewicht snel shiften naar voren zodat je niet op uw zadel zit wanneer de band het obstakel raakt
 
Dt Swiss BVB heeft ook hoge e bike carbon wielen die een hogere gewichtslimiet hebben. Maar is natuurlijk zonde als je de kilo's kwijt bent om met die zwaardere wielen te blijven rijden.
 
Vandaag de endurace beetje gepoetst na het rijden. Nu zag ik 2 micro cracks op het frame aan de seatpost. Iemand die dit ook heeft? Canyon zal waarschijnlijk zeggen dat dit non structural paint cracks zijn eigen aan lichte kleuren...
 

Bijlagen

  • IMG_20240427_223428.jpg
    IMG_20240427_223428.jpg
    4,8 MB · Weergaven: 3
  • IMG_20240427_223357.jpg
    IMG_20240427_223357.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 4
zonet nog even mijn triatlon materiaal gaan testen in voorbereiding van de tri in Izegem op 9 mei. Na 5 min al weer teruggekeerd. Ik zit precies met een oneven achterwiel te rijden. Heb even filmpje gemaakt en via youtube opgeladen. Iemand die me kan helpen? Video
Morgen bel ik sowieso naar fietsenmaker…
 
zonet nog even mijn triatlon materiaal gaan testen in voorbereiding van de tri in Izegem op 9 mei. Na 5 min al weer teruggekeerd. Ik zit precies met een oneven achterwiel te rijden. Heb even filmpje gemaakt en via youtube opgeladen. Iemand die me kan helpen? Video
Morgen bel ik sowieso naar fietsenmaker…
Dat lijkt me gewoon de band te zijn die niet helemaal juist ligt. Je kan eens proberen om hem hard op te pompen zodat hij "plopt".
 
Dat lijkt me gewoon de band te zijn die niet helemaal juist ligt. Je kan eens proberen om hem hard op te pompen zodat hij "plopt".
idd. Zo lijkt het inderdaad.

Kijk eens naar je velg zelf vanop de zijkant, en probeer abstractie ne nemen van de band. Wellicht is er niks aan de hand.

Makkelijkste is alle lucht eruit en in één ruk naar de maximale druk pompen. Rij je met binnenbanden?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan